Nidos meno centras ieško vadovo

    Message 1 of 1 , Apr 29 2:17 AM
      Sauliau, Džiaugiuos, kad tau patinka mano paveikslas! Dar prisidės pusės
      metro strypas su eilėraščiu klausiantį 12 klausimų. Bus ir kitų darbų.
      Kviečiu visus juos pamatyti rytoj, penktadienį, balandžio 30d., 18:00,
      Užupio Galeroje, šalia Vilnelės, į šiaurę nuo Užupio kavinės. Žinau,
      kiti dalyvaus Švedijos ambasados renginyje, tad kviečiu ateiti ir vėliau
      vakare, kas norės.

      Lina, Julija, Gryte, Jonai, Ačiū už laiškus!

      Rašiau, kaip Nidos meno centras ieško vadovo. (Ačiū Jonui už šią žinią,
      kurią pridedu žemiau.) Kalbėjau su Daina Urbanavičiene, jinai dirba
      Vilniaus Dailės Akademija ir teikia papildomą informaciją. Ji
      pasižymėjusi, kaip Vilniaus Joninės šventės "Tebūnie naktis" rengėja.
      Klausiau, ar vadovo ieško siauriau - pagal kriterijus, ar plačiau - tai,
      atsakė, plačiau ir kad jiems labai rūpi vizija ir paskatino siūlytis.
      Tad manau, reik bandyti. Rašau ir atvirai ir kviečiu prisidėti savo
      mintimis.

      Kalbėjau su menininku ir organizatoriumi Sauliumi Kruopiu, kuris net 16
      metų rengia Nido tapybos plenerus.
      http://sauliuskruopis.xz.lt/tarptautiniai%20nidos%20tapybos%20plenerai.html
      Galvojau, gal jisai siūlysis būti vadovu? O bet kokiu atveju, dera jo
      veiklą palaikyti ir į ją atsiremti. Jam papasakojau trumpai savo
      sumanymą ir jis mane padrąsino siūlytis į vadovus.

      Skambinau Užupio meno inkubatoriaus vadovui Giedriui Bagdonui ir jisai
      dar paskatino susisiekti su Sauliumi Pilinkumi ir su Nendrūnu
      Lendraičiu. Kalbėjau su Sauliumi ir jį įtraukiau į Tomo Čepaičio vedamą
      "Minčių sodo" susirašinėjimą "Žmoniškai". Kviečiu atsiliepti, pamąstyti.

      Kokia mano svajonė Nidos meno centrui?

      Aš tikiu, kad menas gali būti sąmoningai prasmingas, teigiamas, mus
      žadinti, drąsinti, laisvinti, įtakoti į gerą, mus skatinti kurti. Aš
      noriu, kad menas palaikytų šviesuolių kultūrą. Ją daug metų puoselėju
      "Minčių sodu". Visaip kalbindamas žmones, juos rakinėdamas, bandydamas
      juos suprasti, man padėjo dvylika klausimų. Juos siūlau, kaip pagrindą
      šviesuolių kultūrai, užtat ir temas Nido meno centro dalyvių veiklai.
      Juos išrašau glausčiau, taip pat ir tiksliau:

      * Kas man rūpi? Kaip prisistatyčiau žmogui, kuris nuoširdžiai manimi
      domisi, bet manęs visai nepažįsta?
      * Ar man rūpi pamąstyti? Kokias vertybių priešpriešas išgyvenu ir kaip
      jas išsprendžiu?
      * Ką vertinu? Kuri vertybė man svarbiausia, visas kitas aprėpianti?
      * Ką klausiu? Kurį klausimą gvildenu, vadinas, norėčiau atsakyti, bet
      dar neturiu atsakymo?
      * Ko siekiu? Kokie mano užmojai?
      * Ar sutinku mąstyti atvirai? Kurią dalį savo mąstymo sutinkate laisvai
      dalintis, juo papildyti visuomenės turtą?
      * Kur ir kaip geriausiai mąstau? Koks mąstymas jums vaisingiausias?
      * Ką svajoju? Ko linkite, kokio vaidmens norite, jei nebūtų kliūčių?
      * Kaip mums vienas kitam padėti? Kokios pagalbos norite iš kitų, ir kaip
      norite kitiems padėti?
      * Apie ką išmanau? Kuriuose dalykuose save laikote išmanančiu?
      * Ką pamokyčiau? Kokias paskiras mintis - raktus - dermes - klausimus
      siūlote mūsų kultūrai, gyvensenai?
      * Ką išmanau apie Dievą? Kaip jums atrodo, kaip sustatytas gyvenimas,
      kokiais dėsniais, kokia jo tvarka?

      Siūlau ketverius metus bendromis jėgomis visais menais plėtoti šiuos
      klausimus, vaizduoti savo ir kitų šviesuolių atsakymus. Ypač
      palaikytumėme Nidos ir Neringos šviesuolius, taip pat su jais
      bendraujančiais Lietuvos ir pasaulio šviesuolius. Bendras tikslas būtų
      per ketverius metus suvokti Nidą kaip nepriklausomą kultūrą, visai kaip
      Užupio Respubliką, tik kiek rimčiau, atsakingiau.

      Pradžiai, kaip Nidos meno centro vadovas, siūlyčiau šias vertybes, o jas
      su laiku bendrai permąstytumėme.
      * Šviesumas: Vertiname, kviečiame, palaikome, pristatome šviesus žmones,
      tiek Nidoje, tiek Lietuvoje, tiek pasaulyje. Menininkus vertiname
      pirmiausia, kaip šviesus žmones, savo kūrybos pavyzdžiu mus įtakojančius.
      * Bendradališkumas: Atsiremiame į jau veikiančius, palaikome ir
      papildome esamą Nidos veiklą, jos renginius, užmojus. Kuriame pirmiausia
      visuomenės turtą, kuriuo gali visi naudotis, dalintis, perkurti, tiek
      skaitmenine forma, tiek įtraukiant į keliaujančias parodas ar pristatant
      viešai.
      * Atvirumas: Veiklą vystom atvirai, visus kviečiant įsijungti, tiek
      Internete, tiek Nidos židiniuose. Paraiškos ir sumanymai teikiami
      atvirai, kad visi susipažintumėme ir kartu spręstumėme, kaip galim visi
      dirbti kartu.
      * Laisvumas: Nepripažįstame ribų tarp menų, skatiname visas kūrybos
      šakas, norime, kad menininkai iššoktų iš vėžių ir išbandytų naujas
      technikas, taip pat pamokytų kitus savo technikų.
      * Bendražmoniškumas: Atsisakome kastų, elitų, žioplių ir žiūrovų. Visus
      kviečiame įsijungti į kūryba, dalintis, lavintis, augti, bręsti. Tada
      atsiskleidžia, kas ką iš tikrųjų sugeba, kaip galime vienas kitą
      pamokyti, ką galim bendrai o ką reik atskirai. Visa komanda turi
      dalyvauti kūrybinėje veikloje, į ją įsijungti, rodyti savo pavyzdį.
      * Įtraukimas: Bendraujame su visais, kurie tik to nori, skatiname ir
      palaikome visus judėjimus ir visokiausią veiklą, ieškome ryšių ir
      bendros veiklos su šviesuoliais, visuomenininkais, jaunimu, senimu ir
      ypač nustumtaisiais.
      * Tikėjimas: Naujoviškais meno kūriniais, sumanymais palaikome
      tikinčiuosius, jų bendruomenes, dirbame kartu su jais.
      * Svetingumas: Vystom ryšius su Lietuva, Europa ir visu pasauliu,
      palaikom Nidą, kaip pasaulinį kūrybos židinį.
      * Ūkiškumas: Sprendžiame, kaip kūrėjai ir šviesuoliai gali pragyventi,
      rasti išteklių sumanymais, bendraujame su verslininkais, užsakovais,
      ieškome gyvenimiškų sprendimų tiesiogiai ar netiesiogiai palaikančius
      dalyvius.
      * Teisingumas: Drįstame sakyti, tai kas sakytina. Atsakome už savo žodį.
      Nesivaipome tuščiais išsišokimais, prasimanymais ar pozomis.
      * Blaivybė: Nidos meno centras būtų "blaivybės zona". Renginius
      rengtumėme be alkoholio. Taip pat menininkai įsipareigotų centre,
      kolonijoje palaikyti blaivybę.
      * Dūksmas: Visakame žaistumėme, dūktumėme. Atsisakysime bet kokio
      dirbtino rimtumo.

      Kviečiu atsiliepti, papildyti!

      +370 699 30003

      ---------------------
      Sveiki, Andriau,

      esu is mazo miestelio Radviliskio rajone, VO "Pociuneliu miestelio
      bendruomene". Kartu matemes Zenono paskaitoje, tik gaila kad teko taip
      greitai pabegti... Kol kas dar tik pradedu veikla sioje organizacijoje,
      darbuojuosi su jaunimu, ir mes tikrai uz!!!!!!!

      Lina Noreikaitė

      ---------------------

      Andriau, visapusiškai palaikau Jūsų kandidatūrą. Deja, nesu menininkė,
      esu projektų vadovė. Parašykite, kaip galėčiau padėti Jums dalyvaujant
      konkurse.
      Man labai patiko taip pat punktas, kad būsimas vadovas įpareigotas
      rinkti savo komandą (staff). Mielai dalyvaučiau Jūsų komandoje.
      Tik vienintelė pastaba- atlyginimas, mano galva, yra ne už ketvirtį
      etato. Kaip tik atvirkščiai- darbo laikas apibūdinamas- tiek, kiek
      reikia įgyvendinti visoms veikloms. Kitais žodžiais tariant-
      nenormuojamas. O tai reiškia- praktiškai jokios laisvos minutėlės (čia
      jau aš sakau iš savo darbo patirties). Ir iš to nenormuojamo darbo laiko
      turėtumėt minimum 1/4 praleisti NAC, t.y.Nidoje. Tikriausiai likusi-
      Vilniuje, VDA. Taigi dar kartą siūlau pagalbą, jei galiu kuo padėti.
      Pagarbiai-
      Julija Astrauskienė

      ---------------------

      As buciau linkes dalyvauti kaip po "artist-in-residence" kada nors (1-2
      savaites). Tuo budu sukurciau darbu (pavyzdziui, nuotrauku) ir taip pat
      gal galeciau pravesti maza workshop.
      Taip pat kai zinotum daugiau apie vietove, galeciau gal buti curator del
      parodos. Butu gerai del tavo paraiskos tureti tarptautine
      perspektyva-kad gali ivesti is labai toli mena i Nida.
      Leisk man zinoti jeigu kazkaip kitaip galeciau padeti.
      Taip pat del paraiskos ir del visuomenes-skatinu tave kaip nors labai
      ijungti vietinus ir vaikus-net tik menininkus.

      -Jonas Kulikauskas

      linkiu sekmės rpetenduojant į šias pareigas. Mano Tėtis paliko nuotraukų
      iš Nidos sklandymo, kurios studentu buvo, mokyklos renginių. Ar yra
      Nidoje Sklandymo istorijos muziejus? Gal padovanočiau palikimą, kad
      daugiau žmonių žinotų apie prieškario iniciatyvas.
      Pagarbiai Grytė

      March 27, 2010 - 12:26pm --- AMP <http://pluginamp.com/network/user/1>

> [...]
      > Phone: +370 616 55307
      > Fax: +370 5 2105444
      > daina.urbanaviciene@... <mailto:daina.urbanaviciene@...>
      > http://www.vda.lt <http://www.vda.lt/>
      >
      > The Nida Art Colony or NAC is a new subdivision of the Vilnius Academy
      > of Arts located in Nida, Neringa. Its objective is to create
      > favourable conditions for the implementation of innovations in art
      > education and creative art practices by promoting international
      > cooperation. The NAC will run an artist-in-residence programme,
      > organise workshops, exhibitions and conferences. The NAC starts its

      Colony.

> [...]
      > project administration remunerations.
      >
      > Hours of Work: Such hours as necessary to carry out your duties. You
      > should count on spending at least ¼ of your hours of work at the NAC.
      >
      > Office Base: Nida Art Colony (Neringa) and the Vilnius Academy of Arts
      > (Vilnius).
      >
      > Responsible to: Rector and Senate of the Vilnius Academy of Arts.
      >
      > Contract Status: Position to be filled from 2 January 2011 for a fixed
      > term of four years up to 2 January 2015.
      >
      > MAIN TASKS AND RESPONSIBILITIES:
      > . To develop and deliver relevant art and education programmes at the
      NAC.