Memoria zilei

  • Fairnico Seznam
    Message 1 of 248 , Jul 2, 2007

      † Aducerea veşmântului Născătoarei de Dumnezeu în Vlaherne

      În timpul împăratului Leon cel Mare (886-912), doi boieri, Galvie şi Candid, au adus de la Ierusalim veşmântul Fecioarei Maria şi l-au aşezat în Vlaherne.

      † Sfântul Voievod Ştefan cel Mare

      Sfântul Ştefan s-a născut la Borzeşti. În aprilie 1457 ajunge voievod al Moldovei şi devine un luptător dârz împotriva otomanilor. Dar Sfântul Ştefan nu a fost numai un apărător al ţării, ci şi mărturisitor al credinţei mai ales prin numărul mare de biserici zidite. A murit în 1504 şi a fost înmormântat la Mănăstirea Putna.

      Tot astăzi, Biserica face pomenirea Sfântului Iuvenalie şi a Sfântului Mucenic Coint.

      Mâine, Biserica face pomenirea Sfântului Mucenic Iachint.

      În ziua de 2 iulie, istoria consemnează:

      - 1778 - A încetat din viaţă Jean-Jacques Rousseau, filozof elveţian de limbă franceză, scriitor, compozitor, pedagog, autor dramatic, membru al Academiei Franceze; (n. 1712);

      - 1838 - A apărut, la Braşov, „Foaie pentru minte, inimă şi literatură“, publicaţie condusă de George Bariţiu, supliment literar al „Gazetei de Transilvania“;

      - 1853 - Armata rusă invadează Turcia; începutul războiului din Crimeea;

      - 1877 - S-a născut Hermann Hesse, scriitor german, laureat al Premiului Nobel pentru Literatură pe anul 1946. Este faimos pentru romanele sale „Steppenwolf“ („Lupul de stepă“), „Das Glasperlenspiel“ („Jocul cu mărgele de sticlă“) şi „Siddhartha“ (d. 1962);

      - 1891 - A decedat Mihail Kogălniceanu, istoric, scriitor, ziarist, om politic, prim-ministru şi, mai târziu, ministru de externe. A jucat un rol important în Revoluţia de la 1848 şi în lupta pentru Unirea Principatelor Române. (n. 1817);

      - 1893 - S-a născut Luca Ion Caragiale, poet, fiul lui I. L. Caragiale şi fratele lui Mateiu Caragiale (d. 1921);

      - 1893 - A decedat Georg Daniel Teutsch episcop evanghelic sas din Ardeal;

      - 1914 - A decedat Emil Gârleanu, prozator, regizor şi scenarist de film şi un jurnalist român. (n. 1878);

      - 1923 - S-a născut Wislawa Szymborska, „marea doamnă“ a poeziei poloneze, laureată a Premiului Nobel;

      - 1926 - S-a născut Octavian Paler, prozator, eseist, un reputat jurnalist şi editorialist român, comentator al fenomenelor politice şi culturale româneşti. (d. 2007);

      - 1961 - A decedat Ernest Hemingway, scriitor american, reporter de război, laureat al Premiului Pulitzer în 1953, laureat al Premiului Nobel pentru Literatură în 1954, probabil cel mai cunoscut autor american în întreaga lume. (n. 1899);

      - 1977 - A încetat din viaţă Vladimir Nabokov, scriitor de origine rusă (n. 1899);

      - 2002 - Bancherul american Steve Fossett a devenit primul om care a călătorit singur, fără întrerupere, în jurul lumii într-un balon;

      - 2005 - La Londra şi în alte oraşe au loc concertele maraton Live 8, destinate să aducă în prim-plan problema sărăciei din Africa, cu doar 3 zile înainte de debutul summit-ului G8 de la Edinburgh.

      ▲ Prima femeie care a traversat Atlanticul la bordul unui avion

      Pe 2 iulie 1937, a avut loc unul dintre cele mai mediatizate accidente de la începuturile aviaţiei moderne: un avion Lockheed Electra a dispărut în apele Pacificului, fără să lase vreo urmă. La bord se aflau doi americani: navigatorul Frederick Noonan şi aviatoarea Amelia Earhart - femeia aviator care a uimit lumea întreagă prin curajul său ieşit din comun.

      Amelia Earhart s-a născut în Atchinson, Kansas, în 1897, iar la vârsta de 24 de ani s-a apucat de aviaţie, devenind repede cunoscută ca una dintre primele femei-aviator. În 1928, editorul american George P. Putnam i-a sugerat că ar putea deveni prima femeie care a traversat Atlanticul la bordul unui avion. Perspectiva i s-a părut atractivă Ameliei, care n-a stat prea mult pe gânduri: în iunie 1928 a luat parte la o cursă aviatică între Newfoundland, Canada şi Wales, în Marea Britanie.

      Deşi faima Ameliei era semnificativă, ea a ales să-şi continue pasiunea pentru zbor, aşa că pe 20 mai 1932 ea a zburat peste Atlantic, singură, şi chiar în mai puţin de 15 ore, ceea ce reprezenta un record. Traseul parcurs însuma peste 2.000 de mile, între Canada şi Irlanda, iar pentru isprava ei, Earhart a fost premiată de către Congresul american. Trei luni mai târziu, aviatoarea devenea prima femeie care a zburat fără oprire de-a lungul teritoriului continental al Statelor Unite.

      Pe 17 martie 1937, aviatoarea a pornit în unul dintre cele mai ambiţioase planuri ale sale: înconjurarea Pământului pe o orbită ecuatorială. Nu ar fi fost primul zbor circumterestru, dar ar fi fost cel mai lung: 29.000 de mile. În timpul zborului, Amelia a observat că avionul său nu avea suficient combustibil ca să ajungă la insula Howland, petecul de pământ cel mai apropiat, aşa că a lansat repetate mesaje radio, cerând asistenţă. Totuşi, comunicaţiile mergeau deosebit de rău, iar în cele din urmă, contactul radio a fost pierdut definitiv. Earhart a încercat probabil să aterizeze, manevră care, se pare, nu i-a reuşit. Amelia Earhart şi copilotul său nu au fost găsiţi niciodată.

    • Adrian Buta
      Message 248 of 248 , Mar 25, 2011
        Ceau
        sigur,pe langa Vytopna (la vytopna spre deosbire de majoritatea -au meniul zilei si in wkend ) ar fi:
        www.elpueblo.cz -oferta de pranz la 99 kc
        Jizera -au si restaurant dar si inpinge tava unde iti alegi tu ce vrei si se marcheaza pe un bon primit la intrare ,plata la iesire (atentie sa nu pierzi bonul -amenda 1500 kc)
        La impinge tava preturile sunt neschimbate (si mici) pe toata durata zilei ,deci nu e doar oferta de pranz

        Restaurant epicure ,e ceva mai scump dar face ,in opinia mea acolo au cea mai de calitate mancare

        Restaurant U Ceskych panu -mancare iarasi f buna,pret ok (114-124 kc cu felul 1,2 si bere sau bonaqua inclusa in pret)

        Hotel Evropa -meniu cu fel 1,2 si desert la 99 -115 kc -tb specifcat ca vrei meniu ,tb mers la restaurantul de la demisol si nu cel de la strada care are preturi mai mari pt turisti

        Hotel Prag-meniul de fel 1 si 2 la 134 ck

        Rest Ferdinanda

        Se pot vedea meniurile de la rest din centru aici:

        sau ma rog ,alege ce zona vrei din Praga si vezi meniul zilei

        2011/3/25 Bogdan Stefanescu <philadelphia_b@...>
        Ciau, Adi

        Imi poti recomanda cateva restaurante din astea te rog? Multumesc.

        Ciau,

        Bogdan