Javaprogrammeringterme

  • Petri Jooste
    Message 1 of 7 , Apr 3, 2002
      Kommentaar op die volgende is welkom:

      header = kopstuk
      body = lyf

      method header = metodekopstuk / kopreël ?
      method body = metodelyf

      class header = klaskopstuk
      class body = klaslyf

      array = skikking
      Vector = vektor

      dot notation = dot-notasie / dotnotasie ?
      Groete
      Petri
    • Hannah
      Message 2 of 7 , Apr 4, 2002
        Hallo Petri

        Ek is gewoonlik maar stillerig op hierdie lys. Ek het egter onlangs Java bestudeer, en wonder net of dit korrek sal wees om die woord "Klas" aan die ander woorde te voeg om 'n samestelling te vorm.  Die "Klas" is veronderstel om 'n aksie op te roep, dan nie? Dieselfde met "Metode."

        En dan terwyl ek nou hier is, ek het altyd die woord "header" met "opskrif/hoofopskrif" geassosieer vanaf die Ingelse "heading".  Maar ek sal dit vir die taalgeleerdes op hierdie lys los om daaroor te kibbel.

        Ek wonder net of enige van julle al met die monster "Wordfast" te doen gekry het? Ek is nou-die-dag gevra om 'n vertaling te doen en te bly by die formaat van 'n ander dokument wat daarop gebaseer is, en het dit moeilik gevind omdat dit m.i. nie goed vertaal nie. (Voorbeeld uit bg. dokument: "Ek was trots om 'n aandeelhouer te wees") Is "Wordfast" 'n wonderlike uitvinding en ek is net dom?

        Groete

        Hannah uit New Zealand
        (waar een uit elke vyf mense Afrikaans praat by die huis)

        Message 3 of 7 , Apr 5, 2002
          Petri vra kommentaar op Javaprogrammeerterme:

          > header = kopstuk
          > body = lyf

          Wel, die probleem met "header" is dat "heading" ook bestaan, en veral in
          byvoorbeeld die verskil tussen e-pos en nuusplasings, waar die woord
          "header" of "heading" na totaal verskillende dinge verwys.

          head = kop, kopdeel
          body = lyf, lyfdeel

          > method header = metodekopstuk / kopreël ?
          > method body = metodelyf

          Ook "kopskrif" is 'n opsie. Wat se ding is 'n "metode"?

          > dot notation = dot-notasie / dotnotasie ?

          Jy gaan voorsanders van "puntnotasie" teëkom.

          Any review, retransmission, dissemination or other use of, or taking of any
          action in reliance upon, this information by persons or entities other than
          the intended recipient is prohibited. If you have received this message in
          error, you should destroy it and ensure the sender is notified. Agreements,
          conclusions and other information in this message not related to the
          official business of Media24 Ltd, Nasboek Ltd and Educor Ltd, shall be
          understood as neither given, nor endorsed nor authorised by it. Advise the
          sender immediately if you or your employer do not consent to internet email
          for communications of this kind. Reasonable care was taken to transmit this
          message free of damaging code, however Media24 Ltd, Nasboek Ltd and Educor
          Ltd and the sender does not make any warranties in this regard, and cannot
          be held liable for any loss or damages incurred by the recipient. Media24
          Ltd, Nasboek Ltd and Educor Ltd retains the copyright in this message.

          Die deurkyk, aanstuur, verspreiding of enige ander gebruik van, of optrede
          na aanleiding van, die inligting in hierdie boodskap deur enige mens of
          entiteit buiten die bedoelde ontvanger word verbied. As u die boodskap
          verkeerdelik ontvang het, moet dit geskrap en die afsender verwittig word.
          Ooreenkomste, gevolgtrekkings en ander inligting in die boodskap wat nie
          verband hou met die amptelike sake van Media24 Bpk, Nasboek Bpk en Educor
          Bpk nie, sal geag word as nie verskaf , onderskryf of gemagtig deur Media24
          Bpk, Nasboek Bpk en Educor Bpk nie. Stel die sender in kennis as u of u
          werkgewer nie gediend is met internet-e-pos van hierdie aard nie. Redelike
          voorsorg is getref om hierdie boodskap sonder skadelike kodes te stuur, maar
          Media24 Bpk, Nasboek Bpk en Educor Bpk en die afsender gee geen waarborge
          hieroor nie en kan nie verantwoordelik gehou word vir enige verliese of
          skade wat die ontvanger ly nie. Media24 Bpk, Nasboek Bpk en Educor Bpk behou
          die kopiereg van die boodskap.
        • schalk_cronje@nai.com
          Message 4 of 7 , Apr 5, 2002

            Petri,

            verwys jy hier na 'interface' en 'implementation' van die Javaklas?

            ----------------------------------[ .signature ]---
            Schalk W. Cronjé,
            Codernaut, Webshield Engineering,
            Network Associates.

            ++C or C++ ?
          • Petri Jooste
            Message 5 of 7 , Apr 7, 2002
              Petri se reaksie bygevoeg hieronder.

              Petri vra kommentaar op Javaprogrammeerterme:

              kopstuk

              > Wel, die probleem met "header" is
              dat "heading" ook bestaan, en veral in
              > byvoorbeeld die verskil tussen
              e-pos en nuusplasings, waar die woord
              > "header" of "heading" na totaal
              verskillende dinge verwys.

              Petri: Ja, maar 'n "heading" is tog maar 'n opskrif, nie waar nie ?

              > head = kop, kopdeel
              > body = lyf, lyfdeel

              method header = metodekopstuk / kopreël ?

              > Ook "kopskrif" is 'n opsie.  Wat se ding is 'n "metode"?

              Petri:  'n "method" is die objekgeorienteerde benaming vir 'n subroetine of prosedure.
                Ek vertaal dit maat met metode.

              dot-notasie / dotnotasie ?

              > Jy gaan voorsanders van "puntnotasie"
              teëkom.

              Petri: Ja, ek dink ek hou self ook daarvan :-)

              Dankie vir die kommentaar.

              Groete
              Petri
            • Petri Jooste
              Message 6 of 7 , Apr 8, 2002

                header = kopstuk

                > Petri,
                > verwys jy
                hier na 'interface' en 'implementation' van die Javaklas?

                Nee, ek verwys na die basiese sintaks van metodes en klasse, maar
                dit kom dus ook ter sprake by 'interface' en 'implementation' situasies.
                Ek sal "interface" vertaal met koppelvlak en
                "implementation" met implementering.

                Kyk na die volgende voorbeeld:
                (Vir afwisseling het ek hier die woord kopreël in plaas van kopstuk gebruik.)
                Wat werk die beste kopreël of kopstuk?
                Klink die meervoud van lyf (lywe) vir julle ook snaaks ?

                ///////////////
                public interface Iterator extends Enumeration   // hierdie is die kopreël van die koppelvlakdefinisie
                {
                    public boolean hasMoreElements();   // hierdie is die kopreël van 'n metode
                                                        // Let wel: omdat hierdie 'n koppelvlak definisies is
                                                        // word hier slegs kopreëls gegee.  Die lywe van die
                                                        // metodes word geskryf in die implementering (sien hieronder)
                   bla.. bla.. bla.. nog java kode
                   bla.. bla.. bla.. nog java kode
                }

                class BTPreorderIterator implements Iterator
                  //  hierbo is die kopreël ("header") van die klas BTPreorderIterator
                {   // van hierdie beginkrulhakie tot waar dit afgesluit word is
                    //  die lyf ("body") van die klas BTPreorderIterator
                   bla.. bla.. bla.. nog java kode
                   bla.. bla.. bla.. nog java kode
                   public boolean hasMoreElements()  // let wel die kopreël van die metode word hier herhaal
                   {
                      // hierbinne is die lyf ("body") van die metode hasMoreElements
                      bla.. bla.. bla.. java kode
                   } // einde van metode

                } // einde van klas

                ///////////////
                Groete
                Petri
              • schalk_cronje@nai.com
                Message 7 of 7 , Apr 17, 2002
[...]

                  OK, ek is by. Ek het in die C++ spesifikasies ook gaan loer. Imderdaad word
                  daar ook verwys na 'class head'. In hierdie konteks sal ek voorstel dat
                  kopstuk eintlik beter is as kopreël. 'm Mens mag dalk geneig wees om kopreël
                  te wil gebruik omdat dit baie keer as een reël geskryf word. Die voglende
                  C++ voorbeed wys inderdaad dat kopstuk beter is as kopreël:

                  template <
                  typename _detachment_policy,
                  typename _concurrency_policy,
                  typename _termination_policy,
                  typename _shared_data_policy,
                  typename incidental_shared_data_policy=shared_data_policy
                  > class concurrency_strategy
                  {
                  // .. res van definisie
                  };

                  Dit lees baie beter oor 'n aantal lyne as 'n enkellyn wat kopreël elimineer
                  as 'n vertaling.