Vaivovydis Eičiūnuose: Kaip žmogų priremti? Kaip malda pasirengti?

    Message 1 of 1 , Aug 6, 2007
      Susitariau su Audrone Anušauskiene. Šį šeštadienį, 21.00 rengsime
      vaivovydį. Atsiremsime į mane, kaip šviesuolį. Gvildensiu klausimą, Kaip
      melsti dviese trise? Alfredas Gabrijolavičius ir aš ilgai aptarinėjome
      su juo Riešėje surengtą vaivovydį. Galvojau, kodėl mano spaudžiami
      šviesuoliai to spaudimo atsisako arba neišlaiko? arba kodėl aš pats
      susilaikau? Iškilo mintis, kad negali vienas žmogus tuo pačiu ir
      atsakyti už klausimą ir jo gvildenimą, ir sustyguoti visus dalyvaujančių
      požiūrius, ir dar tausoti judviejų (gvildentojo ir derintojo) santykį,
      ir dar ieškoti (Dievo siųstų) viršuždavinių. Tad pagalvojom, gal reikėtų
      trečio žmogaus, į kurį galėtumėme kreiptis, aiškintis ar dera ar nedera
      tvirčiau priremti prie sienos. Savotiško teisėjo. Ir pagalvojau, kad tai
      atvejis kada jau prasmingai dviese, trise melstis siekiant ryšio į tą
      patį Dievą ir bandant išlaikyti tą ryšį su juo. Juk ugdymu galiu ne tik
      pakenkti paskiram žmogui - užtat man reikia vis pasimelsti ir atskirti
      savo požiūrį bei norus ir už mane aukštesnį norą bei požiūrius. Bet čia
      jau nebe ugdymas o kultūros kūrimas. Galiu sužaloti ne tik šalia esantį
      bet ir visai nepažįstamą gyvenantį kažkur kažkada ateityje. Tad yra
      gerai Dievo atžvilgiu keliese tikrintis. Ieškau to kelio ir tai atvirai
      gvildensiu vietoje ir su pažįstamais pasaulyje.

      Šiuos klausimus ir taip pat kūrybą puoselėsiu Tomo Taškausko naujoje
      grupėje Kurėjas:
      http://groups.google.lt/group/kurejas/
      paprašykite (galite tiesiog Tomui arba man ms@... parašyti) ir
      įtrauksime. Tomai Čepaiti, gal prisijungtum?

      Ačiū Vygaudui už pašnekesį šiandien. Prašau pagalbos lietuvinant mūsų
      pasišnekėjimo svetainę http://www.worknets.org/chat/ Bendrai, gal turime
      programuotojų (PHP, Perl,...) galinčių kaip nors padėti?

      Pridedu pasišnekėjimą su Vygaudu. Tai švelnus pavyzdys, kaip truputį
      paspaudžiu žmogų. Man reikia gerai išmokti, kur ir kaip tą daryti.
      Laukiu minčių. Gal panagrinėti Kristaus elgesį? Ką ir kaip ir kada jis
      prispausdavo? Arba kaip ir kada save prispaudžiame, priremiame, prispiriame?

      Vygaudas: Sveikas
      Andrius: Labas Vygaudai, kaip gyveni?
      Vygaudas: ačiū
      ... gavau 300 lt
      ... gyvenu
      Andrius: Gerai. Ačiū už pagalbą!
      Vygaudas: važiuoju ketvirtadieni į Taize
      Andrius: Rengsime vaivovydžius penktadienį ir šeštadienį.
      Vygaudas: vienuolyną Prancūzijoje
      Andrius: O kaip ilgai būsi?
      Vygaudas: 2 savaites
      Andrius: Mes šėštadienį rengsime vaivovydį maldos tema.
      ... 21.00 Lietuvos laiku
      Vygaudas: turėsiu laptopą
      ... bet nežinau ar bus internetas tuo metu
      Andrius: parašyk apie Taize kada, man įdomu, nesu buvę
      Vygaudas: galėčiau prisijunkti
      ... aham
      Andrius: Aš manau būtų visiems įdomu nes
      ... tai vyks per Pivošiūnų atlaidus
      ... o šį kartą aš būsiu tas šviesuolis
      ... mane domina kaip dviese trise melstis
      ... ir kaip tinka prispirti žmogų
      Vygaudas: ar malda turi prasmės?
      Andrius: ar priremt žmogų
      ... man asmeniškai turi
      ... dėl įvairių priežasčių
      ... bet tarp jų pažinti kur aš ir kur Dievas
      ... atskirti mus
      ... ir tai suprasti kai bendrauju su kitu žmogumi
      ... ypač jeigu bandau jį auklėti, ugdyti
      ... bet dabar kuriant ištisą kultūrą
      ... manau neužtenka to
      ... o reikia mąstyti plačiau
      ... nes jau atsakom ne tik už žmogų su kuriuo bendraujam
      ... bet ir už tuos kurie bus paveikti tos kultūros ateityje
      ... tad jau manau yra gerai dviese trise melstis
      ... geriau suvokti, kas per kultūra
      Vygaudas: o ką manai apie "budistine" meditacija
      ... ?
      Andrius: nelabai nusimanau
      Vygaudas: na paprastai, tai begalo gilintis į save
      Andrius: bet manau meditacija yra pasiruošimas bendrauti su Dievu
      ... bet jeigu nesinori bendrauti su Dievu
      ... tai gali būti net žalinga
      ... jeigu domies savimi o ne Dievu.
      Vygaudas: hm..
      ... aš nelabai galiu domėtis Dievu, turiu rūpintis aplink save gyvenančiais
      ... ir tas mąstymas apie vienį nėra prasmingas, tiek kiek aš nieko
      neveikiu ir nemąstau apie tai
      ... ;)
      Andrius: nesupratau
      Vygaudas: korios dalies?
      ... na paklausi gyvai kada
      ... ;)
      Andrius: apie tavo neturėjimą laiko ir apie vienį
      Vygaudas: mano senelis serga
      Andrius: gaila
      Vygaudas: reiki kiekvieną dieną ji prižiūrėti
      Andrius: bet gal tik malda jam yra prasminga
      ... arba tau prasminga
      ... ir su Dievu bendrauti yra panašiai tarsi būtų kitas žmogus šalia
      Vygaudas: na darbai
      Andrius: tai ne laiko klausimas
      Vygaudas: kelionės į tolimas galaktikas
      ... tai gali būti prisilietimas prie Dievo
      ... ir galbūt mes kažkada tapsime tuo kas visą kuria ir viskas kas yra
      ... darbai miegas, valgymas
      ... kitaip, tai yra neveikimas
      ... nieko negali padaryti
      ... ir tai nėra Dieviškumas
      Andrius: Gandhi galvojo priešingai ir Opus Dei taip pat
      ... bet Taize manau sutiksi visokių požiūrių bus įdomu
      Vygaudas: o malda - žodžiai galvoje.
      Andrius: ir tarp kitko mūsų yra tolima galaktika
      ... tik ne mum
      Vygaudas: na jau
      ... mūsų mūsų
      ... kieno gi dar
      ... ;)
      Andrius: malda ne vien kalbėti bet taip pat klausytis
      ... o klausytis galime ne vien žodžių
      ... būna ir kitokių atgarsių
      ... tiesiog jausminių atgarsių ar vaizdinių atgarsių ar vėl kitokių
      Vygaudas: galbūt tai paprasta įvardinti? - Haliucinacijos?
      ... tai nieko asmeniško
      ... tiesiog, aš matau į ką žiūriu, girdžiu ko klausausi
      ... ir pan.
      Andrius: jeigu būtų haliucinacijos jūs nebūtų pastovios
      Vygaudas: na kodėl gi ne. Jeigu mintys sukasi tame pačiame rate,
      haliucinacijos irgi bus iš ten pat
      Andrius: nebent jau tikrai geros haliucinacijos!
      ... tegu
      Vygaudas: (handshake)
      Andrius: bet žodžiu yra iš pasamonės dėsningas atgarsis
      ... tad yra pokalbio galimybė su tai kas su tavimi bendrauja per tavo
      pasamonę
      Vygaudas: ;) pasąmone juk pats daugiausia ir formuoji, nes nori būti
      kažkoks ir nenori būti ne kažkoks ;)
      Andrius: pasąmonėje yra kažkas daug galingesnio už sąmonę
      ... tad sąmonė pati neįstengtų formuoti
      ... tad klausimas kas tas "pats"?
      Vygaudas: Andriau, tu baigei matematika, juk turėtu būti pakankamai
      stiprūs įgudžiai, gal išeitu pačiam pabandyti 'pažaisti' su akcijų
      biržomis, galbūt gali užsidirbti labai daug pinigų, tuomet galima būtų
      ir pritraukti ar suburti visus šviesuolius
      ... :)
      Andrius: bet pas mane sukauptas rimtesnis kapitalas negu pinigai
      Vygaudas: hm...
      ... tai neprarask jo
      Andrius: tai reik pastoviai ugdyti
      Vygaudas: ir na, juk vis vien laisvo laiko turi.., tikiuosi
      Andrius: ir neiti i lankas
      Vygaudas: tai ne lankos
      Andrius: kas ne lankos?
      Vygaudas: na pinigai
      Andrius: matyt, tai tokiem kaip tu
      ... turėk juos visus
      Vygaudas: (chuckle)
      Andrius: ko būtų verti pinigai jeigu visus juos turėtum?
      Vygaudas: paskirstyčiau prasmingai
      Andrius: tai gamink savo pinigus ir skirstyk...
      Vygaudas: na o kas padės mano sergančiam seneliui tada?
      ... juk jis pats negali iš lovos atsikelti
      ... aš visada turiu būti namie
      ... arba mama, arba tėtė
      ... na tai matai
      Andrius: nu matai
      Vygaudas: ir aš norėčiau gyventi vienas
      ... o negaliu
      ... nes esu čia
      Andrius: ir aš pas tėvus gyvenu
      Vygaudas: o rimtai dirbti negaliu, negaliu susikaupti jeigu neturiu
      vienatvės
      ... tik vienatvėje aš galiu sukurti pačius stipriausius kūrinius
      Andrius: kažin ar galėtum susikaupti
      Vygaudas: o kas man duos geras darbo sąlygas vienatvėje?
      Andrius: man užtenka valandos dviejų į dieną
      ... gal tu tiesiog nepribrendęs
      Vygaudas: na jau
      Andrius: gal tau tai proga pamąstyti
      ... ko tu iš tikrųjų nori
      Vygaudas: aš žinau ko noriu
      ... bet galbūt tu negali tiesiog to suprasti
      ... nes na aš kitoks, arba ne toks
      ... geriausiai dirbu tada kai maišau darbus
      ... kai šokinėju nuo skirtingu sričių
      ... t.y. skirtingi darbai man padeda pasiekti norimų rezultatų
      Andrius: aš einu prie kito kompiuterio paskui grįšiu. Ar galiu
      pasidalinti mūsų pašnekesiu?
      Vygaudas: hm...
      ... na gerai
      ... palaikau tavo veikla