IBM, Sun Micro break off talks -- Re: [riojug] "IBM negocia compra da Sun", diz o Wall Street Journal

  • Wagner Ikeda
    Message 1 of 2 , Apr 5, 2009
      Boa noite.

      Desculpem pelo OFFTOPIC, mas acredito que esta notícia pode influenciar no futuro do Java.
      Na minha opinião, a Cisco provavelmente entrou no negócio. E vai comprar a Sun para turbinar a sua iniciativa Unified Computing System.

      http://www.reuters.com/article/newsOne/idUSTRE53432W20090405
      NEW YORK (Reuters) - IBM and Sun Microsystems Inc broke off acquisition talks after Sun indicated it was unhappy with IBM's offer of $9.40 or below per share, a source with knowledge of the matter said on Sunday.

      The source, who was not authorized to speak publicly about the matter, said it was unclear if talks between the two companies would resume.

      An IBM spokesman declined to comment, while Sun officials were not immediately available for comment.

      Sources told Reuters in March that IBM was in talks to buy Sun. Sun's shares closed up 28 cents at $8.49 on Friday. (Reporting by Ritsuko Ando, editing by Martin Golan)

      Wagner

      Truques que você deveria ensinar a seus filhos. E a você mesmo, caso não seja programador.
      http://www.r-evoluxion.com/?p=49

      Siga-me no Twitter: http://twitter.com/wagnerikeda

    • Bruno Luiz Pereira da Silva
      Message 2 of 2 , Apr 5, 2009
           Inicialmente eu achei essa idéia da Cisco meio viagem, mas de fato eles estão investindo muito em virtualização e serviços de hardware em geral. Seria uma forma de fortalecer as ofertas de hardware das empresas, e manter a Sun tendo controle sobre suas ofertas de software, o que não aconteceria se fosse comprada pela IBM.

        Atenciosamente,

        Bruno Luiz Pereira da Silva
        blpsilva@...
        http://brunopereira.org