[svetosavlje] Sv. Varsanufije i Jovan

  • pravoslavac
    Message 1 of 1 , Mar 28 6:26 PM
      Pomaze Bog narode.
      Iz knjige "O duhovnom rukovodjenju",
      izdanje manastira Hilandara, prepisao sam jedan razgovor za vas,
      dragi mi u Hristu. Knjigu sam dobio na dar,
      i zelim da je u ovo vreme pripreme za najradosniju
      Pashu podelim sa svima vama, svetosavcima.

      371. Pitanje.
      Brat je izneo starcu: "Kada se opterecujem pomislima
      i trazim od staraca da se pomole za mene, pa cujem njihove
      reci, moja dusa se trenutno uspokoji".

      Odgovor Jovana: "Mudroscu datom od Boga
      krmanos spasava brod kada se nadje obuzet
      pomislima i oni koji plove u njemu raduju
      se videci njegovo izbavljenje. Na isti nacin
      bolesnika znatno veseli pominjanje lekara, a
      jos vise - njegovog umeca. I putnika koji se
      nalazi u opasnosti od razbojnika obodrava glas
      straze, a jos vise njeno prisustvo. Ako je to
      stvarno tako, zar nije onda jos vise odgovor oca
      duzan da donese veselje onome koji slusa, osobito
      kad je on obuzet priljeznom molitvom Bogu koji
      inace kaze:Molite se ... jedni za druge, da
      ozdravite (Jak.5,16). I kada oni, usvajajuci
      stradanje svog uda (tj. bliznjeg), prizivaju
      svoga Vladiku Isusa, govoreci sa najsladjim
      suzama: "Ucitelju spasi nas, izgibosmo" (Lk.8,24;Mt.8,25),
      zar to nece doneti radost onome koji slusa i
      koji zna da je mnogo mocna usrdna molitva
      pravednika (Jak.5,16)? Ne budimo lenji da
      od njih trazimo molitve za sebe. Premda i
      jesmo nedostojni, gospod ipak prima zastupnistvo
      Svojih slugu, kao sto je vec poznato iz recenoga:
      Ispunjava volju onih koji ga se boje (Ps.144,19).
      Brate, razbojnici su se mnogo puta razvejavali kada
      bi culi glas jakih. Tako i misleni razbojnici sa
      trepetom beze stideci se kada cuju odgovore
      i glasove snaznih, tj. onih koji su od svog
      Vladike i Ucitelja - Isusa culi: Ne bojte se,
      ja sam pobedio svet (Jn.16,33), i jos: Evo
      vam dajem vlast da stajete na zmije i skorpije
      i svu silu vraziju, i nista vam nece
      nauditi (lk.10,19). Molimo, dakle, svete
      da se pomole za nas da bi smo stekli
      njihovo (zastupnistvo), jer mi
      od njih primamo neposrednu korist.
      Pomoli se za mene da bih to ispunio i da
      u meni ne prevlada dejstvo levice.
      Gospod neka je s tobom. Amin."