rezolvare problema in retea de cartier

  • alin_ut2@yahoo.com
    Message 1 of 1 , May 3, 2005
      Salutare,

      Fac parte dintr-o retea de cartier, cu peste 100 de calculatoare,
      dintre care o parte platesc si acceseaza internetul prin intermediul
      unui calculator cu SO Linux din aceasta retea, care are o conexiune la
      net prin fibra optica si care "lasa" sa acceseze internetul
      calculatoarele cu anumite perechi de adrese ip + mac. Problema pe care
      o avem, probabil ca se mai intalneste si in alte retela: se "fura"
      aceste adrese, sunt hoti in retea care isi seteaza adresele respective,
      pentru a fura acces la internet in detrimentul celor care au platit si
      care nu mai pot accesa internetul.

      Exista vreo solutie software care sa impiedice acest furt? Dupa parerea
      mea se poate face cu "IPSec domain isolation" insa vreau sa stiu daca a
      mai facut cineva asa ceva sau altfel.

      Alte detalii: calculatoarele din retea ruleaza aproape toate Windows
      2000 si XP si au adrese ip de forma 192.168.0.x, iar calculatoarele
      care au acces la internet mai au o a doua adresa de ip routabila pentru
      aceeasi placa de retea.