Re: CRACKERS digest 71

  • Cristian Alecu
    Message 1 of 24 , Apr 20, 1998
      From: Silviu Guseila <silviu.guseila@...>
      To: Multiple recipients of list <crackers@...>
      Date: mar�i 20 aprilie 1999 22:49
      Subject: [rocrack] Re: CRACKERS digest 71

> [...]
      >
      > "> Nimeni nu vorbea de semi-modemurile alea care se cheama WinModem.
      > "> (BTW se mai fabrica?)
      > De unde ai scos-o pe asta? In viitor aproape sigur se va renunta la
      > modemurile hard, pt simplul motiv ca sunt prea scumpe. Un tip a vorbit cu
      > o companie care producea modemuri hard si ii vanduse unu winmodem, si i
      > s-a spus ca au fost obligati sa treaca la winmodems pt ca altfel nu faceau
      > fata competitiei. Este greu sa explici de ce costa dublu un modem unuia
      > care nu se pricepe, si care mai are si un Pentium 2 care oricum nu simte

      Ai perfecta dreptate , un Motorola extern Modemsurf 56 costa in jur de 150$
      , iar unul intern ( tot Motorola Modemsurf 56 ) costa in jur de 60$ .
      Teoretic sunt identice , dar practic , unul este 100% hard , celalat este un
      convertor de semnal analogic-digital , 60% din treaba o face CPU -
      calculatorului , iar restul de 40% chipu' modemului ( practic doar
      conversia ).

      Inca un lucru important : 90% din modemurile interne ( 100% din cele
      PCI ) sunt WINMODEM . Singurele modemuri hard 100% sunt cele externe .
      In concluzie un modem care merge sigur si pe un 286 este un modem extern .

      Best Regards.
      Alex
    • Valentin Butanescu
      Message 2 of 24 , Apr 20, 1999
        Nu stiu la ce te referi cind spui ca 90% din modemurile interne sint
        winmodemuri dar daca e vorba de un esantion mai mare decit o firma
        oarescare de calculatoare te asigur ca te inseli. Iar cu modemurile PCI te
        asigur ca nu ai dreptate - nu ca as fi vazut modemuri PCI ne-winmodem dar
        asa scrie printr-unul din FAQ-urile de la linux si ma indoiesc sa spuna
        prostii.

      • Valentin Butanescu
        Message 3 of 24 , Apr 20, 1999
          Get real, pretul la un winmodem nu este jumate din pretul unui modem (ca
          exista winmodemuri la jumatate de pret fata de modemuri e altceva). Si au
          *mari* dezavantaje.

          In primul rind ca strica standardul (si modemurile erau de bine de rau pina
          acum componentele la care nu aveai nevoie de drivere). Pot sa va spun ca
          atunci cind am intrebat pe #linux daca un anume modem e winmodem mi s-a
          spus ca da si ca "it won't in Linux. Maybe neither in windows !". Lucru
          foarte, foarte aproape de realitate.

          In al doilea rind ce spui tu e ca si cum ai spune ca nu o sa mai fie decit
          placi video de 10 $, fara nici un fel de accelerare, ca face tot procesorul
          (desi tendinta e exact inversa, de a da perifericelor cit mai mult de
          lucru).

        • silviu.guseila@xxxxxxx.xxxxx.xxxxxxxxxxx
          Message 4 of 24 , Apr 22, 1999
            Hi "Cipix -DOI", hope you are having a nice day

            "-> > Prima mea placa (386 DX 40) avea 7 sloturi ISA din care unul
            "-> singur era pe 8 biti. Deci din punct de vedere fizic se pot monta.
            "-> Eu as fi curios daca doua modemuri pot functiona cu aceiasi
            "-> intrerupere. Stiu ca exista modemuri care pot folosi IRQ 3, 4, 5,
            "-> 7, dar nu am incercat niciodata sa folosesc 5 sau 7. O alta
            Al meu merge pe IRQ 9. Si bine face, nu sfatuiesc pe nimeni sa lase un
            modem pe 5, chiar daca Win asa zice ca e bine, treceti pe manual config si
            puneti orice altceva (asta daca aveti SoundBlaster).

            Silviu
            Cell: 092.487.947
            Phone: 411.24.13
            EMail: silviug@...

            -=> Yours sincerely, Silviu Guseila <=-

            ---
            Vino sa vezi noul site PRO FM la http://www.profm.ro si
            inscrie-te la noul concurs organizat de PC-NET si PRO FM!
            Poti castiga un cont Internet in fiecare zi, iar la sfarsitul
            lunii marele premiu - UN PENTIUM MULTIMEDIA!
          • Cipix -DOI
            Message 5 of 24 , Apr 23, 1999
> [...]
              > config si
              > puneti orice altceva (asta daca aveti SoundBlaster).

              Al meu merge pe IRQ-ul COM-uli pe care il foloseste (IRQ 4 pentru COM 1,3
              sau IRQ 3 pentru COM 2,4). IRQ 5 si 7 se folosesc cind avem mai mult de 4
              COM-uri.
              Mai exista unele modemuri Plug & Play care se instaleaza automat pe COM 1
              si muta Mouse-ul pe COM 2. In aceasta situatie eu recomand urmatoarele
              variante:
              -Setarea din BIOS seriala 1 pe COM 2, seriala 2 pe COM 4.
              -Dezactivarea "PLug & Play" si setarea manuala a modemului pe COM 4. (pentru
              cei care tin neaparat sa aiba mouse-ul pe COM 1).
              Sa nu uitam ca modemul intern vine cu propiul lui COM care se adauga la
              cele existente.

              ---
            • Paul Chitescu
              Message 6 of 24 , Apr 23, 1999
> [...]
                > modem pe 5, chiar daca Win asa zice ca e bine, treceti pe manual config
                > si puneti orice altceva (asta daca aveti SoundBlaster).

                Nu, pe bus ISA nu merg pe aceeasi intrerupere decit daca sunt pe o placa
                multiport, care-si partajeaza intern intreruperile.

                Eu, raminind fara intreruperi jos :-( mi-am facut o mica placuta care
                intra in extensia de 16 biti (nefolosita deoarece modemul e scurt) si la
                care vin cu un fir de la intreruperea placii de modem. Am pus BIOS-ul sa
                rezerve IRQ10 pentru "Legacy ISA" si e OK. Merge si sub Win 3.x daca nu
                folosesti COMM.DRV care n-are habar de IRQ > 7. Cu WFXCOMM.DRV sau cu
                CYBERCOMM.DRV merge perfect la orice viteza sau IRQ. N-a vrut sa mearga
                terminalul din Norton Commander / DOS.

                --
                Paul Chitescu
                PaulC.57@...

                ---
              • Athos
                Message 7 of 24 , Apr 24, 1999
                  >Hi "Athos" , hope you are having a nice day

                  I'm trying hard. ;)

> [...]
                  > fata competitiei. Este greu sa explici de ce costa dublu un modem unuia
                  > care nu se pricepe, si care mai are si un Pentium 2 care oricum nu simte

                  Come on... lumea nu e facuta in exclusivitate din imbecili.
                  De asta exista, de exemplu, alternative la Windows.
                  Pe de alta parte, gramada cea mare e compusa din - hai sa zicem -
                  "lemmings". Adica din aia care se iau unul dupa celalalt.
                  Asta e motivul pentru care exista Windows.
                  Anyway, chiar daca nu oricine intelege diferenta de pret, vor exista mereu
                  unii care - cum am facut eu azi, de exemplu - vor constata cu uimire
                  diferenta de performanta chiar intre un "full-modem" noname (Speedcom sau
                  asa ceva) si un USR 56k X2 autentic, fara sa vorbim de winmodems care sunt
                  way under cu performanta, chiar si cu un P2.

                  -=Athos=-

                  ---
                  Message 8 of 24 , Apr 29, 1999
                    Hi "Athos" , hope you are having a nice day

                    "> >

                    "> Come on... lumea nu e facuta in exclusivitate din imbecili.

                    Eu nu le-am zis imbecili, si nici tu nu ar trebui, daca te consideri
                    inteligent. Pt majoritatea calc este un simplu obiect de lucru, cu care de
                    fapt nu dialogheaza decat prin soft. Insa respectivii pot fi doctori,
                    ingineri sau ce vrei tu, si nu imbecili.

                    "> De asta exista, de exemplu, alternative la Windows.
                    "> Pe de alta parte, gramada cea mare e compusa din - hai sa zicem -
                    "> "lemmings". Adica din aia care se iau unul dupa celalalt.

                    Iti place sa ii etichetezi pe altii ?

[...]

                    Si diferenta de pret ? Si faptul ca marea majoritate nu are posibilitatea
                    sa faca comparatii ? Eu am spus ca modemurile hard vor cam disparea cu
                    regret. Repet: compania spunea si ea cu tristete ca a fost obligata sa
                    treaca la soft-modems ca sa reziste. Si oricum, avand in vedere ca
                    performantele procesoarelor cresc in ritmul in care o fac, pare si logic.

                    Message 9 of 24 , Apr 29, 1999

> [...]
                      > fapt nu dialogheaza decat prin soft. Insa respectivii pot fi doctori,
                      > ingineri sau ce vrei tu, si nu imbecili.

                      OK, termenul este cam dur. Am vrut sa spun neprofesionisti. Oameni din afara
                      domeniului. Sorry.

> [...]
                      > "> Pe de alta parte, gramada cea mare e compusa din - hai sa zicem -
                      > "> "lemmings". Adica din aia care se iau unul dupa celalalt.

                      Nu ti se pare ca e asa?
                      Daca nu, de ce atunci (de exemplu) la manifestari se baga prin multime asa
                      numitii "animatori", care atunci cand e momentul incep sa scandeze lozinci,
                      si lumea se ia dupa ei? De ce in foarte multe reclame la TV vezi tot felul
                      de staruri (respectiv personaje cunoscute & apreciate) care spun "si eu
                      folosesc xxx"? Si exemple ar mai fi.

> [...]
                      > treaca la soft-modems ca sa reziste. Si oricum, avand in vedere ca
                      > performantele procesoarelor cresc in ritmul in care o fac, pare si logic.

                      Nu numai performantele procesoarelor cresc. Toate chip-urile devin mai mici,
                      mai ieftine, mai rapide, mai performante. Acum o vreme m-am confruntat cu
                      problema de a da 100 DM pe un modem de 14400. Ce poti lua azi de banii
                      astia? Chiar daca nu e de firma...

                      -=Athos=-

                      ---