Re: [ruosut] Kuinka ymmärtää ruotsalaisia?

  • Helena.Raunio@evoxrifa.com
    Message 1 of 4 , Jun 30, 2002
      Ei minunkaan mielestäni suomalaisuus tee kenestäkään parempaa ihmistä kuin
      muista. Niin en toki ole väittänytkään! Toivoisin vain, että jokainen voisi
      olla ylpeä omasta alkuperästään. Käytin kai alunperin tässä väärää sanaa,
      suokaa se anteeksi. En tarkoita tällä ylpeydellä mitään paremmuutta, enkä
      nenä pystyssä kulkemista, vaan suoraselkäisyyttä ja sitä, että hyväksyy
      itsensä ja alkuperänsä.
      - Helena

      Maaret Vilén
      <maaret.vilen@tel To: <ruosulista@yahoogroups.com>
      ia.com> cc:
      Subject: Re: [ruosut] Kuinka ymmärtää ruotsalaisia?
      2002-06-28 20:43
      Please respond to
      ruosulista

      Ajan myötä tausta himmenee. Ikää rupeaa karttumaan sen verran että taustani
      löytyy täältä Tukholmasta. Muistot kotipakkakunnalta ovat haalistuneet ajat
      sitten.
      En myöskään näe suomalaisuudessani mitään ylpeilemisen aihetta, minkä takia
      se tekisi minusta paremman ihmisen kuin muista?
      En kuitenkaan häpeä lähtökohtiani ja työni puolesta on suomenkielenikin,
      joka jo vällillä vähän vanhettui kokenut renesanssin.
      //maaret

      Message 2 of 4 , Jun 30, 2002
        Anteeksi, käytin väärää sanaa. Selitykseni jo lähetin, ilmestynee listalle
        ennen tätä.
        - Helena

        Maaret Vilén
        <maaret.vilen@tel To: <ruosulista@yahoogroups.com>
        ia.com> cc:
        2002-06-30 23:17
        Please respond to
        ruosulista

        En kyllä vieläkään ymmärrä minkä takia minun pitäisi olla ylpeä
        suomalaisista sukujuuristani. Onko se niin että tulkitsen sanan väärin vai
        onko syy siihen vastemmielisyyteni sanan ylpeys käyttöön tässä yhteydessä.
        //maaret

        Message 3 of 4 , Jul 1, 2002
          Tervehdys Helena,

          luulen ymmärtäväni mitä tarkoitat.
          Ole iloinen että sinulla on jotakuinkin kosmopoliittinen
          "mainstream" nimi. Ajattele jos olisit joutunut
          käyttämään Kääriäistä... huh! Monet kielet
          on mennyt solmuun -eikä Juhanikaan ole niitä
          helpoimpia :)

          Terveisin
          Juhani Helsingborgilainen

          --- In ruosulista@y..., Helena.Raunio@e... wrote:

> [...]
          paremmuutta, enkä
          > nenä pystyssä kulkemista, vaan suoraselkäisyyttä ja sitä, että

          Vilén

          <ruosulista@y...>
          > ia.com>
          cc:
          > Subject: Re:
          [ruosut] Kuinka ymmärtää ruotsalaisia?
          > 2002-06-28
          20:43

> [...]

          > En kuitenkaan häpeä lähtökohtiani ja työni puolesta on
          suomenkielenikin,
          > joka jo vällillä vähän vanhettui kokenut renesanssin.

          Service.

          http://docs.yahoo.com/info/terms/