new thesis, new book

  • Ariel Alvarez Valdes
    Message 1 of 4 , Dec 22, 2005
      Hello,

      Quería comunicarles que el año pasado defendí mi tesis
      doctoral sobre el Apocalipsis, en la Universidad
      Pontificia de Salamanca (España). El título de la
      misma era: "La nueva Jerusalén, ¿ciudad celeste o
      ciudad terrestre?".

      La finalidad de la tesis fue mostrar que la visión que
      Juan de Patmos tuvo sobre la nueva Jerusalén (Ap
      21,1-8) no se refería a una realidad que tendrá lugar
      al final de los tiempos, sino que es posible verla
      como una realidad inaugurada ya con la muerte y
      resurrección de Cristo. Para eso analizo los capítulos
      20 y 21 del Apocalipsis.

      En noviembre de este año la tesis fue publicada en un
      libro, por la editorial Verbo Divino (de España). Si a
      alguien le interesa ver más datos, puede entrar a la
      siguiente dirección:

      http://www.verbodivino.es/VerboDivino/index.htm

      Aprovecho para enviar a todos un gran saludo de
      Navidad y mis mejores deseos para el año Nuevo.

      Dr. Ariel Alvarez Valdes
      Santiago del Estero (ARGENTINA)

      1GB gratis, Antivirus y Antispam
      http://correo.yahoo.com.ar
    • Otto Erlend Nordgreen
      Message 2 of 4 , Dec 22, 2005
        Dear Ariel,

        Your book (thesis) looks very interesting! Do you have an "abstract" or a
        summary (preferably in English, but Spanish will also do) to share? I
        would be interested in your view on the nature of the New Jerusalem -- is
        it heavenly, earthly, or perhaps both?

        I wish you the very best for Christmas!

        Otto E. Nordgreen

      • Georg S. Adamsen
        Message 3 of 4 , Dec 23, 2005
          Dear Ariel,

          The list language is English, so, please, provide an English
          translation of the abstract, if possible at all.

          By the way, sometime ago - a long time ago - I made preparations for
          stepping down as moderator. I no longer hold a position with research
          obligations in New Testament, but teach Greek and work as a
          pedagogical consultant.

          The last two or three years have been very busy for me. After New
          Years I will resume these preparations. Those who voluteered to
          moderate the list, are kindly requested to send me a brief note once
          more, so I know that I have current e-dresses etc. Thank you.

          Dr. Georg S. Adamsen
          Denmark

        • George F. Somsel
          Message 4 of 4 , Dec 23, 2005
            --- In revelation-list@yahoogroups.com, Ariel Alvarez Valdes
            <arialvavaldes@y...> wrote:

> [...]
            >
            > http://www.verbodivino.es/VerboDivino/index.htm
            >
            > Aprovecho para enviar a todos un gran saludo de
            > Navidad y mis mejores deseos para el año Nuevo.

            Congratulations on the defense of your thesis. I would be very
            interested in reading an abstract of this since it appears to
            coincide with my own thoughts regarding the New Jerusalem which
            [ever] is coming down from God out of heaven.

            george
            gfsomsel