Comet in H1a - Probable Encke(2P)

  • algwat
    Message 1 of 16 , Mar 27, 2007
      Comet - Encke(2P)
      20070323_160115_s4h1A 1 274
      20070323_184115_s4h1A 2 274
      20070323_224115_s4h1A 4 274
      Approximate Mag 12 - 13 maybe brighter.

      Near NGC 628
      approximate RA/DEC
      RA 1h 38m 35.2s
      DEC 16d 20m 55s

      Kind regards, Alan
    • algwat
      Message 2 of 16 , Mar 27, 2007
        Crossing over star HIP7608 image of 20070323_232115
        --- In stereohunter@yahoogroups.com, "algwat" <awat4309@...> wrote:

        > Comet - Encke(2P)
        > 20070323_160115_s4h1A 1 274
        > 20070323_184115_s4h1A 2 274
        > 20070323_224115_s4h1A 4 274
        > Approximate Mag 12 - 13 maybe brighter.
        >
        > Near NGC 628
        > approximate RA/DEC
        > RA 1h 38m 35.2s
        > DEC 16d 20m 55s
        >
        > Kind regards, Alan

      • rainerkracht
        Message 3 of 16 , Mar 27, 2007
          --- In stereohunter@yahoogroups.com, "algwat" <awat4309@...> wrote:

          > Comet - Encke(2P)
          > 20070323_160115_s4h1A 1 274
          > 20070323_184115_s4h1A 2 274
          > 20070323_224115_s4h1A 4 274
          > Approximate Mag 12 - 13 maybe brighter.
          >
          > Near NGC 628
          > approximate RA/DEC
          > RA 1h 38m 35.2s
          > DEC 16d 20m 55s
          >
          > Kind regards, Alan

          Hi Alan,

          with Astrometrica I got this:
          Encke C2007 03 23.72323 01 36 54.42 +16 15 30.6 11.4
          Encke C2007 03 23.75101 01 37 00.05 +16 16 04.8 11.4
          Encke C2007 03 23.77878 01 37 05.82 +16 16 32.6 11.0
          Encke C2007 03 23.80656 01 37 13.25 +16 16 49.0 10.6
          Encke C2007 03 23.83434 01 37 17.68 +16 17 09.7 10.7
          Encke C2007 03 23.86212 01 37 22.06 +16 17 04.1 10.5

          I have used the full frames (1024 x 1024), so the results
          will be not very accurate.

          The measured (x,y) are:

          172115 1.44 274.42
          180115 1.56 274.29
          184115 1.84 274.37
          192115 1.82 274.54
          200115 2.32 274.62
          204115 3.11 274.66

          Regards,
          Rainer
        • rainerkracht
          Message 4 of 16 , Mar 27, 2007
            --- In stereohunter@yahoogroups.com, "rainerkracht" <r.kracht@...>
            wrote:

            > The measured (x,y) are:
            >
            > 172115 1.44 274.42
            > 180115 1.56 274.29
            > 184115 1.84 274.37
            > 192115 1.82 274.54
            > 200115 2.32 274.62
            > 204115 3.11 274.66

            Looking at the measured (x,y) positions it seems strange
            that the comet appears to move backwards between 184115
            and 192115. So one can ask for the accuracy of these positions.

            I have made a 'straight line fit'(? 'Ausgleichsgerade' in German)
            assuming a constant velocity of the comet and found:

            172115 1.26 274.31
            180115 1.56 274.38
            184115 1.86 274.45
            192115 2.17 274.52
            200115 2.47 274.58
            204115 2.77 274.65

            The residuals are:

            172115 +0.18 +0.11
            180115 -0.00 -0.09
            184115 -0.02 -0.08
            192115 -0.35 +0.02
            200115 -0.15 +0.04
            204115 +0.34 +0.01

            The residuals in y are very good, while the residuals in x (the main
            direction of motion) are much less satisfactory.

            Regards,
            Rainer
          • algwat
            Message 5 of 16 , Mar 28, 2007
              Gidday Rainer,
              I am waiting for the next sequence of images so there are stars all
              around the comet.

              I am still having some difficulty with Astrometrica. In tests with
              256x256 and 512x512 fields I get reference stars but sometimes am not
              able to do a data reduction.
              When I try to manually align reference stars, I see that the stars
              closer to the object match better. Out lying stars cannot be scaled
              to fit correctly.
              Do I need to set the observer location to something particular for
              STEREO?
              What would that be?

              Also the locations that Astrometrica gives, do they need to be
              translated to give the locations with reference to an earth central
              location. I think that if an object passes in front of a star that
              the location can be determined by that's star know location and a
              translation factor that Karl could suggest? Will never be that
              accurate, I admit.

              Kind regards, Alan
              Babel fish fun - does this work?

              Ich warte die folgende Reihenfolge von Bildern so dort bin Sterne
              ganz um den Kometen. Ich habe noch irgendeine Schwierigkeit mit
              Astrometrica. In den Tests mit 256x256 und 512x512 fängt mich
              erhalten die Bezugssterne aber manchmal morgens nicht fähig, eine
              Datenverdichtung zu tun auf. Wenn ich versuche, Bezugssterne manuell
              auszurichten, sehe ich, daß die Sterne näeher an dem Gegenstand
              besser zusammenpassen. Aus dem Lügen können Sterne nicht eingestuft
              werden, um richtig zu passen. Muß ich die Beobachterposition auf
              etwas bestimmt einstellen für STEREO? Was würde das sein? Auch die
              Positionen, die Astrometrica gibt, sie müssen übersetzt werden, um
              die Positionen mit Bezug auf eine Masse Zentraleposition zu geben.
              Ich denke, daß, wenn ein Gegenstand vor einem Stern überschreitet,
              daß die Position durch dieses festgestellt werden kann, Stern kennen
              Position und einen Übersetzung Faktor ist, die Karl vorschlagen
              könnte? Wille ist nie genauer der, ich zulassen.

              wrote:

> [...]
              >
              > The residuals in y are very good, while the residuals in x (the main
              > direction of motion) are much less satisfactory.

            • Rainer Kracht
              Message 6 of 16 , Mar 28, 2007
                On 28 Mar 2007, at 8:42, algwat wrote:

> [...]
                > Position und einen Übersetzung Faktor ist, die Karl vorschlagen
                > könnte? Wille ist nie genauer der, ich zulassen.

                well, a babel fish retranslation looks like this:

                Regards,
                Rainer
              • algwat
                Message 7 of 16 , Mar 28, 2007
                  Gidday Rainer,

                  Not the best. I'll leave that alone.

                  It looks Like Bo Zhou has a Meyer Target to confirm Cor2A images with,
                  and perhaps cor1a?

                  Also in recent images I see Encke2p similar to stars with a mag around
                  12.25, still trying to make astrometrica report something reasonable.

                  kind regards, Alan.
                • algwat
                  Message 8 of 16 , Mar 28, 2007
                    Gidday Rainer,