Formular E104

  • elzutza
    Message 1 of 4 , Feb 1, 2012
      Buna tuturor,
      am si eu o intrebare :) Poate v-ati confruntat cu aceasta problema. Trebuie sa trimit formularul E104 in Romania si am inteles ca trebuie insotit de o scrisoare catre Casa de asigurari. Exista un model tip? Daca nu, ce trebuie sa cuprinda. Si ce alte acte mai trebuiesc trimise impreuna cu acest formular? Si la voi cat de repede s-au miscat autoritatile din RO. Multumesc anticipat de raspunsuri:) O zi senina!
    • Adrian Buta
      Message 2 of 4 , Feb 1, 2012

        Buna

        Deci inteleg ca vrei sa primesti indemnizatia de ingrijire a copilului din Cehia-de aceea ai nevoie de acel formular E104 completat de Romania?

        Experienta pe care am avut-o eu legata de formularele europene:

        De atunci s-or mai fi schimbat lucrurile –cert e ca e mult mai rapid sa trimiti tu formularele in Romania si sa iti rezolve cineva acolo semnarea lor de Casa De Asigurari din Ro decat sa ii lasi pe cehi sa le trimita pt ca atunci e posibil sa dureze cateva luni bune (stiu ca se trimit prima data la minister la Bucuresti iar ministerul le trimite la casa de asigurari din orasul tau de resedinta in Ro).

        Daca nu te grabesti poti sa faci si in felul asta,altfel ceri formularul completat de partea ceha si il trimiti tu in Ro la o ruda sa mearga la casa de asigurari de unde apartii.S-ar putea sa iti tb procura pt asta,daca nu ai cunostiinte la casa de asigurari.La OSSP (odbor statne socialne podpory) am semnat o hartie prin care ma angajam sa rezolv eu cu trimiterea si aducerea formularelor in Ro fara sa ii implic pe ei.

        Referitor la scrisoare –habar nu am,parca imi amintesc ca am primit 2 formulare –oricum cei de aici ar tb sa iti spuna exact ce e nevoie.

        Am avut un prieten care acum vreo 3 ani a trimis formularele in Ro prin OSSP (deci nu personal) –imi amintesc ca a durat vreo 4-5 luni,foarte mult.

        Poate e cineva care a avut experiente mai recente si stie cum stau lucrurile in momentul de fata.

        2012/2/1 elzutza <elzutza@...>

[...]

      • marincus elza
        Message 3 of 4 , Feb 1, 2012

          Nu, e vreau pt. asigurarile de sanatate. :)

          Multumesc,

          Elza Marincus

          Message 4 of 4 , Feb 1, 2012
            ok,atunci nu prea inteleg :-)
            Daca lucrezi in Cz -primesti aici asigurarea de sanatate ,nu ai treaba cu Ro
            Daca unul din  membru de familie are asigurare din Cz -sotia si copiii primesc si ei asigurare ceheasca.
            Doar daca e familie fara copii si unul din  soti nu lucreaza -atunci pt a avea asigurare ceheasca tb platit.
            O varianta ca sa eviti asta stiu ca e sa ai card de asigurare din Ro si sa completezi un formular special - E104 ?
            Dar oricum asigurarea din Romania e valabila doar pt urgente in Cz,din pct meu de vedere e mai bine sa platesti asigurarea in Cz.