Relocare in Brno

  • adina_dumitrache
    Message 1 of 2 , Jan 4, 2012
      Buna tuturor,

      Sotul meu a semnat un contract si urmeaza sa inceapa sa lucreze in Brno si am rugamintea de a ma ajuta cu cateva informatii deoarece am vrea sa venim cu toata familia (noi doi si 2 copii :)).
      M-ar interesa daca exista scoala si gradinita cu predare in limba romana deoarece fetita cea mare este clasa a 5 a iar baietelul are 2 ani.
      Ce ar trebui sa stim cand venim acolo, ma refer la lucruri care trebuiesc facute obligatoriu din punct de vedere legal pentru ca am inteles ca trebuie obtinut un permis temporar. Trebuie obtinut si in cazul in care eu nu voi avea serviciu?
      As mai avea intrebari gramada, dar momentan astept raspunsul vostru cu multumiri anticipate.
    • Adrian Buta
      Message 2 of 2 , Jan 11, 2012

        Buna

        Obligatia voastra e de a merge la politia pt straini de care apartineti (din Brno in cazul vostru )si a declara adresa la care o sa locuiti-in termen de 30 zile de la sosirea in Cz (altfel in mod normal primiti o amenda de pana la 3000 kc).

        http://www.mvcr.cz/mvcren/article/entering-the-czech-republic.aspx

        Permisul de sedere temporar (prechodni pobyt) nu este obligatoriu sa il obtineti dar e recomandat (imprumut la banci,inmatriculare masina,etc),se poate obtine pt toata familia –chiar si pt sotul care nu lucreaza,copii.

        Odata cu acest permis veti primi si rodne cislo –CNP-ul cehesc.

        Informatii generale:

        http://www.mvcr.cz/clanek/sluzby-pro-verejnost-informace-pro-cizince-informace-pro-cizince.aspx

        Ulterior –orice schimbare –adresa,loc de munca,pasaport,etc –tb auntata in 30 zile la politia pt straini –atlfel sunteti pasibili de amenda.

        Alt pas pe care ti l-as recomanda este obtinerea rezidentei fiscale in Cehia –faceti cerere la Administratia Financiara (Financni Urad) de care apartineti,asta cred dupa ce obtineti permisele de rezidenta temporara

        Succes

        Adrian Buta