Sfarsitul unei oranduiri?

  • nashu gyny
    Message 1 of 1 , Jan 27, 2012

      Zilele acestea apar tot mai multe prognoze care arata ca EU intra din nou in criza, de data aceasta pe fondul datoriilor acumulate de catre guverne pentru a salva balonul econimic unflat pana in 2008. Eu chiar scriam in 2009 aici pe blog despre ceea ce se contura la orizont. Spuneam atunci in articolul Criza mondiala - actul II (prima parte - imprumuturile) ca in acele momente in care toate guvernele faceau imprumuturi extraordinare, ca pun bazele unei noi crize. Deci 2008-2009 au fost anii in care a inceput sa germineze griza care va rabufni la putere maxima in 2012, cand va fi unul din varfurile de rambursare a datoriilor.
      Este clar ca in sistemul capitalist actual si-a atins un maxim in anii 2005-2008, iar iesirea nu poate fi decat o schimbare a valorilor, o schimbare a sistemelor actuale. Sistemele politice sunt greoaie si decuplate de la nevoile societatii, iar sistemul economic incepe sa fie unui de tip vestul salbatic in care totul este dirijat de interesele financiare, in care omul este pus pe ultimul loc ca importanta.
      Sistemil este clar ca se va schimba, schimbare pe care noi nu o vom apuca sa o vedem. Nici macar copii nostri. Din pacate noi nu vom apuca decat perioada de degringolada, asemanatoare probabil anilor 500-900 perioada care nu poate fi incadrata nici in sistemul sclavagist, nici in evul mediu. Este o perioada dintre lumi, o periada fara regului sau morala. In Biblie i se mai spune purgatoriu..
      Muti dintre noi am mai trait i asemenea perioada dintre lumi, in anii 1990, pe repede inainte, si ne amintim ca nu a fost deloc usor.