internetin bilmedigimiz yüzü

  • Lutfi Özbilen (işnet)
    Message 1 of 1 , Jan 16, 2006

      Arkadaşlar,
      Internetteki, Postalar, PTT gibi çalışmaz..
      Yani, PTT mailleri toplar, bunları posta dağıtım merkezlerinde tasnif
      eder ve sonra, Amerika'ya gidecekleri, oraya kalkan uçağa yükler,
      meksikaya gidecekleri aktarmalı uçak ile gönderir, ve oranın yerel
      PTT'si de bunları kendi bölgesindeki Posta dağıtım düzeni
      çerçevesinde dağıtır..

      Internet böyle çalışmaz..
      Internet'te herhangi birimizin gönderdiği mail, INTERNET otobanına
      çıkar.
      Bu otobanı, dünyadaki bütün ülkelerden, aynı anda milyonlarca
      bilgisayar izler..
      Hepimizin, bilgisayarında, Ethernet kartlarında, TCP/IP ağırlıklı bir
      protokol ve network numarası vardır.. Bunlar sizin Internet IP
      numaralarınızdır..
      BANA MI GELİYOR..??bana bana..?

      sizler
      EMAIL REMOVED - Send PM to This User Instead a bir mail gönderirken, aslında benim IP
      numaramı içeren bir mail gönderiyorsunuz ve şu meşhur Awtlook veya
      Zexpress yazılımları postacı görevi yapıp, Internet otobanından
      mektup giderken, onun bana geldiğini anlayıp, mesajın bir kopyasını
      alıp benim Posta kutuma koyuyorlar..
      Ben de Internet'te herhangi bir PC'den bağlanıp bu Posta kutumdaki
      gelen mailleri okuyorum..

      Heh heh..
      sizler neden EMAIL REMOVED - Send PM to This User Instead veya EMAIL REMOVED - Send PM to This User Instead veya
      benzeri sitelerin, bedava mail hizmeti verdiğini düşündünüz mü..??
      Neden yahuugroups ların bedava hizmet verdiğini düşündünüz mü..
      Bunları kim destekliyor..??

      Zingiltere, Bavustralya ve ABC; Anglo-Sakson cemiyetleri, çok uzun
      zamandır, TÜM DÜNYA'daki, Fax, Telefon, Telex ve Mail trafiğinin %100
      ünü dinlemektedir.
      Kızmayın.. Şaşırmayın da BİLin yeter..

      Bu konuda, hizmet almak hiç de zor değildir.
      Kanuni olmadığı için reklam yapamazlar ama, bilen bilir ki;
      İstediğiniz bir kişinin maillerini ücreti karşılığı, hizmet olarak
      satın alabilirsiniz.
      Heh heh.. Rakip şirketlerin, tekliflerini, yazışmalarını takip
      edebilirsiniz..
      ve zaten takip de ediliyorsunuz.. ve Öyledir.

      Bu işlemi yapmak için de, Internet omurgasının Yunanistan'dan
      geçmesine gerek yoktur.. Omurga, Türkiye'den direk İtalya'ya yeraltı
      kablosu ile, marmaris'ten de gitse.. sadece Yunanlılar değil, ilgili
      programlara sahip herkes bu yazıları ele geçirebilir..

      Yani, Internet'te mail ile, bankanıza, talimat verirken, B2B,
      elektronik alışveriş yaparken İZLENİYORSUNUZ.. Üstelik bu o kadar
      kolay ki, bırakın, MOSSAT, EFBİAY veya SİAYE yi, şu Hacker
      dediklerimiz ve hatta, Bir Istanbul Masalı dizisindeki gibi, şirket
      içinden bile izlenebilirsiniz..

      İzlenme, sizin INTERNET'e bağlanmanız halinde gelen giden mesajları
      izlerken ÇOOKKK kolay.. Biraz daha zoru (??) ise, siz Internet'e
      bağlandığınızda, sizin bilgisayarınızdaki bütün dosyaların
      okunabilmesi, hem de ruhunuz bile duymadan..
      heh heh.. siz İzleniyorsunuz.. ve Öyledir..

      Şu virüsler, hani zaman zaman, PC leri darmadağın edenler..
      Uzaya, Mars'a kritik görevle giden araçlardaki, bilgisayarlar hiç
      bozulmaz iken, PC'lerde neden bu kadar virüs var dersiniz..

      Monopollere hayır, serbest rekabete evet diyen ABC, neden
      Xicrosoft'un tekeline noktayı koymadı dersiniz.. Anti tröst yasasında
      belli bir orandan fazla pazar payı olan şirketlere, bilinçli bir
      şekilde bölünün derken, şimdilerde Xicrosoft'a neden izin verdi ABC
      hükümeti dersiniz.. heh heh..izleniyorsunuz.. ve Öyledir.

      Firewall denilen, Internette virüs taraması yapan ve daha sağlıklı
      olduğu söylenen, özel yazılım ve donanımlar neden ABC ve israyil de
      üretiliyor ve çok ucuza satılıyor ve neden başka dünya markaları
      çıkmadı..dersiniz..

      İzleniyoruz.. Her sözümüz, her yazdığımız izleniyor..

      ABC antiterör uzmanları, Internet'teki yazıları, bunları yazanların
      bilgisayarlarını izliyor.. Suç oluşmadan sizi yakalayıp,
      sorguluyorlar..

      Peki ne yapacağız...
      1. Internet bağlantısı olmayan PC'lerde yapın çalışmalarınızı...
      Örneğin, yazılım ve Bilgi güvenliği önemli ise, şirketlerdeki
      bilgisayarlar, Internete bağlanmamalıdır.. ve Öyledir..

      2. Kullandığınız yazılımlarda, açıklanmayan kodlar kanalıyla
      kolaylıkla izlendiğinizi bilin. Bu nedenle, standart yazılımlar
      Askeri ve Gizlilik içeren ortamlarda kullanılmamalıdır..ve Öyledir.

      3. Intermet ortamında, birbirine mail gönderen kişiler, bu mailin
      sadece birbirleri tarafından okunmasını istiyorlarsa.. e-imza
      kullanırlar. Burada PKI denilen bir teknik kullanılır. Ve Internet
      otobanına çıkmadan önce mesajın, gönderenin kişisel e-imzası ile
      şifrelenmesini ve karşı taraftaki arkadaşı tarafından kendi imzası ve
      bir e-noter mekanizması ile açılarak okunmasını sağlar.. Pekçoğumuzun
      zannettiği gibi e-imza nın şu anda attığımız imzalarla ilgisi
      yoktur.. sadece şifreleme ve şifreyi açıp okuma ile ilgisi vardır ..
      ve Öyledir.

      4. Elektronik noter ve e-imza..?? Internete bağlandınız.
      www.abcbank.com.tr dediniz. Karşınıza abc bankasının sitesi çıktı..
      Sitede gezindiniz ve site size, hesap numarana gireceksin işlem
      yapmak için, şimdi bana şifreni ver dedi.. siz de 12345 dediniz.. ve
      cevap bekliyorsunuz.. Heh heh.. siz daha bekleyin.. bağlandığınız
      site belki de Hacker Ahmet'in sitesidir.. ve şifreniz ve hesap
      numaranız ele geçirildi.. Aynı olay, banka tarafından da acaba bana
      bağlanan kişi gerçekten şevki.can mıdır sorusuna cevap ararken de
      vardır.. İşte burada e-imza nın e-noter kavramı çözümü getirir. hani
      bizim noterler, belgelerin suretlerini saklar ya.. ben bankaya
      bağlanınca bankanın bilgisayarına diyorum ki.. ey www.abcbank.com.tr
      ben sevki.can al sana e-imzamı gönderiyorum.. sor bakalım e-noter e
      ben o muyum.. ama ey www.abcbank.com.tr ben de senden birşey
      istiyorum, lütfen bana e-imzanı gönder bakalım sen de gerçek
      www.abcbank.com.tr mısın...diye soracağım.. yani her iki taraf da bir
      diğerinin elektronik imzasını alır ve bunu gene Internet üzerinden
      elektronik notere sorarlar (trust center) ve onay gelince güvenli
      oalrak gelen giden bilgiler de şifreli olarak bunu sağlarlar..
      genelde, bankalar kendilerine düşen görevi yaparlar ve kendi
      sitelerinin doğru site olduğunu e-noter kanalı ile sergilerler ama
      kullanıcı bacağı açık kalır.. her iki tarafın da bu amaçla, biometrik
      (parmak izi, iris ve/veya ses) özellikler ve akıllı kartlar
      kulanararak e-imza ile işlem yapması günümüzde en güvenli yöntemdir.
      ve Öyledir..

      5. Kırılmayan şifre ve güvenlik yoktur.. En güvenli şifre bile
      kırılır.. Ama bunu kaç kişi, ne kadar zamanda ve nasıl kırabilir
      bunu anlamak lazım.. ancak şunu hatırlayın.. izleniyorsunuz.. saklı
      gizli bilgi yoktur Internet'te, bilinçli olarak kırılacak ve takip
      edilecek şekilde kurulmuştur sistem.. ve Öyledir..

      6. İstanbul dan Antalya'ya gidiyorsunuz.. Yolda bir ATM gördünüz,
      benim harika bankam da bana ne kolaylıklar sağlamış dediniz.. hemen
      gidip para çekmeye niyetlendiniz.. Heh heh.. o ATM, oraya hackerlar
      tarafından koyulmuş olabilir. Kartınız okundu, şifreniz alındı.. ama
      size bir mesaj çıktı, kusura bakmayın hatlarımız dolu diye..işlem
      tamam.. birazdan hackerlar hesabınızı boşaltırlar.. Bu olmuştur,
      İtalya'da. ve Öyledir..

      7. Kredi kartınızı, restoranlarda o kadar da kolay vermeyin garsona..
      Akıllı Kart şeklinde değilse.. kopyalanabilir..ve Öyledir..

      Umarım sıkmadım.. INTERNET'in BİLGİ güvenliği olmıyan bir yer
      olduğunu bilin..
      Ben derim ki..
      En kısa sürede, e-imza içeren Akıllı kartlar temin edin.. ve hangi
      banka size bunları verirse o banka ile çalışın..
      en kısa sürede, Akıllı Kart şeklinde bir ATM ve Kredi kartı temin
      edin ..
      ve izlendiğinizi bilin ve ona göre davranın..
      veya.. işi sisteme havale edin ve gönlünüzü ferah tutun..

      Her ne yaparsanız.. Bilinçli yapın..
      Yani BİLGİ yi bilerek kullanın..