Secvente din Conversatii (II)

  • georges_ro
    Message 1 of 1 , Oct 22, 2008
      Secvente din cartea Conversatii cu Dumnezeu - Un dialog neobisnuit
      de Neale Donald Walsch
      Oferite prin amabilitatea doamnei Monica Visan, Editura For You
      -------------------------------

      Sumar Episodul 1:
      Asculta-ti sentimentele.
      Asculta-ti Gandurile Cele mai Inalte.
      Asculta-ti experienta.
      Ori de cate ori oricare dintre ele difera de ceea ce ti s-a spus de
      catre profesor sau ai citit in cartile tale, uita cuvintele.
      Cuvintele sunt purtatoarele cele mai putin demne de incredere ale
      Adevarului.

      ---------------------------

      Episodul 2: CUM SA NE RUGAM

      Vrei sa spui ca, daca ne rugam pentru ceva, de fapt indepartam acel
      lucru de la noi?

      Aceasta intrebare a fost pusa secole de-a randul si a primit raspuns
      de fiecare data. Totusi, voi nu ati auzit raspunsul sau nu vreti sa-l
      credeti. Raspunsul la intrebare este dat din nou in termeni de
      astazi, in limba de astazi, cam asa:
      Nu vei primi ceea ce ceri si nu poti avea nimic din ceea ce vrei.
      Asta, deoarece chiar cererea ta este o afirmare a faptului ca nu ai;
      si, cand spui ca vrei un lucru, cererea ta actioneaza pentru a
      produce exact aceasta experienta - dorinta - in realitatea ta.
      Rugaciunea corecta nu este deci rugaciunea de cerere, ci rugaciunea
      de recunostinta.

      Cand Ii multumesti lui Dumnezeu inainte pentru ceea ce alegi sa
      traiesti in realitatea ta, in fapt recunosti ca aceasta exista
      acolo ... de fapt. Recunostinta este, astfel, cea mai puternica
      afirmatie in fata lui Dumnezeu; o confirmare ca, inca dinainte sa
      ceri, Eu ti-am raspuns. De aceea, niciodata sa nu implori.
      Apreciaza.

      Dar daca eu Ii sunt recunoscator lui Dumnezeu pentru ceva dinainte si
      acest ceva nu apare niciodata? Aceasta ar putea duce la deziluzie si
      amaraciune.

      Nu poti folosi recunostinta ca pe o unealta cu care sa-L manipulezi
      pe Dumnezeu; un instrument cu care sa prostesti universul. Nu te poti
      minti pe tine insuti. Mintea ta stie adevarul despre gandurile tale.
      Daca spui „multumesc, Dumnezeule, pentru un lucru sau altul", avand
      tot timpul foarte clar in minte ca, in realitate acesta nu exista, nu
      te poti astepta ca Dumnezeu sa stie mai putin decat tine si sa-L
      faci, astfel, sa ti-l dea.

      Dumnezeu stie ce stii tu si ceea ce tu stii este ceea ce apare ca
      realitate a ta.

      Dar cum pot eu sa fiu cu adevarat recunoscator pentru ceva ce
      stiu ca nu exista!

      Credinta. Daca ai credinta cat o boaba de mustar vei muta muntii.

      Vei ajunge sa stii ca exista, pentru ca am spus Eu ca exista; pentru
      ca am spus ca ti-am raspuns deja, chiar inainte sa o ceri; pentru ca
      am spus siti-am spus-o in toate modurile posibile, prin toti
      invatatorii care-ti vin in minte ca, orice vei alege, daca vei alege
      in Numele Meu, asa va fi.

      Totusi, sunt atat de multi oameni care spun ca nu li s-a raspuns la
      rugaciuni.

      Nici o rugaciune - si o rugaciune nu este nimic altceva decat o
      afirmare ferventa a ceea ce este - nu ramane fara raspuns. Fiecare
      rugaciune - fiecare gand, fiecare afirmatie, fiecare sentiment - este
      creator.

      In masura in care ea este sustinuta in mod arzator ca fiind un
      adevar, in aceeasi masura ea se va manifesta in experienta ta. Cand
      se spune ca o rugaciune a ramas fara raspuns, in realitate se
      intampla ca, cu cat gandul, cuvantul sau sentimentul au fost
      sustinute mai arzator, cu atat au devenit mai operative.

      Totusi, ceea ce trebuie sa stii - si aici se afla secretul - este ca
      exista intotdeauna un gand in spatele gandului - ceea ce ar putea fi
      numit Gandul care Sponsorizeaza - acesta este gandul care domina.
      Deci, daca te rogi si implori, se pare ca exista o sansa mult mai
      redusa ca tu sa traiesti experienta pe care crezi ca ai ales-o,
      pentru ca Gandul care Sponsorizeaza aflat in spatele fiecarei
      implorari este ca tu nu ai acum ceea ce doresti.

      Acest Gand care Sponsorizeaza devine realitatea ta.
      Singurul Gand care Sponsorizeaza si care ar putea invinge acest gand
      este acela care sustine credinta ca Dumnezeu iti va acorda orice Ii
      ceri fara nici o exceptie.

      Unii oameni au aceasta credinta, dar foarte putini. Procesul
      rugaciunii devine mult mai usor cand, in loc sa trebuiasca sa crezi
      ca Dumnezeu va spune totdeauna „da" la fiecare cerere, intelegi in
      mod intuitiv ca cererea insasi nu este necesara. Atunci rugaciunea
      este o rugaciune de recunostinta. Nu este deloc o cerere, ci o
      afirmare a recunostintei pentru ceea ce este.

      Cand spui ca o rugaciune este o afirmare a ceea ce este, vrei sa spui
      ca Dumnezeu nu face nimic; ca tot ceea ce se intampla dupa o
      rugaciune este rezultatul actiunii rugaciunii?

      Daca tu crezi ca Dumnezeu este o fiinta atotputernica care aude toate
      rugaciunile, ca la unele spune „da" la unele „nu"si la restul „poate,
      dar nu acum", gresesti foarte tare. Ce regula elementara aplica
      Dumnezeu pentru a decide? Daca tu crezi ca Dumnezeu este
      cel care creeaza si care decide toate lucrurile in viata ta, gresesti.
      Dumnezeu este observator, nu creator. Si Dumnezeu e gata sa te ajute
      sa-ti traiesti viata, dar nu in modul in care te-ai asteptat tu.
      Functia lui Dumnezeu nu este sa faca sau sa desfaca circumstantele
      sau conditiile vietii tale. Dumnezeu te-a creat pe tine dupa chipul
      si asemanarea lui Dumnezeu.

      Tu ai creat restul prin puterea pe care Dumnezeu ti-a dat-o. Dumnezeu
      a creat procesul vietii si viata insasi asa cum o cunosti. Totusi,
      Dumnezeu si-a dat liberul arbitru sa dispui cum vrei de viata ta.

      In acest sens, ceea ce vrei tu pentru tine este ceea ce vrea Dumnezeu
      pentru tine.
      Tu iti traiesti viata asa cum vrei sa o traiesti;
      Eu nu am nici o preferinta.

      Pentru cei care doresc sa cumpere cartea:
      http://www.editura-foryou.ro/index.php?p=detalii&carte=1