Re: [programistoj-respondas] Gramatika kontrolado en LibreOffice kaj OpenOffice

  • Dominique Pellé
    Message 1 of 4 , Aug 19, 2012
      Hokan LUNDBERG skribis:

      > Saluton,
      >
      > ĉu vi jam scias ke eblas gramatike kontroli tekston en Esperanto
      > uzante OpenOffice aŭ LibreOffice kaj Lingvohelpilon? Lingvohelpilon
      > kreis ĉefe Eckhard Bick de GramTrans kune kun sia programista helpanto
      > Tino Didriksen.
      >
      > Bonege se pluraj testus kaj raportus ev cimojn aŭ malbonaĵojn en la
      > gramatika kontrolado!
      >
      > Por instali la kontrolilon en Libre/OpenOffice, vi povas sekvi la jenajn paŝojn:
      > 1) Elŝuti kaj instali LibreOffice aŭ OpenOffice
      > 2) Elŝuti la dosieron http://alpha.visl.sdu.dk/gramtrans-openoffice.oxt
> [...]

      Dankon Hokan pro la informo. Mi jam sciis pri
      Lingvohelpilo, sed gxis nun mi nur konis la TTT-interfacon.
      Do uzi gxin kun Libreoffice estas novajxo.

      Mi jxus instalis gxin en LibreOffice (xubuntu-12.04)
      kaj ekrigardas ĝin. La instalo iris glate. Gxi atentigas
      pri eraroj. Tamen, gxi ofte atentigas pri falsaj eraroj.

      Jen 2 falsaj eraroj facile ripareblaj, mi supozas:

      Ekz. 1: "Mi parolas Esperanton."

      Cxi tie Lingvohelpilo substrekas la vorton "Esperanton"
      pro la majusklo. Sed la majusklo estas kompreneble gxusta.

      Ekz. 2: "Mi venos cxi-vespere."

      Cxi tie Lingvohelpilo substrekas cxi-vespere, pro la
      streketo. Sed la streketo estas gxusta. Estus eraro
      sen la streketo, pri kiu Lingvohelpilo ne atentigas.

      Aliaj rimarkoj:

      La mesagxoj kaj korektoj uzas la x-sistemon.
      Kial ne uzi Unikodon? La x-sistemo estas
      akceptebla por retposxto, sed por LibreOffice,
      pli bonas uzi Unikodon.

      Mi vidas butonon por agordoj (Tools -> Extension Manager...,
      GramTrans Grammar Checker 0.4.1 -> Options...)
      Tamen, gxi petas uzulnomon, kaj pasvorton.
      Mi ne komprenas kial.

      Estas nun 3 malsamaj Esperantaj kontroliloj,
      kiuj cxiuj funkcias en LibreOffice!

      - Lingvohelpilo (http://alpha.visl.sdu.dk/gramtrans-openoffice.oxt)

      - Esperantilo (http://www.esperantilo.org/)

      - Lingvoilo (http://www.languagetool.org/eo)
      Pri Lingvoilo, mi mem zorgas, do mi sxatus
      recevi komentojn por dauxre plibonigi gxin.

      Se iu instalas plurajn gramatikajn kontrolilojn en
      Libreoffice, gravas sxalti nur unu! Ne eblas uzi pli
      ol unu samtempe. Sed eblas malsxalti aldonajxojn
      de Libreoffice sen malinstali ilin.

      Mi ankaux scivolas, cxu eblas uzi Lingvohelpilon
      en komanda linio sen LibreOffice? Mi preferus uzi
      gxin tiel.

      Amike
      -- Dominiko
    • Johan Derks
      Message 2 of 4 , Aug 24, 2012
        Che mi la opcio 'Esperanto' ricevis kontrolmarkon en For Selection, sed nek en For Paragraph nek en For all Text.

        Amike,

        Johan Derks