RE: [rekenaarterme] Sarie-artikel

  • Maritza van den Heuvel
    Message 1 of 14 , Dec 1, 2003
      Maritza: Oor die algemeen dink ek die artikel vaar nie te sleg wanneer dit
      by die terminologie kom nie. Die inkonsekwentheid by dinge soos
      webruimte/webwerf en anti- ens. is dit vir my tekenend van 'n artikel wat
      nie baie goed ge-sub is nie.

      ***

      Daar is 'n artikel in November 2003 se Sarie oor kuberkrakers. Die artikel
      is op bladsy 236 en heet "In die kop van 'n kuberkraker -- deur Susan
      Davis". Daar word niks earthshattering gesê nie, maar hier's 'n paar
      opmerkings oor die taalgebruik.

      1. Internet = altyd met 'n hoofletter.

      2. Internet = soms gebruik hulle dit as sinoniem vir "web", maar soms
      gebruik hulle dit reg ook.

      3. inligtingdief

      4. hacker --> rekenaarfoendi; cracker --> kuberkraker (maar tog gebruik
      hulle "kuberkraker" om na hackers in die algemeen ook te verwys).

      5. antivirus-sagteware, maar elders gebruik hulle weer anti-virussagteware.
      Waarom altyd die Engelse "anti-" met "anti-" in Afrikaans vertaal? Ons
      praat immers van 'n anti-hijacking system as 'n teenkaapstelsel. Hoekom nie
      teenvirusstelsel of teenvirussagteware nie? En anti-burglar system is
      diefweerstelsel. Hoekom nie virusweerstelsel, virusweersagteware of bloot
      sommer viruswering nie? Soms, soos in antioksidant, kan 'n mens nie "anti"
      met "teen" vertaal nie, maar soms werk dit juis beter. Anti in Afrikaans
      impliseer dat jy iets teenoorgestelds doen, nie bloot dat jy iets doen wat
      keer nie. Anti word ook gebruik vir "om 'n opinie daarteen te hê", maar dit
      is nie hier van belang nie, tensy ons oor "anti-Linux of "anti-Microsoft"
      praat.

      6. "Dis 'n webwerf waar krakers oor al die webruimtes wat hulle reeds
      geskend het, kan spog" --> die artikel gebruik webwerf en webwerwe, maar
      soms ook webruimte en webblaaie. Dis asof die skrywer dink dit lees
      interessanter as 'n mens die woorde afwissel.

      7. kubervandaal

      8. Webwerwe wat gehack word, "sneuwel". Dit klink oulik, dink ek. Die
      werkwoord "skend" word ook gebruik.

      9. Security --> soms "sekuriteit", soms "beveiliging".

      10. Kletskamer (waar die een krakergroep bymekaar gekom het om oor hul dade
      te spog).

      11. Knutsels = hacks, in die sin van programmeerkortpaaie wat deur ouskoolse
      hackers geskep is.

      12. Die werkwoord wat saam met wurm gebruik word, is "besmet".

      13. Geen poging is aangewend om script kiddies te vertaal nie, en die
      Engelse woord is deurgaans in italics gebruik.

      14. Dieretuin (in aanhalingstekens) = zoo; Die wildernis (in
      aanhalingstekens) = the wild.

      15. By die skryfwyse van "elite-kuberkrakers" en "elite ondergrondse groep"
      blyk die artikelskrywer die 1991-AWS te gebruik in plaas van die jongste
      weergawe.

      END.
      Message 2 of 14 , Dec 1, 2003
        Maritza van den Heuvel skryf om 10:32 op 01/12/2003:

> [...]
        > by die terminologie kom nie. Die inkonsekwentheid by dinge soos
        > webruimte/webwerf en anti- ens. is dit vir my tekenend van 'n artikel wat

        Ek het geen probleem met die wisselvormgebruik van webwerf/webruimte/webblad nie, maar die wisselspelling van anti-virus is tog slordig.
      • schalk_cronje@nai.com
        Message 3 of 14 , Dec 1, 2003
> [...]
          > Anti word ook gebruik vir "om 'n opinie daarteen te hê", maar dit is nie hier van belang nie, tensy ons oor "anti-Linux

          Hoe ookal jy daarom wil redeneer, die massas gaan die term antivirus gebruik.
        • Albert @ CyberDale
          Message 4 of 14 , Dec 1, 2003
            Message
            Ek stem saam...antivirus is wat ek ook die hele tyd hoor.
> [...]
            > of "anti-Microsoft" praat.

            Hoe ookal jy daarom wil redeneer, die massas gaan die term antivirus gebruik.

            Termlysgesprek - Werkgroep vir Afrikaanse IT-terme (WAITT)
            Aanteken: leë e-pos aan rekenaarterme-subscribe@yahoogroups.com

          • Viljoen HC
            Message 5 of 14 , Dec 1, 2003

              Vanaand op die 19:00 TV-nuus oor SABC2 was daar herhaaldelik verwys na teenretrovirale middels vir die behandeling van HIV/Vigs.

              Nou wonder ek oor die "retro"?

              -
              To: rekenaarterme@yahoogroups.com

              Hoe ookal jy daarom wil redeneer, die massas gaan die term antivirus gebruik.

              Buy Ink Cartridges or Refill Kits for your HP, Epson, Canon or Lexmark
              Printer at MyInks.com. Free s/h on orders $50 or more to the US & Canada.
              http://www.c1tracking.com/l.asp?cid=5511
              http://us.click.yahoo.com/mOAaAA/3exGAA/qnsNAA/GP4qlB/TM

              Powered by Annotis™ Mail .
            • Benti Czanik
              Message 6 of 14 , Dec 1, 2003
                Dalk beteken "retro" dit wat vooruitgang belemmer (dink aan "retrorockets" van ruimtetuie wanneer die aarde se atmosfeer weer binnegekom word) . As die begrip opgebou word na "retroviraal" beteken dit waarskynlik "virusse wat gesondheid belemmer". In die HIV-konteks maak dit sin. Slagoffers sterf van sekondêre virusinfeksies, nie van die HIV-virus self nie. Antiretroviraal is waarskynlik ekwivalent aan "teenbelemmerend". Ek is nie 'n medikus nie. Raai ook maar net. 'n Prentjie van thrust deflectors op die retrorockets vorm.
                Benti

                Message 7 of 14 , Dec 1, 2003
                  "retro" beteken basies "terug".

                  Message 8 of 14 , Dec 1, 2003
                    1. Dis redelik waar dat "Retro" = "Terug", maar dit beteken nie retrovirusse is agterlik nie.  'n Retrovirus is een wat sy eie genetiese materiaal ("resep" as jy wil) in die DNA van sy gasheer se selle inskryf.  Ek kan nie help om "reverse take-over" te dink nie.
                    2. Hoe beland hierdie draad (rafel? :-) in 'n bespreking oor Afrikaanse rekenaarterme?  Toemaar, moenie bodder nie...

                    Johan Uys

                    To: rekenaarterme@yahoogroups.com

[...]

                    Disclaimer
                    This e-mail transmission contains confidential information,
                    which is the property of the sender.
                    The information in this e-mail or attachments thereto is
                    intended for the attention and use only of the addressee.
                    Should you have received this email in error, please delete
                    and destroy it and any attachments thereto immediately.
                    Under no circumstances will the Cape Technikon or the sender
                    of this email be liable to any party for any direct, indirect,
                    special or other consequential damages for any use of this e-mail.
                    For the detailed e-mail disclaimer please refer to
                    http://www.ctech.ac.za/polic or call +27 (0)21 460 3911

                    Message 9 of 14 , Dec 1, 2003
                      Viljoen HC skryf om 08:14 op 01/12/2003:

                      > Vanaand op die 19:00 TV-nuus oor SABC2 was daar herhaaldelik verwys na
                      > teenretrovirale middels vir die behandeling van HIV/Vigs.
                      > Nou wonder ek oor die "retro"?

                      Ek is nie seker of "teenretrovirale middels" korrek is nie, weet jy. Ek is nie heeltemal seker nie. Om altyd "anti" in Engels met "teen" in Afrikaanse te wil vertaal, ruik na oorywerige purisme. Ons moet eintlik oor antiretrovirale middels (of dan teenretrovirusmiddels) elders gesels (dalk op ZaLang).
                    • Viljoen HC
                      Message 10 of 14 , Dec 1, 2003
                        Ek dog virusse is lankal onlosmaaklik deel van die rekenaarwêreld......

                        Message 11 of 14 , Dec 5, 2003
                          > Ek dog virusse is lankal onlosmaaklik deel van die
                          > rekenaarwêreld......

                          Veral van die Micro$oft rekenaarwêreld :-(

                          Nou wonder ek ... kan mens sê virusse is
                          teen Microsoft (= anti-Microsoft) of dalk
                          is Microsoft teen virusse of juis pro-virus.
                          Wie weet, dalk is dit net die anti-virus maatskappye
                          wat pro-virus is, want dit hou hulle besigheid gesond
                          as ons moet sorg dat ons stelsels voortdurend gesond
                          gehou of gemaak moet word.

                          Wat gesondwees betref sê ons tog in Afrikaans soms
                          "neem hierdie pille *vir* jou siekte" en dan bedoel
                          ons *teen* jou siekte.
                          Daar bestaan anti-inflammatoriese middels wat mens
                          seker ook inflammasiemedisyne kan noem, maar ek
                          glo nie dit is gebruiklik om van anti-hoofpynpille te praat nie.

                          Tong-in-die-kies groete

                          Petri

                          ================
                          Mr. JP (Petri) Jooste
                          Skool vir Modelleringswetenskappe
                          School of Modelling Sciences
                          Vaal Triangle Campus
                          Potchefstroom University for Christian Higher Education
                          South Africa

                          Hierdie boodskap (en aanhangsels) is onderhewig aan beperkings en 'n vrywaringsklousule. Volledige besonderhede beskikbaar by http://www.puk.ac.za/itb/e-pos/disclaimer.html , of by itbsekr@...

                          This message (and attachments) is subject to restrictions and a disclaimer. Please refer to http://www.puk.ac.za/itb/e-pos/disclaimer.html for full details, or at itbsekr@...
                        • Viljoen HC
                          Message 12 of 14 , Dec 5, 2003
                            Mens kan seker beslis beweer Micro$oft is vatbaar vir digitale patogene en, soos met HIV, word daar nog gesoek na 'n flatervrye digitale entstof.
                            Ek loop op Wordspy die woord "digitale patogeen" raak:
                            <-- begin aanhaling -->

                            digital pathogen
                            n. A computer virus, worm, Trojan horse or other software that causes harm to computers, electronic devices, or networks.
                            Example Citation:
                            Digital pathogens spread so quickly, however, that even the most diligent patchers could be at risk. At a security symposium last August, Mr. Staniford and two co-authors presented "How to Own the Internet in Your Spare Time," which described a computer simulation of a worm attack. The worm in the simulation attacked machines that had been selected earlier as ripe targets, instead of randomly probing the Internet. The simulation found that within 15 minutes, the worm would have infected more than nine million machines. Mr. Staniford called it the Warhol worm, a nod to Andy Warhol's famous line about fame.

                            <-- einde aanhaling -->