helpo petata por finprepari enketilon

  • Johan Derks
    Message 1 of 14 , Sep 13, 2011
      Karaj kolegoj,

      Mi estas ne-profesia programanto, simple por utiligi la avantaghojn de interreto por propraj au komunaj agadoj por Esperanto.

      La lastajn semajnojn mi skriptis html-paghon, kiu estas destinita kiel enketilo al UEA-delegitoj.
      La laboro estis vere peza kaj ankorau la funkciado de la enketilo ne estas kiel mi deziras ghin.

      Specife la validigo de la formularo kreas kapdoloron.
      Shajnas ke la kombinita funkcio kiu efektivigas tion estas tro longa au io tia, char post proksimume dek instrukcioj por plenigi iun kampon ktp, la funkcia 'fadeno' de korektado rompighas kaj chiuj enskribitaj valoroj estas malaperigitaj.

      Ankau kun Mozilla Firefox mi havas problemon, char ghi malspecife (default) ne funkciigas 'alertbokson'. Aldone, se oni instalis la 'add-on' por 'alertbokso', ghi ne funkciigas ghin konsekvence (kiom mi povis konstati).
      Enketotoj kiuj instalrutine uzas Mozilla Firefox devas esti priavertitaj pri tiu manko kaj mi shatus havi - se eble - esplorfunkcion, kiu detektas la uzadon de Mozilla Firefox che la uzanto.

      Por ne foruzi pli da semajnoj, mi afable petas vin, konsili kiel perfektigi mian enketilon.
      La php-prilaboran dosieron mi ankorau ne skriptis. Tio estas por posta fazolabor.

      Ghi estas trovebla che http:/home.telfort.nl/derks.esp/DR1.html.

      Antaudankon kaj saluton,

      Johan Derks

    • Paul Ebermann
      Message 2 of 14 , Sep 13, 2011
        Saluton Johano,

        Johan Derks schrieb:
> [...]
        > char post proksimume dek instrukcioj por plenigi iun kampon ktp, la
        > funkcia 'fadeno' de korektado rompighas kaj chiuj enskribitaj valoroj

        Ne, simple estas kelkaj sintaksaj eraroj en via programo.
        Se vi uzas ian modernan retumilon (ekzemple Opera), ĝi havas ian
        "eraran konzolon", kiu montras la erarojn (kaj la linion de ĝi).

        Mi iom rigardis vian retpaĝon. Vi difinis ĉiun funkcion en aparta
        script-elemento - kial?

        Se oni havas pli grandajn JavaScriptajn programojn, pli sencas movi
        la difinon al aparta dosiero, kaj voki ĝin per unu linio:

        <script type="text/javascript" src="kontrolilo.js" ></script>

        Tiam en la erarmesaĝoj vi ricevos utilajn lini-indikojn. (Mi indikas
        la liniojn en tiu kontrolilo.js ĉi tie.)

        La unua eraro, tuj post ŝarĝo de la dosiero, estis pri tiu funkcio (linio 78):

        function kvarplejbonaj() // Che selekto ('onclick') en unuobla
        // listujo, kiu demandas pri kvara lingvo regata.
        {if (lingvalertre)
        {'Se vi parolas sufiche flue pli ol kvar lingvojn, bonvole menciu la kvar plej bone regatajn.')}
        }

        Korektinte tion (kaj reŝarĝante la paĝon), la sekva eraro estas
        tie (en senmotivsofmodif, linio 189):

        if (confirm('Bonvolu skribi motivon.')
        {return false}
        }

        Ĉi tie mankas parentezo »)«.

        En linio 204 anstataŭe estas troa »)«.

        Korektinte tiujn, la paĝo estas ŝarĝebla sen erarmesaĝo.
        Mi venas al la kontrolo de la entajpitaĵoj (kaj la plend-mesaĝoj
        pri tio ĝis post mia loĝlando - se mi ankaŭ tion enmetas, mi vidas
        erarmesaĝon pri nedifinita variablo »aradinomo« en linio 153.
        Do, mi ŝanĝas ĝin al »radinomo«.

        (Parenteze: Mi ricevas plendon, se mi ne plenigis la demandon
        pri ne-havo de UEA-konto, sed kiam mi elektas tie ion, mi ricevas
        plendon ke tio ne koncernas min.

        Simila estas ĉe la servoj - se mi elektis »ne«, mi ne ricevu plendon
        ke mi ne elektis iun servon. Fakte, mi ricevas la plendojn eĉ se mi
        krucis iun servon tie. Kaj pri la lingvoj mi ankaŭ indikis ion, kio
        ne kontentigis vian formularon.)

        Sekva eraro, linio 196: »servneesp« ne ekzistas. Mi aldonas tie
        (kaj en la aliaj variabloj tie en la sekvaj du linioj) »DRdemandaro.«
        antaŭ la nomoj.

        En Linio 203 aktuale la DRDemandaro estas tro (ne estas elemento »kazo« tie).

        Krom la tri plendoj supre en la parentezoj la kontrolilo nun ŝajnas funkcii.

        Mi metis la formularon kaj scripton sur mian hejmpaĝon, bonvolu
        preni ĝin de tie (ĉar mi poste denove forigos ĝin).

        http://www.math.hu-berlin.de/~ebermann/temp/DR1.html
        http://www.math.hu-berlin.de/~ebermann/temp/kontrolilo.js

> [...]
        > devas esti priavertitaj pri tiu manko kaj mi shatus havi - se eble -
        > esplorfunkcion, kiu detektas la uzadon de Mozilla Firefox che la

        Hmm, mi ne komprenas la alertobokso-problemon. Mi en Firefox
        havas la problemon, ke ĝi ne trovas la variablon »DRdemandaro«.

        Aldono de »DRdemandaro = document.forms['DRdemandaro'];«
        komence de »respondarkontrolu()« helpas kontraŭ tio.

        Paŭlo
      • Johan Derks
        Message 3 of 14 , Sep 13, 2011
          Saluton Paul,

          Mi nur 'oblikve' trarigardis vian respondon kaj vi vere felichigas min.
          Nun mi povas daurigi !
          Unu jam respondo:
          Mi kreis apartajn javascriptajn programojn por povi testi ilin aparte.
          Hodiau mi lernos multe !
          Mi ege dankas vin.

          Amike,

          Johan Derks

          Message 4 of 14 , Sep 14, 2011
            Saluton Paul,
            Fine je mia korektado (sed ankorau ne testado) mi havas ankorau por respondi kaj demandi al vi:

            Chu ankau ekzistas aparte envokeblan 'eraran konzolon' au chu mi, por povi utiligi tiun de Opera instali tiun retumilon ?

            La kontraudiroj inter la plendoj parte estis kauzata de konfuza troeco, parte vershajne char anstatau respondi al la fokusigita respondo vi klopodis respondi al sekvanta demando, parte char en iu helpfunkcio de la fona kontrolfunkcio mi ne aplikis nestadon de la kondichoj.

            Efektive via konkludo ke estas ne-rekono de 'DRdemandaro' kiu kauzis la problemon kun Firefox estas ghusta.

            Mia demando:
            Chu la enmeto de DRdemandaro=document.forms['DRdemandaro']; en la komenco de la unua funkcio de kontrolilo.js sufichas por ke ghi estu rekonata en chiuj funkcioj?

            Se iu ankorau shatas testi la enketilon, mi gaje ricevos eventualajn komentojn !

            Johan

> [...]

            Aldono de »DRdemandaro = document.forms['DRdemandaro'];«
            komence de »respondarkontrolu()« helpas kontraŭ tio.

          • Bertilo Wennergren
            Message 5 of 14 , Sep 14, 2011
              Johan Derks skribis:

              > Chu ankau ekzistas aparte envokeblan 'eraran konzolon' au chu mi, por povi utiligi tiun de Opera instali tiun retumilon ?

              Eblas en Fajrovulpo instali la kromprogramon FireBug, kiu plenumas
              similajn funkciojn. Fakte ghi estas tute nemalhavebla, se oni volas
              serioze krei Javaskriptajn TTT-paghojn.

              http://getfirebug.com

              (Se oni laboras per PHP, oni nepre alinstalu ankau FirePHP, kiu
              kunlaboras kun FireBug: "http://www.firephp.org/".)

              Ankau la TTT-legilo Chrome havas similajn eblojn, kaj ankau novaj
              versioj de Microsoft Explorer havas tiajn helpilojn.
              En tiuj okazoj, same kiel pri Opera, la koncernaj helpiloj estas
              partoj de la TTT-legilo. Ne necesas ion alinstali.

              --
              Bertilo Wennergren
            • Paul Ebermann
              Message 6 of 14 , Sep 14, 2011
                Pri la havigo de erara konzolo ja jam Bertilo skribis.
                Mi simple uzis tiun de Opera, ĉar tio estas la retumilo,
                kiun mi kutime uzas.

                Johan Derks schrieb:

> [...]
                > de kontrolilo.js sufichas por ke ghi estu rekonata en chiuj funkcioj?

                Tiu ordono difinas la variablon »DRDemandaro« kiel membro de la
                aktuala objecto. Se mi komprenas bone, tio estas la »window«-objecto,
                se oni ne faris apartajn paŝojn por ke alia objekto estas la aktuala.

                Ĉiuokaze, ĉiuj sekve vokitaj funkcioj laboras ene de la sama objekto, kaj
                tiel povas uzi la membrojn de ĝi.

                Paŭlo
              • Marek Blahus
                Message 7 of 14 , Sep 14, 2011
                  Karaj,

                  mi ĝojas ke pere de helpemuloj en tiu ĉi grupo la problemo de Johan
                  Derks ŝajnas solviĝi.

                  Mi ŝatus profiti la okazon por atentigi pri unu projekto de E@I, la
                  retejo www.komputeko.net. Ĝi donas tradukojn de multaj komputilaj
                  vortoj, en esperanto kaj ankaŭ en kelkaj naciaj lingvoj (por kiuj ankaŭ
                  ofte nenio tia ekzistas).

                  En Komputeko eblas legi ekzemple ke:
                  * "alert box" estas "averta fenestro" (eventuale "averta mesaĝo")
                  * "add-on" estas "aldonaĵo" aŭ "helpprogramo"

                  Tiuj tradukoj jam estas uzataj en multaj komputilaj programoj
                  (OpenOffice, Ubuntu, Firefox...) kaj estas konsilinde uzi ilin anstataŭ
                  adaptitaj anglaj fonetikaj transskriboj kiel "alertbokso" aŭ uzado de
                  anglaj vortoj senŝanĝe ("add-on").

                  Floru la komputilista vivo en esperanto!

                  Amike,
                  Marek

                  Je 2011-09-13 09:27, "Johan Derks" derks.esp@... skribis:

                • Johan Derks
                  Message 8 of 14 , Sep 15, 2011
                    Dankon Bertilo !
                    Johan

                    Message 9 of 14 , Sep 15, 2011
                      Dankon Paŭlo !

                      Johan Derks

                      Johan Derks schrieb:

> [...]

                      se oni ne faris apartajn paŝojn por ke alia objekto estas la aktuala.

                      Ĉiuokaze, ĉiuj sekve vokitaj funkcioj laboras ene de la sama objekto, kaj

                    • Lu Wunsch-Rolshoven
                      Message 10 of 14 , Sep 15, 2011
                        Saluton,

                        jes, certe oni povas mem serĉi vortojn en komputeko. Sed eblas ankaŭ per
                        Vikia Vortaro http://www.kono.be/vivo serĉi aldone en kelkaj pliaj
                        retaj vortaroj kiel Reta Vortaro aŭ Vikipedio. Ĵus mi verkis artikolon
                        pri ViVo http://www.esperantoland.org/eo/plu.php?msgid=1103 , alia
                        troviĝas ĉe http://www.ipernity.com/blog/37943/302527 . Se io mankas,
                        eblas en ViVo aldoni.

                        Lu

                        --

                        15.09.2011 00:35, Marek Blahus:

                        Lu Wunsch-Rolshoven

                        EsperantoLand
                        Internaciaj ferioj

                        Novjara Renkontigho (NR)
                        Novjara Internacia Semajno (NIS)
                        PRINTEMPE
                        Internacia Kongreso (IK)
                        SOMERE

                        http://www.esperantoland.org
                      • Johan Derks
                        Message 11 of 14 , Sep 18, 2011
                          Tre interese!
                          Dankon.

                          Johan

> [...]

                          > perfektigi mian enketilon. La php-prilaboran dosieron mi ankorau ne
                          > skriptis. Tio estas por posta fazolabor.

                        • Francesco Maurelli
                          Message 12 of 14 , Sep 18, 2011
                            Mi nur volas aldoni ke google permesas krei relative facile enketilojn
                            kaj automate aldonas la datumojn en google-dokumento simila al excel.
                            Ankau tiu ebleco estas priesplorinda, ĉefe se oni ne estas tre spertaj
                            por mem programi ĉion (au simple oni volas ŝpari iom da tempo :-) )

                            amike,
                            Francesco
                          • Johan Derks
                            Message 13 of 14 , Oct 14, 2011
                              Saluton Paulo,

                              Mi trovis la enketilon kun finajho DR1.html per Google tuj sur la unua pagho.
                              Kial vi metis ghin en la reton?
                              Mi ne riprochas vin, sed mi nur estas scivolema, char se vi farus same kun DR2.html, kiu ajn povus respondi la enketon sen esti delegito.

                              Johan

                              Message 14 of 14 , Oct 17, 2011
                                Johan Derks schrieb:
                                > Saluton Paulo,
                                >
                                > Mi trovis la enketilon kun finajho DR1.html per Google tuj sur la unua pagho.
                                > Kial vi metis ghin en la reton?

                                Por plifaciligi elprovadon kaj montri la plibonigojn. Fakte mi intencis forigi ĝin post la diskutado ĉi tie, sed tion forgesis. Guglo ŝajne trovis ĝin ĉar mi metis ligon ĉi tie en la dissendolisto.

                                Mi nun forigis ĝin, dankon pro la memorigo.

                                > Mi ne riprochas vin, sed mi nur estas scivolema, char se vi farus same kun DR2.html,
                                > kiu ajn povus respondi la enketon sen esti delegito.

                                Nu, tio ĉiuokaze eblas.

                                (Por eviti ke kopio de la enketilo ankaŭ sendas al la sama servilo, indas meti
                                relativan adreson, i.e. sen la domajnnomo, en la `action`-atributon.)

                                Paŭlo