Sv: Re: [ruosut] Re: Aika tukholmalaisten reagoida - satelliitin kautta

  • Pertti Johannes
    Message 1 of 2 , Aug 1, 2005
      Kukkuu kukkuu, kaukana kukkuu, Saimaan rannoilla ruikuttaa...
      Hyvä Tapani, kiitos neuvoista ja muustakin kannustuksesta! Täältä
      vanhan kotikylän kirjastosta on hieman vaikeaa muuta kuin arvailla
      niiden maanmiesten reaktioita jotka asiasta onnellisesti (?)
      tietämättöminä yrittävät tänä iltana katsella vaikkapa "Kotikatsomon"
      näytelmää TV:stä. Tarkoitan tietenkin niitä joilla on onnettomuus
      kuulua UPC:n tilaajakuntaan kuten myös allekirjoittanutkin.
      Taitaapi tulla ensi viikolla asiaa C.Olssonille, jahka täältä
      järviltä ehtii!? Tänä iltana istuskelen kuitenkin turvallisesti
      vanhan äitimuorini olohuoneessa ja katselen tyytyväisin - joskin
      ristiriitaisin - mielin vaikkapa sitten Kotikatsomoa, saattaapi mennä
      vielä päälle Kymmenen uutisetkin..!

      Sisua kaikille, vielä ei viimeistä sanaa ole tässä asiassa sanottu
      eikä kirjoitettu - eipä toki..!
      //Pertti johannes

      --- In ruosulista@yahoogroups.com, "Tapani Mansikkala"
      <tapani.mansikkala@s...> wrote:
      > Sen verran voin paljastaa ettei Canal Digital missään tapauksessa
      lähteä katvealuekorttejaan Ruotsiin. Siihen on muitakin syitä kuin
      CD:n haluttomuus.

      > Sen sijaan CD myy täällä Ruotsissa TvFinland-sateelliittipakettia -
      sitä samaa jonka UPC siirtää osaksi digitaalitarjontaansa. Mutta se
      maksaa noin tuhat kruunua vuodessa. Taitaa olla vaihtoehto vain
      omakotiasujille, jotka eivät ole kaapelin varrella.

      > Halpa konsti on tietysti kiivetä talon katolle ja pystyttää sinne
      vahva vanhanajan tv-antenni, joka suunnataan Nackan (ei Kaknäsin)
      mastoon. Ripusteleehan etelän miehet omia lautasiaankin...Sen
      katseleminen on ihan ilmaista. Mutta vaatinee oman tv-vastaanottimen,
      jos haluaa nähdä muutakin.

      > Vielä halvempi konsti on ostaa Clas Olssonin putiikista pieni
      mustavalkoinen tv-vastaanotin (jossa on myös radio) maksaa 198 SEK,
      tilausnumero 32-6897- se tulee hilkun halvemmaksi kuin UPC:n halvin
      digitaalipaketti (160 SEK/kuussa).
      > (Teknikmagasinissa se maksaa muutaman kympin enemmän...) Sen
      antennilla näkyy ihan siedettävästi Akallassa asti. Lisäantennilla
      vielä paremmin - vaikka 14 tuuman ruutua joutuu pitämään aika lähellä
      katsojaa.

      > Tämä siis sen JÄLKEEN kun on soittanut UPClle ja esittänyt
      käsityksensä heidän palveluistaan ...

      > Tapani

      > Hah! Katvealueellahan tässä asutaan ;-)
      >
      > Mutta tuskin ne niitä kortteja Ruotsiin lähettelevät, nyt pitää
      > kiireesti ruveta etsimään sukulaisia ja tuttavia jotka asuvat
      > katvealueella mutta eivät itse tarvitse ko. kortteja...

      > ----
      > Kalle Kniivilä
      > Skyttelinjen 55
      > SE-226 49 Lund
      > 070-3780890
      > http://www.kniivila.net

      > Pensacola regional airport Regional magazines Arizona regional
      multiple listing service United regional health care system Mid
      florida regional mls
      > YAHOO! GROUPS LINKS
      >
      > Visit your group "ruosulista" on the web.
      Service.