MI ESTAS KIU ESTAS (Parto 4)

  • Adebayo Afolaranmi
    Message 1 of 1 , Aug 29, 2004

      MI ESTAS KIU ESTAS (Parto 4)
      MI ESTAS LA PORDO DE LA SXAFOJ
      (Johano 10: 1-10)

      ENKONDUKO
      La largxa teksto (Johano 10: 1-21) estas analogio de sxafar-pasxtisto kiun
      Jesuo Kristo donis por paroli al la homoj pri Tiu Kiu Li estas. En gxi Jesuo
      Kristo deklaris du "MI ESTAS-dirajxojn." Unu de la dirajxoj estos diskutata
      je cxi tiu parto. La analogio estas komprenata je la kompreno de koncepto de
      anktiva Proksima Orieto de "pasxtisto." Pasxtisto en la Malnova Testamento
      simbolas regxan gardiston de la popolo de Dio. Cxi tio estas la kialo pro
      kiu la grandaj viroj de la Malnova Testamento estis aluditaj kiel pasxtistoj
      (Jeremia 23:1ff; Jehxzkel 34:1ff). Ecx Dio estis nomata la pasxtisto de
      Izraelo en Psalmo 80:1 (vidu ankau: Psalmo 23; Jehxzkel 34:11-16).

      LA ANALOGIO (VERSOJ 1-5)
      La priskribo estis montara pasxtista vidajxo kiam la pasxtisto venis voki
      siajn proprajn sxafojn el la enfermejo kaj elkonduki ilin al kie ili trovus
      bonan pasxtajxon. La enfermejo estas malferma korto cxirkauxita de muroj kun
      nur unu eniro. Pordgardisto gardis gxin nokte por preventi sxtelistojn kaj
      rabobestojn eniri gxin. Iu ajn kiu grimpas la muron faros tion por nenia
      bona celo. Nur pasxtistoj havis la rajton eniri la enfermejon. Ili eniris
      cxiumatene elvoki siajn sxafojn. Ne estu surprize ke la pasxtisto vokis
      siajn sxafojn nome, kaj la sxafoj rekonis lian vocxon kaj auskultis lin. La
      sxafoj neniam sekvis fremdulon.

      LA REAGO DE LA HOMOJ (VERSO 6)
      Kvankam la homoj, al kiuj Jesuo Kristo diris cxi tiun analogion, konis kaj
      ecx komprenis sian lokan rilaton de pasxtisto al sxafoj, ankoraux, je sia
      spirita blindeco, ili ne povis kompreni tion, kion Jesuo Kristo provis diri
      al ili. Estu notite ke cxi tiu analogio estis donita je la kunteskto de la
      spirita blindeco de la Judoj (vidu: Johano 9:35-41). Multaj homoj audas la
      vorton de Dio nuntempe, sed pro siaj spiritaj blindeco kaj surdeco, ili ne
      komprenas gxin. Cxu vi komprenas la vorton de Dio?

      LA UNUA DEKLARO (VERSOJ 7-10)
      Cxar la homoj ne komprenis cxi tiun analogion, Jesuo Kristo aplikis gxin en
      alia maniero. Li diris, "Vere, vere, mi diras al vi: MI ESTAS LA PORDO DE LA
      SXAFOJ" (verso 7). Por kompreni cxi tiun deklaron, ni reiru al la analogio
      de pasxtisto-sxafaro. Post kiam la pasxtisto apartigis siajn sxafojn de
      aliaj sxafoj, li kondukis ilin al la pasxtejo. Apud la pasxtejo estas
      fermejo por la sxafoj. La pasxtisto lokigis sin je la eniro de la fermejo
      kaj funkciis kiel pordo. La sxafoj povas iri el la fermejo al la pasxtejo,
      aux se ili timus, reiri al la secureco de la fermejo per la pordo. Do, la
      deklaro de Jesuo Kristo. Jesuo Kristo estas la "pordo" de la sxafoj - la
      ununura pordo al provizo, savo kaj securo (vidu: verso 9). Cxiuj la aliaj
      kiuj venis antau Li - la sinelektitaj estroj kaj la falsaj pasxtistoj -
      estas sxtelistoj kaj rabistoj. Ili - kun sia estro, Satano - venis por
      sxteli kaj bucxi kaj pereigi; sed Jesuo Kristo, la vera pordo venis, por
      doni abundan vivon.

      Memoru sendi viajn komentojn kaj rimarkojn pri cxi tiu seria komentaria
      studo rekte al mi cxe spiritualdigest@... aux
      spiritualdigest@.... Dio benu vin!!!

      MSN 8 with e-mail virus protection service: 2 months FREE*