Re: [rekenaarterme] Wat is een "node" ?

    Message 1 of 5 , May 17, 2006
      Gert Cuppens wrote:

      > Zijn er voorstellen voor "node" ?

      Wat is fout met "nodus"?

      Samuel
    • Roland Giesler
      Message 2 of 5 , May 17, 2006
        Gert Cuppens wrote:
> [...]
        > opstart om door je harde schijf te bladeren. Iedere map of folder
        > waar nog mappen of bestanden onder zitten, wordt voorafgegaan door
        > een "+" teken. Als je hierop klikt, verandert dit teken in een "-" en
        > de inhoud van de map
        > wordt getoond.
        > Ik had gedacht het woord "node" door "aftakking" te vertalen.
        > Maar ik ben niet even succesvol in mijn vertalingen : mijn voorstel
        > voor "interface"
        > zou "tussengezicht" zijn, maar het Afrikaanse "koppelvlak" was voor
        > mij duidelijk vanaf de eerste keer dat ik het las.

        Afrikaans het 'n term "nodus". Ek dink dis van toepassing.

        Roland
      • Gert Cuppens
        Message 3 of 5 , May 17, 2006
          --- In rekenaarterme@yahoogroups.com, Samuel Murray <leuce@...> wrote:

          > Wat is fout met "nodus"?
          >
          > Samuel

          Nodus verschilt niet veel van node. Het maakt ook niet direct
          duidelijk waar het om gaat.
          Als ik lees dat jullie "shortcut" vertaald hebben door "kortpad", weet
          ik direct waar het over gaat ook al las ik het woord voor de eerste keer.
          Op zich is er natuurlijk niets fout met "nodus", maar het geeft me dat
          gevoel van herkenning niet, dat ik wel heb met "kortpad" of "koppelvlak".
        • Roland Giesler
          Message 4 of 5 , May 18, 2006
            Gert Cuppens wrote:

> [...]
            > Op zich is er natuurlijk niets fout met "nodus", maar het geeft me
            > dat gevoel van herkenning niet, dat ik wel heb met "kortpad" of

            Dis mag wel so wees, maar om ’n nodus iets anders as wat dit is te noem,
            maak nie sin nie. Daar is geen ander intem in die Gnome, KDE, Windows of
            ander grafiese koppelvlakke wat ’n nuds is nie, behalwe die "plus" voor die
            subgidse in die boomvoorstelling van die lêerstelsel nie.

            Roland