Memoria zilei

  • Nico P. Pastramagiu
    Message 1 of 248 , Mar 3 2:03 AM

      Memoria zilei

      Sfinţii Mucenici Eutropiu, Cleonic şi Vasilisc

      Fraţii Eutropiu şi Cleonic erau prieteni cu Vasilisc, nepotul Sfântului Mare Mucenic Teodor Tiron. După moartea acestuia din urmă, Eutropiu, Cleonic şi Vasilisc au ajuns în închisoare, unde, prin predicile lor, au convertit mulţi păgâni la credinţa creştină. Asclepiodot, conducătorul oraşului Amasea, a cerut celor trei prizonieri creştini să renunţe la credinţa creştină. Dar ei au mărturisit cu credinţă şi curaj pe Hristos şi au fost supuşi la chinuri grele. În dimineaţa zilei de 3 martie 308, Sfinţii Eutropiu şi Cleonic au fost crucificaţi în oraşul Pontine Amasea (Asia Mică), iar Sfântul Vasilisc a fost executat pe 22 mai în oraşul Comana.

      Tot astăzi, Biserica face pomenirea Sfântului Sfinţit Mucenic Teodoret; a Sfinţilor Zenon şi Zoil, şi a Sfintei Cuvioase Piamun.

      Mâine, Biserica face pomenirea Sfântului Cuvios Gherasim de la Iordan.

      În ziua de 3 martie, istoria consemnează:

      - 1843: s-a născut în Iacobeni, jud. Suceava, pictorul Epaminonda Bucevschi, care a studiat teologia la Cernăuţi şi pictura la Viena; a pictat mai multe biserici din Bucovina. (d. 13 feb. 1891)

      - 1871: s-a născut Constantin Argetoianu, om politic, diplomat (d. 23 nov. 1939, în închisoarea Sighet)

      - 1882: s-a născut Ion Mihalache, om politic, fondator al partidului ţărănesc (d. 5 feb. 1963)

      - 1899: s-a născut Yuri Olesha, romancier rus (m. 10 mai 1960)

      - 1904: s-a născut Mircea Vulcănescu, filosof, sociolog şi economist („Logos şi eros în metafizica creştină“, „Dimensiunea românească a existenţei“) (m. 28 oct. 1952, în închisoarea de la Aiud).

      ▲ 145 de ani de la moartea lui Iancu Văcărescu

      Iancu Văcărescu (n. 1792, Bucureşti - d. 1863) a fost poet român, fiul lui Alecu Văcărescu. Atras de ideile înaintate ale epocii, a salutat răscoala lui Tudor Vladimirescu („Buna vestire“, „Glasul poporului subt despotism“) şi a participat la mişcarea de redeşteptare culturală şi naţională, sprijinind începuturile şcolii, teatrului, presei şi tipografiei româneşti. A fost susţinător al tuturor iniţiativelor culturale şi literare ale vremii: membru al Societăţii Literare din 1827, al Societăţii Filarmonice din 1833, al Asociaţiei Literare din 1845, sprijinind teatrul (a tradus Britannicus de Racine şi a scris un prolog la inaugurarea spectacolelor, în 1819) şi pe tinerii poeţi. (Rubrică realizată de pr. Paul LEHACI)

      Articol din editia de Luni, 03 Martie 2008

    • Adrian Buta
      Message 248 of 248 , Mar 25 9:21 AM
        Ceau
        sigur,pe langa Vytopna (la vytopna spre deosbire de majoritatea -au meniul zilei si in wkend ) ar fi:
        www.elpueblo.cz -oferta de pranz la 99 kc
        Jizera -au si restaurant dar si inpinge tava unde iti alegi tu ce vrei si se marcheaza pe un bon primit la intrare ,plata la iesire (atentie sa nu pierzi bonul -amenda 1500 kc)
        La impinge tava preturile sunt neschimbate (si mici) pe toata durata zilei ,deci nu e doar oferta de pranz

        Restaurant epicure ,e ceva mai scump dar face ,in opinia mea acolo au cea mai de calitate mancare

        Restaurant U Ceskych panu -mancare iarasi f buna,pret ok (114-124 kc cu felul 1,2 si bere sau bonaqua inclusa in pret)

        Hotel Evropa -meniu cu fel 1,2 si desert la 99 -115 kc -tb specifcat ca vrei meniu ,tb mers la restaurantul de la demisol si nu cel de la strada care are preturi mai mari pt turisti

        Hotel Prag-meniul de fel 1 si 2 la 134 ck

        Rest Ferdinanda

        Se pot vedea meniurile de la rest din centru aici:

        sau ma rog ,alege ce zona vrei din Praga si vezi meniul zilei

        2011/3/25 Bogdan Stefanescu <philadelphia_b@...>
        Ciau, Adi

        Imi poti recomanda cateva restaurante din astea te rog? Multumesc.

        Ciau,

        Bogdan