[ruosut] Snyltgäster

  • Satu Gröndahl
    Message 1 of 2 , Oct 1, 1998
      Hei,
      taannoin listalla esitettiin kysymys teoksesta, jonka nimi olisi ollut
      Snyltgäster i folkhemmet tai vastaavaa. Kysymyksessä lienee FT Erkki
      Valleniuksen väitöskirja "Kansankodin kuokkavieraat: II maailmansodan
      jälkeen Ruotsiin muuttaneet suomalaiset kaunokirjallisuuden kuvaamina"
      (Tampere 1998)."
      Olen itse ollut kiinnostunut täällä ilmestyvästä suomenkielisestä
      kirjallisuudesta ja haluan mielelläni yhteyksiä muihin, joilla on sama
      kiinnostus! Ostan myös kaikkea Ruotsissa suomeksi ilmestyvää
      kaunokirjallisuutta. Parhain terveisin
      Satu Gröndahl

      Fil.dr Satu M. Gröndahl

      Finsk-ugriska institutionen
      Uppsala universitet
      Box 527
      751 20 Uppsala

      Tel. 018-471 1321
      Int. +46-184 711 321
      satu.grondahl@...

    • Kalle Kniivila
      Message 2 of 2 , Oct 1, 1998
        Satu.Grondahl@... kirjoitti:
        > Olen itse ollut kiinnostunut täällä ilmestyvästä suomenkielisestä
        > kirjallisuudesta ja haluan mielelläni yhteyksiä muihin, joilla on sama
        > kiinnostus!

        Ruotsinsuomalainen kirjallisuus kiinnostaisi varmaan
        useampia, jos siitä olisi saatavilla jotain tietoa. Onko
        Ruotsissa ilmestyneestä suomenkielisestä kirjallisuudesta
        kirjoitettu jotakin? Onko jostakin saatavilla viime vuosina
        ilmestyneiden kirjojen arvosteluja? Arvostellaanko
        ruotsinsuomalaista kirjallisuutta ylipäätään missään?

        Asiantuntijat, antakaa vihjeitä: mitä kannattaa lukea?

        Viikkoviestissä muuten juuri kerrottiin uudesta
        ruotsinsuomalaisesta novellikokoelmasta nimeltä
        "Silmäkuulosilla". Kumma nimi, mitähän tarkoittanee? Onko
        kukaan lukenut?