KIO ESTAS BONA JE GXI? (Parto 4)

    Message 1 of 1 , Apr 16, 2005
      Estimataj,
      Elacxeto kaj pacigo jam estis diskutitaj en Partoj 2 kaj 3 de cxi tiu seria studo de pekliberiga morto de Jesuo Kristo kiel efektivigoj kiuj igis vortoj] Sanktan Tagon bona tago por kristanoj kaj iu ajn kiu akceptas  Jesuon Kriston kiel sian personan Savanton kaj Sinjoron. Je cxi tiu konkluda parto de la studo, mi diskutos la trian efektivigon de la morto - repacigo.
      KIO ESTAS BONA JE GXI? (Parto 4)
      (REPACIGO)
      "Cxar se ni, estante malamikoj, estas repacigitaj kun Dio per la morto de Lia Filo, des plimulte, repacigite, ni estos savitaj per lia vivo; kaj krom tio ni fieras ankau en Dio pro nia Sinjoro Jesuo Kristo, per kiu ni jam ricevis la repacigon" (Romanoj 5:10-11).

      Repacigo estas simple la forigo de malamikeco inter du partioj kiuj disputes. Tamen, pli teologie, gxi estas la faro de Dio per la morto de Jesuo Kristo en kiu pekanta persono estas venigita al spirita kuneco kaj morala harmonio kun Dio. Cxi tiu efektivigo rilatas kun la antaua. [Efektive, oni eltrovas ke ili havas saman vorton en Esperanto. Mi nur diferencigis ilin en cxi tiu studo.] La frapa diferenco inter ili estas ke pacigo estas cele al Dio dum repacigo estas cele al homo. Homo kiel
      pekanto estas malamiko de Dio (Romanoj 5:10) pro siaj peko kaj peka naturo (Kolosanoj 1:21). Por repacigi homon al Dio,
      la kauzo de malamikeco (kiu estas peko) devas esti forigita. Jesuo Kristo jam faris cxi tion en Sia morto sur la kruco (Romanoj 5:10-11; 2 Korintanoj 5:17-21; Efesanoj 2:11-18; Kolosanoj 1:19-21).
      Je la eltirajxoj de la Santa Biblio supre, Dio, NE homo, efektivigis cxi tiun repacigon. Estas grave observi ke en repacigo, nur homo estas sxangxita (t.e. repacigita) - Dio ne estas; kaj kompreneble, cxi tiu estas sensa - alie, Dio estus komprimita. Estas homo, ne Dio, kiu bezonas sxangxadon, kaj cxi tio okaza en repacigo.
      La amplekso de repacigo pecipe kaj aliaj efektivigoj de la morto de Jesuo Kristo gxenerale estas pridebatebla. Kelkaj homoj opinias ke la amplesko estas nur aplikita al la elektitaj, tio estas, Kristo mortis nur por la elektitaj, uzante Mateon 20:28, Johanon 10:15 kaj Efesanojn 5:25 kiel iliajn sankta-skribajn subtenojn. Aliaj homoj diras ke la amplesko estas por la tuta mondo, tio estas, ke Kristo mortis por la tuta mondo, uzante eltirajxojn kiel Johanon 1:29; 1 Timoteon 2:6; Hebreojn
      2:9; 2 Petron 3:9; 1 Johanon 2:2 ktp. kiel siajn sankta-skribajn subtenojn. Nu, oni povas konkludi ke la morto de Kristo estas senlima je sia valoro. Gxi estas por cxiuj homoj, sed, kompreneble, la persona apliko de tiu morto estas limigita al tiuj kiuj kredas je Li. La rezultoj de repacigo estas cxiuj objektivaj faroj de Dio videblaj en la kredanto, en kiu la pekanto (malamiko de Dio) estas transformita al sanktulo (amiko de Dio).
      Estas konfirmita en cxi tiu studo ke Jesuo Kristo, per Sia pekliberiga morto, pagis la pagon de la peko de homo por forigi la koleron de Dio kaj per tio [Li: estas bezonata subjekto]repacigas homon al Dio. Sendube, la tago dum kiu Jesuo Kristo efektivigis cxiojn ne nur estas bona tago, sed unu el la plej bonaj tagoj por kristanoj kaj iu ajn kiu akceptas Jesuon
      Kriston kiel sian personan Savanton kaj Sinjoron. Tial, mi rekomendas ke la Sankta Vendredo estu sxangxita al la Plej Bona [au Sankta] Vendredo! Tamen, cxu la morto de Jesuo Kristo estas efika je via vivo? Cxu vi jam estis repacigita al Dio? Kredu je la Sinjoro Jesuo Kristo por ke Lia morto ne estu vana en via vivo. Akceptu Lin hodiau kiel vian personan Savanton kaj Sinjoron. Vi spertos la bonecon de Lia morto en via vivo!
      Mi dankas cxiujn vin kiuj komentis kaj reagis pri la studo. Pliaj komentoj kaj rimarkoj estas bonvenaj. Se al vi mankus
      iu parto de la studo aux vi volas ke mi sendu la tutan studon al vi, skribu rekte al mi cxe spiritualdigest@... au spiritualdigest@.... Dio benu vin!!!
[...]

      Do you Yahoo!?
      Plan great trips with Yahoo! Travel: Now over 17,000 guides!