PC - persoonlike rekenaar

  • P.A. Louw
    Message 1 of 15 , Jul 31 2:50 AM
      Hallo almal

      Ek wil asseblief aanklop vir raad. By die WAT trek ons nou by p en
      die gespesialiseerde (tegniese) uitdrukking persoonlike rekenaar
      moet nou verklaar word. Sou dit reg wees om persoonlike rekenaar
      te verklaar as 'n "Veeldoelige mikrorekenaar wat ook aan 'n netwerk
      gekoppel kan word". Mikrorekenaar is destyds verklaar as 'n "Baie
      klein rekenaar wat rondom 'n mikroverwerker opgebou is en wat
      ontwerp is om deur een persoon op 'n slag gebruik te word".

      Verder wonder ons ook wat die parameters vir 'n persoonlike
      rekenaar is. Omsluit dié term tafel-, skoot- en notaboekrekenaars?
      Wat van "handhelds" (terloops, is daar al 'n Afr. term vir handheld?)?

      Laastens: Staan persoonlike rekenaar teenoor hoofraamrekenaar?
      Of sê 'n mens net hoofraam?

      By voorbaat baie dankie
      Phillip Louw
      Mederedakteur
      WAT
    • Phillip de Wet
      Message 2 of 15 , Jul 31 4:59 AM
        Phillip Louw skryf:
        > Sou dit reg wees om persoonlike rekenaar
        > te verklaar as 'n "Veeldoelige mikrorekenaar wat ook aan 'n netwerk
        > gekoppel kan word".

        Ons het die Ingelse term "microcomputer" verban uit ons publikasie, want die
        betekenis daarvan het heeltemal verander en dit verwar mense. Daar is a 'n
        paar miljoen persoonlike rekenaars in die wêreld en dit is die vorm van
        rekenaar waarmee die oorgrote meerderheid van mense deesdae bekend us. Dus
        is die persoonlike rekenaar deesdae die standaard.

        'n Mikrorekenaar, in teendeel, kan deesdae verwys na 'n mikroskopiese
        rekenaar. Die regte geeks bou deesdae rekenaars wat dieselfde spesifikasie
        as die een op jou lessenaar het, maar wat in 'n vuurhoutjiedosie kan inpas.
        Daar word ook al baie, baie primatiewe "rekenaars" gebou wat uit sewe of agt
        molekules bestaan.

        En soos jy sê, dan is daar nog handhelds ensomeer.

        "Veeldoelige" klink na 'n redelike beskrywing, maar ek weet nie van die
        netwerk deel nie. Die meerderheid persoonlike rekenaars kan *nie* aan 'n
        network gekoppel word nie - jy moet 'n netwerkkaart of modem installeer, en
        daardie komponente is nie 'n integrale deel van die rekenaar self nie.

        Daar is ook 'n probleem met "persoonlike", aangesien besighede almal
        rekenaars gebruik. Ons verwys eerder net na 'n PC - die afkorting het begin
        wegbreek van die term.

        Al wat ek kan voorstel is "'n Veeldoelige rekenaar wat primêr ontwerp is vir
        gebruik deur een individu op 'n slag" of iets soortgelyk.

        Phillip
      • Petri Jooste
        Message 3 of 15 , Jul 31 7:05 AM
          Ek stem saam met Philip wat hier onder skryf dat:
          - "persoonlike rekenaar" en "mikrorekenaar" nie sondermeer aan mekaar gekoppel moet word nie.
          - "persoonlike rekenaar" en "PC" ook nie meer ekwivalente is nie.

          Ek stel voor dat "persoonlike rekenaar" en "PC" aparte inskrywings
          in die woordeboek moet wees.
          'n PC is baie anders as 'n iMac en tog is albei persoonlike rekenaars
          (volgens Philip se voorgestelde definisie: "'n Veeldoelige rekenaar wat primêr ontwerp is vir gebruik deur een individu op 'n slag").
          PC dui meestal (in elk geval in Afrikaans en vir my self) 'n sekere SVE-argitektuur aan wat terugwaarts versoenbaar is met 'n reeks verwerkers tot by die oorspronklike Intel 8086 verwerker wat in die eerste IBM-PCs gebruik is. Vandaar die naam PC (uit Engels natuurlik). Sover ek weet het die Afrikaanse afkorting PR as vertaling van PC nooit werklik inslag gevind nie.

          Vir die woordeboekinskrywing sal ek voorstel dat "persoonlike rekenaar"
          twee betekenisverbande moet hê, naamlik 1) die algemene omskrywings soos in Philip se definisie, en 2) verwysing na 'n spesifieke SVE-argitektuur of instruksiestel.

          Terloops, "terugwaarts versoenbaar" beteken vir my dat die masjientaal-instruksies van die oorspronklike PC nog steeds gebruik word (kan word) in die latere PCs.  Daar het by die later modelle net nuwe instruksies bygekom.

          Petri

          ================
          Mr. JP (Petri) Jooste
          School of Information Sciences
          Vaal Triangle Campus
          PU for CHE

          >>> phillip@... 07/31/01 01:59nm >>>
          Phillip Louw skryf:

          Message 4 of 15 , Aug 1, 2001
            PhillipL:
[...]

            Samuel:
            Myns insiens kan die definisie werk. Hoekom "veeldoelige"? Ek dink
            dat die term "PC" slegs verwys na tafelrekenaars, en dalk ook in 'n
            beperkte mate na skootrekenaars. Notaboekrekenaars en
            handpalmrekenaars is myns insiens nie 'n "PC" nie.

            Sover ek weet is die enigste werklike verskil tussen 'n mikrorekenaar
            en 'n hoofraamrekenaar die verwerkingspoed. Die hoeveelheid mense wat
            aan die rekenaar gekoppel kan word, hang van die bedryfstelsel af, en
            nie van die rekenaar self nie (tensy die bedryfstelsel 'n integrale
            deel van die rekenaar uitmaak).
            Message 5 of 15 , Aug 1, 2001
              PhillipL:
[...]

              Laastens: Staan persoonl
            • Petri Jooste
              Message 6 of 15 , Aug 1, 2001

                Samuel het geskryf:
[...]

                Petri:
                Ja, mits mens die "klein rekenaar vir een persoon op 'n slag" betekenisverband
                gebruik, maar dit kan in dieselfde beperkte mate ook handpalmrekenaars
                insluit.
                Nee, as PC gebruik word is om na die verwerker se argitektuur te verwys.

                Samuel het geskryf:
[...]

                Nee, eerder die verwerker se argitektuur of selfs die stelsel se mate van integrasie van komponente.  Onthou vandag se mikrorekenaars is vinniger as eertydse hooframe.  As mens verwerkingspoed wil gebruik moet mens minstens
                ook 'n tydoriëntasie gee bv. "een verskil tussen mikrorekenaars en hooframe
                van dieselfde jaar/era, is die verwerkingspoed - hoofraam is vinniger"

                  Message 8 of 15 , Aug 2, 2001
> [...]
                    > beperkte mate na skootrekenaars. Notaboekrekenaars en
                    > handpalmrekenaars is myns insiens nie 'n "PC" nie.

                    Ek dink "veeldoelige" kan in die toekoms nogal belangrik raak. 'n
                    Persoonlike rekenaar is nie gespesialiseerd vir enige een doel nie - dit kan
                    woorverwerking doen, grafika verwerk, klank hanteer, ensovoorts.

                    Aan die ander kant het jy meer en meer "appliances", rekenaars met 'n
                    spesifieke doel en argitektuur wat net een ding goed kan doen. Voorbeelde is
                    goeters soos "out-the-box-firewalls", Bluetooth radios ensomeer.

                    Enige rekenaar wat vir persoonlike gebruik gemaak is, sal in die toekoms
                    tien teen een altyd veeldoelig wees, terwyl baie ander rekenaars, vir
                    gebruik in die huis, nie sal wees nie.

                    Phillip
                  • I B
                    Message 9 of 15 , Aug 3, 2001
                      Hi

                      Please could you remove me from your mailing list.

                      Regards
                      IB

                      Message 10 of 15 , Aug 3, 2001

                        http://phonecard.yahoo.com/

                        From 20008084@... Mon Aug 06 19:16:48 2001
                        To: "'rekenaarterme@yahoogroups.com'" <rekenaarterme@yahoogroups.com>
                        Subject: 'n paar terme om solank aan te peusel
                        Date: Mon, 6 Aug 2001 16:57:11 +0200
                        From: Samuel Murray <20008084@...>

                        Samuel:

                        accelerator key
                        1. ((n)) snelsleutel ['n kombinasie van sleutels wat gelyktydig of direk n=
                        =E1
                        mekaar gedruk word om 'n programfunksie uit te voer sonder dat 'n kieslys
                        gebruik word.]
                        2. ((n)) snelsleutel ['n onderstreepte of andersins gemerkte letter in 'n
                        woord in 'n kieslysitem wat as wenk dien vir 'n kombinasie van sleutels wat
                        gedruk kan word om daardie kieslysitem vinnig te kan kies.]

                        From 20008084@... Tue Aug 07 11:14:33 2001