Casatorie

  • rbrtamik
    Message 1 of 4 , Oct 28, 2010
      Buna,

      as vrea sa ma casatoresc aici in Cehia cu prietena, cetatean ceh. In acest scop ne-am si prezentat la oficiul starii civile din Tøebiè(Vysoèina) unde mi se cer printre multe alte documente si un certificat de cutuma. Dar dupa cate am inteles statul roman nu elibereaza un astfel de certificat.

      Daca aveti vreo idee, ce-i de facut intr-o astfel de situatie, v-as ruga sa-mi scrieti!

      Va multumesc anticipat
      Robert Amik
    • Kirkosa Eduard Zoltan
      Message 2 of 4 , Nov 2, 2010

           Am vb cu niste colegii si mi-au spus asha :

           - mergi la finante sa platesti ceva taxa
           - mei la starea civila ( primarie ) satzi dea actu'
           - mei la prefectura cu taxa si actu satzi puna apostila

        Kind Regards / Mit freundlichen Grüßen / Üdvözlettel / S pozdravem

        Eduard Z. KIRKOSA | SAN & Storage Administrator
        phone: +420 773 474 035 | Microsoft Certified Professional
        IBM Global Services Delivery Center Czech Republic, s.r.o.
        Technicka 21 | 616 00 Brno | Czech Republic

        Message 3 of 4 , Nov 2, 2010
          Buna ziua

          Nu cunosc exact ce acte sunt necesare pt casatoria civila dar din cunostintele mele casatoria religioasa este recunoscuta de autoritati si faci actele mai repede,

          Un alt punct pe care nu il inteleg aportila am auzit ca il cer si in Cehia si in Romania autoritatile dar pana le pui ca nu exista legislatia care scuteste de aportila citeste articolul de mai jos la sectiunea obtinerea Certificatului de casatorie in Romania pt 1.
          http://www2.ro-cz.com/ro/informatii-utile/110--pentru-parinti-si-viitori-parinti/293-obtinerea-certificatului-de-nastere.html

          nu este necesar in cazul Republicii Cehe deoarece in acest caz scutirea de supralegalizare prin apostila este legiferata in 1994 prin  tratatul bilateral dintre România si Republica Cehã

          O zi buna

          P.S.
          Dumnezeu sa va daruiasca sanatate si sa ne miluiasca pe toti.

          Email: htoma@...
                 horatiu@...
          Web: http://horatiu.tha.ro
          Site familie ( Horatiu si Adina) http://www.tha.ro
          Mobil CZ: 00420775048317
          Mobil RO: 0040-722 H_TOMA (0040722408662)
          Fax: 0040 357814063
          Va recomand:
          www.ro-cz.com Romani in Cehia portal al comunitatii romanesti din Cehia si nu numai
          www.ghelar.ro Localitatea Ghelar Jud Hunedoara,

          --- In romani_in_Brno@yahoogroups.com, Kirkosa Eduard Zoltan <edyzolly@...> wrote:

> [...]
          >
          > IBM Global Services Delivery Center Czech Republic, s.r.o.
          >
          > Technicka 21 | 616 00 Brno | Czech Republic

        • Cristina Raluca
          Message 4 of 4 , Nov 2, 2010
            Buna

            Eu am facut casatorie in Slovakia, nu stiu cat de diferita este situatia. Am facut ceremonie religioasa. Este recunoscuta de stat insa preotul a avut nevoie de actele de la primarie. Cu primaria am rezolvat toate actele. Preotului i-am dus la sfarsit dosarul si el a semnat doar formularul cum ca a oficiat nunta. Ce acte mi s-au cerut:
            -act de identitate sau pasaport (tradus oficial)
            -cardul de resedinta permanenta (daca ai)
            -certificat de nastere (tradus oficial)
            -certificat de la Ambasada Romana cum ca nu eram casatorita si ca nu au nimic impotriva casatoriei (tradus oficial)
            -formular de la primarie, ni l-au dat acolo, acolo am platiti si taxa
            La ambasada mi-au dat lista traducatorilor oficiali.
            Singura problema daca mergi pe ambasada este ca actele vor costa ceva bani.

            Pentru casatoria religioasa adeverinta(certificat) de botez.

            Dupa nunta am primit Certificat de Casatorie Slovak, l-am tradus oficial si a trebuit sa pun apostila pe traducere (pe certificat nu a fost nevoie, apostila a trebuit pe traducere ca dovada ca traducatorul este oficial). Am mers cu certificatul si traducerea la Ambasada si mi-a dat Certificat de Casatorie roman.

            Si cam atat. M-am speriat la inceput dar totul a mers repede si usor. Nu ma pot plange. Mai mult dureaza sa schimb toate actele pe noul nume

            Acuma nu stiu daca e la fel ca si in Cehia dar cum am terminat cu nebunia :) am zis ca poate te ajut. Daca te ajuta ma bucur.

            Cristina