Sokak Köpeklerinin Kısırlaştır ılması

  • askungulfem
    Message 1 of 1 , Oct 20, 2008
      Merhaba ben gruba yeni katıldım. Bundan tam iki ay önce Tuzla
      Rehabilitasyon Merkezi'nden Deniz Hanım'ın yardımıyla 1,5 yaşında bir
      köpek almıştım. Kızımız ZETA şimdiden ailenin bir üyesi oldu ve Deniz
      Hanım'a ve tüm gönüllüere teşekkür etmek isterim.

      Bir ay kadar önce zetayı gezdirirken yanımıza bir yavru geldi.
      Boynunda kötü bir tasma, ucunda da naylon ip vardı. Belli ki yavru ipi
      kemirip kaçmıştı. İç ve dış parazitleri olan, gözleri akmış, aç ve
      bitap düşmüş 1,5-2 aylık dişi bir köpekdi bu. Son enerjisiyle zetanın
      memelerinden süt emmeye çalışıp olduğu yere yığıldı. Hemen veterinere
      oradan da eve götürdüm. 1 ay evimde baktıktan sonra bu yavrucak
      serpilip güzeller güzeli, akıllı ve enerjik bir köpek olmuştu. İmkanım
      olsa bakmak isterdim ama Ümraniye'de oturan bir aile bulup
      sahiplendirdim geçen gün. Bahçeli fakat müstakil olmayan bir evde
      oturuyorum ve komşularım kedi ve köpeklerden hoşlanmıyor, yakınına
      bile yaklaşmıyorlar. Zetaya da bahçenin ancak yarısını ayırabildik bu
      yüzden. Zaten daima mutfakta oturuyor ve günde iki kez dolaşmaya
      çıkıyoruz, komşularla fazla sorun yaşamadık ama bu yavruyu üzülerek de
      olsa vermek zorunda kaldım.

      Belki bu yavruyu (adını Zeytin koydular) sokaktaki tehlikelerden ya da
      onu daha bebekken bağlayıp ilgilenmeyen insanlardan korumuş olduk ama
      daha böyle pekçokları var. Bu konuda doğru tavır acaba ne olmalıdır?
      Belediye sokak köpeklerini kısırlaştırıyor mu? Fikirlerinizi almak
      istiyorum çünkü belediyenin yapması gereken en doğru davranış neyse
      bunu yerel seçim hazırlıklarına başladıkları şu dönemde belediye
      başkan adaylarına ileteceğim ve seçim öncesi bu konuda çalışacaklarına
      dair söz vermezlerse bizim de oy vermeyeceğimizi bildireceğim. Belki
      işe yaramaz ama hiçbir şey yapmamaktansa şansımı denemek istiyorum.