SV: [ruosut] Puutarhatoimintaa

  • Kalevi
    Message 1 of 4 , Apr 29, 2000
      Älä hyvä Jari niitä sammalia
      pois revi. Nehän ovat kesällä
      niin mukavan pehmeitä tallustella
      paljain jaloin. Eikä tarvitse edes
      leikata.
      Terv: Kalevi.
    • Korolainen, Jari
      Message 2 of 4 , May 1, 2000
        Henkilökohtaisesti olen samaa mieltä, olen ilmeisesti kapsahtanut
        ympäristön minuun tuputtaneeseen käsitykseen "hienosta puutarhasta". Kiitos,
        Kalevi, kun johdatit minut jälleen käytännöllis-järkeville linjoille...

        Jari

        Message 3 of 4 , May 1, 2000
          Jarille puutarhan vaivoista.
          Kirjoitin edellisen kirjeeni vanhasta
          epäonnistuneesta "hienosta puutarhasta"
          Itse nimittäin taistelin kaikin keinoin mitä
          ikinä kuulin ja keksin, juuri sammalta, voiku
          kaa sekä muitakin rikkaruohoja vastaan.
          Mutta epäonnistuin surkeasti koko perhanan
          nurmikon kunnossapidossa. Päätin lopuksi
          antaa paskan kasvaa mitä ikinä haluaa. Ainoa
          vielä kokeilematon keino olisi, että vaihtaa koko
          puutarhan ruokamulta. Sammalmatto on siis
          kaunein ja pehmein, eikä tarvitse leikata eikä
          lannoittaa. Siis Vapputerveisin vaan sammal-
          matolla lepäävälle Jarille.
          Kalevi sm?lannista.
        • Matti Kainulainen
          Message 4 of 4 , May 3, 2000
            No niin. Näyttöpääte alkoi sähistä ja kipunoida
            ennen vappua. Eilen tutkin sitä purettuna ja
            totesin että korkeajännite löi läpi runkoon
            urheilla 5 cm pitkillä kipinöillä. En alkanut
            urheilemaan terveydelläni vaan vein sen
            ongelmajätteiden kierrätykseen ja ostin 8 vuotta
            käytetyn 350 kruunulla. Eläköön kierrätys.
            Maanviljelyksestä en ymmärrä enää muuta kuin sen
            että Brysselissä on jo päätetty ettei täällä
            mitään pidäkään kasvatettaman. Hyvä minulle. Antaa
            pihan kasvaa sitä mikä parhaiten viihtyy. Jos
            kulkeminen vaikeutuu voi heiluttaa viikatetta
            varttitunnnin ja taas näköala avartuu.

            terveisin - hälsningar
            Matti Kainulainen
            matkain@...