LA LEPTOJ DE LA VIDVINO

    Message 1 of 1 , Jun 12, 2010
      LA LEPTOJ DE LA VIDVINO
      "Kaj ekrigardante, li vidis ricxulojn enjxetantajn siajn donacojn en la monkeston. Kaj li vidis unu malricxan vidvinon enjxetantan tien du leptojn. Kaj li diris: Vere mi diras al vi: Cxi tiu malricxa vidvino enjxetis pli multe ol cxiuj; cxar cxiuj tiuj el sia abundo enjxetis en la donacaron; sed sxi el sia malmultego enjxetis la tutan vivrimedon, kiun sxi havis" (Luko 21:1-4).
      Jesuo Kristo estis sidanta je iu loko en la templo en Jerusalem kie Li povis vidi homojn ricxulojn enjxetantajn siajn donacojn en la monkeston de la templo. Krom la ricxuloj kiuj oferis grandajn kvantojn da mono au donacoj, iu vidvino venis kaj oferis du leptojn (lepto estis plej malgranda kupra au bronza monero inter la Judoj). Ordinare, sxia oferajxo estis nesignifa, sed Jesuo vidis gxian signifon, kaj rimarkigis gxin al Siaj disxciploj. Lau Li, la malricxa vidvino donis pli multe ol la aliaj cxar dum la aliaj donis el sia abundo, sxi donis el sia malmultego cxion kion sxi havis.
      Homoj (inkluzive de mi!) jam misaplikis la agon de cxi tiu vidvino dum multaj jaroj. Efektive, estas kutime audi, "kontribui onian letpton de vidvino." La gxenerala signifo de tiu propozicio estas ke oni kontribuas almenau malgrandan kvanton da mono al iu afero. Tamen, el la ekzemplo de vidvino en la Sankta Biblio, lepto de la vidvino devas esti kontribuajxo (precipe malgranda) kiu venas el donacema koro de iu kiu havas malmulton au nenion por doni.
      Estas kelkaj implikoj el la okazo de la leptoj de la vidvino. Oni devas scii ke: Unue, Dio notas ciujn homojn kaj cxiujn aferojn. Niaj agoj estas antau Liaj okuloj. Tio kion ni faras publike kaj tio kion ni faras sekrete estas sciataj al Li. Due, la normo de Dio pri laudinda donacemo al Lia afero ne estas tio kion ni donas el nia abundo, sed tio kion ni donas el nia malmulto - tio kio kostas al ni realan sindonon, tio estas sindona donado. La eklezioj Makedonaj elmontris tian specon de donado (vidu: 2 Korintanoj 8:1-7). Tamen, cxi tio ne signifas ke Dio ne akceptas la oferajxojn de tiuj kiuj havas abunde. Trie, Dio ne malestimas la plej humilan oferajxon, se farite sincere. Li amas gxojan donacanton (vidu: 2 Korintanoj 9:6-7). Kvare, donado devas ne esti io farita pro devigo au subtileco de la tiel nomata ricevanto. Gxi devas esti farata volonte kaj tutkore.
      Kia estas via sinteno al donado de via posedajxo al la afero de la evangelio? Cxu oni povas konsideri vian donadon kiel reale lepton de vidvino? Au cxu vi donas domagxe, pro devigo, au per la subtileco de viaj spiritaj gvidantoj? Kiel vi povas reale doni vian lepton de vidvino al Dio ke Li alte taksu gxin kaj rekompencu vin pro gxi?

      "Laux mia fervora atendado kaj espero, ke mi pri nenio hontigxos, sed ke per cxia liberparolo, kiel cxiam, tiel ankaux nun, Kristo estos glorata en mia korpo, cxu per vivo aux per morto. CXAR CXE MI LA VIVADO ESTAS KRISTO, KAJ MORTI ESTAS GAJNO" (Filipianoj 1:20-21).