Re: Social engineering

  • Chavoux Luyt
    Message 1 of 7 , Jul 1, 2012
      Hallo Anne

      Eintlik is die maar net "bedrog". Maar dan wel bedrog met die spesifieke
      doel om toegang tot rekenaarstelsels te verkry. En dit is ook nie presies
      dieselfde as ander tipes rekenaar-bedrog soos bv. "phishing" (uitvis?) nie.
      Dit is ek stem saam met Hendrik dat dit 'n eufemisme is is wat tipies deur
      kuberkrakers gebruik word. Miskien moet jy ook die konteks waarin dit
      gebruik word gee? M.a.w. word dit positief gebruik (as eufemisme) of kan jy
      dit vertaal vir wat dit eintlik is? "Sosiale manipulasie" is dalk dit beste
      term as jy dit eufemisties wil gebruik.

      Groetnis
      Chavoux

    • Hendrik Visage
      Message 2 of 7 , Jul 1, 2012
        Nee, "social engineering" is nie *net* rekenaar verwante bedrog nie. Ja dit
        is meer verwant a.g.v. die vermoe"e om baie meer te verkry deur toegang te
        verkry na rekenaar stelsels, maar die idee en metodes is en was daar lank
        voor rekenaars.Maar ja, sal met Chavoux moet saam stem dat die term gebruik
        word deur kuberkrakers vir die doel om hulle gedrag te kan goed praat. Hoe
        meer ek tans daar aan dink, is dat die term "grifter" (Oxford: "engage in
        petty swindling") vir my nogal 'n vergelykende konsep is waar
        swendelaarshulle self goed praat, terwyl hulle self ook "social
        engineering" toepas!!

        'n Goeie voorbeeld wat die "social engineers" by kan leer uit my ou koshuis
        dae, was die senior wat 'n "clipboard" gevat het, sy eerstejaar 'n
        laboratorium jas laat aan trek het, en 'n ambasade se bordjie in die middel
        van die dag gaan afhaal (steel) het deur voor te doen vir die
        sekuriteitswagte dat hulle die bordjie moet af haal vir
        restorasie/herstelwerke.

      • Anne Matthews
        Message 3 of 7 , Jul 1, 2012
          'Grifter' en om te 'hustle' en 'pretexting' is almal addisionele Engelse terme, maar oor die algemeen is dit 'face to face' en nie oor die Internet nie. Ek soek eintlik die term wat op die Internet van toepassing sal wees vir 'social engineering tricks'. Dit is 'n term wat in die nuwe kurrikulum en assesseringsbeleidsdokument vir RTT (rekenaartoepassingstegnologie) gebruik word.

          Anne

          --
          dangerous content by Pinpoint, and is
          believed to be clean.

        • Hendrik Visage
          Message 4 of 7 , Jul 1, 2012
            2012/7/2 Anne Matthews <aematthews@...>

> [...]
            > vir 'social engineering tricks'. Dit is 'n term wat in die nuwe kurrikulum
            > en assesseringsbeleidsdokument vir RTT (rekenaartoepassingstegnologie)

            Anne,

            In *my* ervaring van rekenaar sekuriteit, is daardie "oor die internet"
            vergelykbaar met ketting briewe en ander piramide skemas wat jy in die
            posbus kry. Die Internet en epos maak dit net so te s^e gratis om te doen!
            Nigerian 419 (of is dit 409) bedrog is nie net per epos nie, vra my want in
            Lagos ry jy deur die strate en sien waarskuwings oral op geboue en mure
            geverf! Die enigste waar ek *dalk* met jou sal saam stem, is waar jy iemand
            met 'n mooi epos of web boodskap kry om 'n skadelike rekenaar program op
            haar rekenaar te laat uitvoer.

            Die eintlike "social engineering tricks" is amper so te s^e deur die bank
            van aangesig tot aangesig (m.a.w. in persoon wat jy jou voordoen) of oor
            telefoon. Dit is hoe jy die ander persoon se geestes toestand kan bepaal en
            besluit hoe hy of sy benader moet word om die bedrogspul te kan laat slaag.
            Dit is waar jy instap as 'n rekenaar tegnikus, bel as iemand wat namems die
            baas vinnige inligting vir 'n vergadering soek, want jy wil nie die teiken
            kans gee om te dink en 'n ingeligte besluit te neem nie want dan sal die
            bedrogspul oop gevlek word. 'n Voorbeeld hiervan is waar die mense onlangs
            persone skakel op hulle landlyne, en dan hulle inkennis stel dat hulle van
            Microsoft is, en dat die persoon se rekenaar besmet is en dat hulle vir die
            ander persoon moet toegang gee om dit skoon te maak. Dit is dalk "oor die
            internet" maar word gepleeg met direkte kontak met die teiken. Dit is maar
            wat 'pretexting'/'grifting'/'hustling' is, is dit nie?