Job La IBM

  • Glavan
    Message 1 of 4 , Aug 1, 2013
      Buna ziua,
      am fost contactata de catre cei de la IBM si as dori niste informatii daca se poate referitoare la urmatoarele aspecte;

      -cam care sunt salariile(o medie a lor ), din cate am inteles
      nu depasesc 850 de euro
      -care este atmosfera de lucru (din cate am inteles e cam urata)
      de genul si la toaleta te duci cu cardul
      -care ar fi chirille
      -se poate trai in 850 de euro net ?
      -daca se lucreaza in ture si daca salariu net e de 850 de euro
      se dau sporuri ceva ?

      Multumesc mult .
    • Catalin Fiu_Mitrea
      Message 2 of 4 , Aug 1, 2013
        Ziua buna.

        Din proprie experienta (am fost angajat in ianuarie), o sa incerc sa raspund la cateva din intrebarile puse:
        - salariul de inceput, pe lvl 1, intr-adevar, se ridica la aproximativ 850 euro - aproximativ 22.000 coroane (asta daca nu esti pe lvl 2 sau mai bine). O data pe an se face o evaluare a activitatii, si in functie de punctaj, poti primi o marire de salariu.
        - atmosfera de lucru depinde de job, si de colectivul in care lucrezi (la noi e veselie mai tot timpul, chiar si cand stresul e mai mare)
        - chiriile depind de zona, tipul apartamentului, facilitati etc. O camera mobilata, intr-o zona destul de buna te duce cam la 5000-6500 coroane pe luna (de regula utilitatile sunt incluse)
        - cu salariul de la IBM, poti sa platesti chiria, sa mananci bine, si sa mai pui si ceva la ciorap (daca nu te duci la bere in fiecare seara)
        - se lucreaza si in ture, dar asta depinde, iar, de postul pe care o sa il ocupi, de departament, etc. Daca lucrezi in ture, noptile si weekendurile sau sarbatorile legale iti aduc o suplimentare la salariu. De la caz la caz, poti sa atingi sau sa depasesti 25.000 coroane pe luna (aproximativ 1000 euro).
        Eu unul sunt destul de multumit de conditii, salariu si de preturile de aici (nu trebuie raportat in euro si costurile de acasa, ci trebuie sa iei de referinta coroana ceha si preturile de aici).
        Sper ca am reusit sa te lamuresc, cat de cat. Pentru alte informatii, astept intrebarile de rigoare :)
        O zi buna !

        Message 3 of 4 , Aug 1, 2013
          Salut

          O sa incerc sa fiu scurt si la obiect:
           - salar mediu  in Cehia e aproximativ 600 EUR, salarul minim fiind de 300 EUR. In IBM salarul mediu se shtie doar in functie de incadrarea in munca (job tehnic, help-desk etc.)
           - atmosfera depinde si de noroc, in unele echipe e chiar nashpa dar in multe e OK... ca se merge cu cardu la buda nu e chiar asha, tre sa-l ai ca sa te potzi intoarce la birou :)
           - chiria pentru o garsoniera sa te astepti si la 400 EUR, dar daca accepti sa iei o camera in aparatement cu alte 2-3 persoane atunci poate scadea la 200 EUR
           - da, se poate trai din 850 Euro net, dar nu pui deoparte... poate cu o chirie mai mica mai ramane ceva... si mai conteaza cat de cheltuitoare esti. E OK daca vrei sa cashtigi experienta si apoi mergi in alta parte pe bani mai buni.
           - da sunt sporuri pentru ture de noapte (+50%) si de weekend (+50%), daca salarul de baza e 850 EUR net atunci pentru o luna cu lucru in ture se poate cashtiga chiar si 1200 EUR net. Orele suplimenatare ajuta dar nu sunt o garantzie ca vei avea daca lucrezi in ture.

          Bafta.

          Vasile

          Message 4 of 4 , Aug 3, 2013

             Ca unul ce a fost de două ori și tot de atâtea ori a plecat:

            1. O chirie ok e undeva la 400€. Dacă împarți cu cineva o să fie mai ieftin bineînțeles;

            2. Mâncarea mie cel puțin mi s-a părut mult mai proastă ca la noi. Cine a încercat ciorbele/supele lor știe ce zic. Bineînțeles fiecare cu preferințele lui;

            3. Eu nu m-aș gândii la sporuri și ore suplimentare. Bineînțeles că depinde în ce echipă nimerești, dar totuși trebuie avut în vedere că e tot un centru low-cost. Măririle sunt de obicei praf în ochi, asta dacă nu ai făcut ceva extraordinar și măreț, ceea ce de obicei sunt slabe șanse (vezi 5). Au și ei săracii lor, eu nu aș face comparații de genul "salariul mediu";

            4. S-a cam stricat și la ei treaba cu bulucul de străini ce au năvălit peste ei;

            5. Atmosfera la muncă e de obicei calmă. Înveți procedurile pe care trebuie să le urmezi. Dacă ești genul de persoană "revoluționară" s-ar putea să nu fie locul potrivit. De obicei munca e de rutină și ce e scris trebuie urmat cu sfințenie.

            6. Băștinașii cel mai probabil o să se uite strâmb la început, dar o să te respecte dacă faci treaba cum trebuie.

            7. Orașul e calm, pus la punct, cum pe la noi eu nu am văzut. Lumea de obicei are timp, nu se grăbește și nu se agită nimeni. N-o să urle nimeni la tine nici la muncă nici în afara ei. Grijă cu parcarea și regulile de circulație însă, că la ei cam greu cu "înțelegerea";

            În concluzie, la fel cum au zis și colegii, IBM Brno nu e locul unde să te îmbogățești. Dar face foarte mult pentru experiență și pentru o viață fără stress, atâta timp cât mergi după reguli.

            Sper că am fost de folos.

            -----
            Sincerely / Cu stimă,
            Alin Gruiescu