CXU HELPANTE AL DIO?

  • Adebayo Afolaranmi
    Message 1 of 2 , May 23, 2004

      CXU HELPANTE AL DIO?

      Kaj [profeto Ahxija] diris al Jerobeam: Prenu al vi dek pecojn; cxar tiele
      diras la Eternulo, Dio de Izrael: Jen Mi forsxiras la regnon el la manoj de
      Salomono kaj donas al vi dek tribojn�. Mi estos kun vi, kaj konstruos al vi
      domon fidindan, kiel Mi konstruis al
      David, kaj Mi donos al vi Izraelon" (1 Regxoj 11:31-38).

      "Kaj Jerobeam diris en sia koro: Nun la regno povas reveni al la domo de
      David�. Kaj la regxo arangxis konsiligxon, kaj li faris du orajn bovidojn,
      kaj diris al la popolo: Ne iradu plu en Jerusalemon; jen estas viaj dioj, ho
      Izrael, kiuj elkondukis vin el la lando Egipta" (1 Regxoj 12:26-29).

      Unu populara angla proverbo estas jene: "Heavens [i.e. God] help those who
      help themselves." (t.e. Cxieloj [t.e. Dio] helpas tiujn kiuj helpas sin.)
      Tamen, laux homoj kiuj volas esti en la volo de Dio, cxi tiu proverbo estas
      kontrauxdirajxo.

      Multaj kazoj en la Sankta Biblio pruvas cxi tion. La historio de Jerobeam,
      filo de Nebat, la unua regxo de la sendependema norda regno de Izrael estis
      unu el tiaj kazoj. Kiam regxo Salomono ne kondukis laux la volo de Dio
      adorservinte la diojn de siaj fremdaj edzinoj, Dio promesis starigi la domon
      de Jerobeam kiel regxojn en Izrael, sed reteni unu tribon por la domo de
      David. Dio starigis Jerobeamon kiel regxon de Izrael. Tamen, Jerobeam estis
      ruza. Li provis helpi al Dio. Kial? Li timis ke la popolo mortigus lin kaj
      reirus al la domo de David. Tial, li faris du idolojn kaj starigis ilin en
      du landlimaj urboj kiel dioj "kiuj elkondukis [la Izraelidojn] el la lando
      Egipta."

      Per cxi tiu ununura ago, la kroniko de la popolo Izraela estis infektita per
      cxi tio nome: "la pekoj de Jerobeam, per kiuj li pekis kaj per kiuj li
      pekigis Izraelon" (1 Regxoj 14:16. Vidu ankaux: 1 Regxoj 13:34; 15:30, 34; 2
      Regxoj 10:31; 13:2, 6; 15:9, 18, 24, 28; 17:21).

      Saraj kaj Rebeka entreprenis ion dum la promesoj de Dio estis sxajne
      prokrastotaj. La unua konsilis al sia edzo (Abraham) havi idon per sxia
      sklavino Hagar (Genezo 16). La dua preskaux malstabiligis sian familion dum
      sxi provis sian plejan eblecon plenumi la promeson de Dio por Jakob, sxia
      favora filo (Genezo 25:21-23; 27:1-17).

      Cxu vi estas ema manipuli la planojn kaj promesojn de Dio por via vivo? Via
      ago devas esti laux la volo de Dio. Memoru, "Fidela estas Tiu, kiu vin
      vokas, kiu ankau faros" (1 Tesalonikanoj 5:24. Vidu ankaux: Numbroj 23:19;
      Readnomo 7:9; Jesaja 14:24). Tiu kiu ne kuras antaux Dio estas vere felicxa.

      The new MSN 8: smart spam protection and 2 months FREE*
      Message 2 of 2 , Oct 23, 2010

[...]

        Jerobeam, filo de Nebat, la unua regxo de la sendependema norda regno de Izrael estis unu el tiaj kazoj. Kiam regxo Salomono ne kondukis laux la volo de Dio adorservante la diojn de siaj fremdaj edzinoj, Dio promesis starigi la domon de Jerobeam kiel regxojn en Izrael, sed reteni unu tribon por la domo de David. Dio starigis Jerobeamon kiel regxon de Izrael. Tamen, Jerobeam estis ruza. Li provis helpi al Dio. Kial? Li timis ke la popolo mortigos lin kaj reiros al la domo de David. Tial, li faris du idolojn kaj starigis ilin en du landlimaj urboj kiel diojn "kiuj elkondukis [la Izraelidojn] el la lando Egipta."

[...]

        Saraj kaj Rebeka entreprenis ion dum la promesoj de Dio estis sxajne prokrastotaj. La unua konsilis al sia edzo (Abraham) havi idon per sxia sklavino Hagar (Genezo 16). La dua preskaux malstabiligis sian familion dum sxi provis sian plejan eblecon plenumi la promeson de Dio por Jakob, sxia favorata filo (Genezo 25:21-23; 27:1-17).

        Cxu vi estas ema manipuli la planojn kaj promesojn de Dio por via vivo? Via ago devas esti laux la volo de Dio. Memoru, "Fidela estas Tiu, kiu vin vokas, kiu ankau faros" (1 Tesalonikanoj 5:24. Vidu ankaux: Nombroj 23:19; Readmono 7:9; Jesaja 14:24). Tiu kiu ne kuras antaux Dio estas vere felicxa.

        Cxi tiu mesagxo estis unue dissendita je la 23-a de majo, 2004.