markeren personen

  • Luuk Keunen
    Message 1 of 3 , Sep 4, 2001
      Beste mensen,

      Heeft iemand enig idee welke markeervoorwaarde ik moet schrijven als ik de
      volgende personen uit mijn bestand wil filteren:

      * het gaat in alle gevallen om een echtpaar, zonder kinderen, zonder ouders,
      beiden maar 1x getrouwd en zonder ingevulde data in persoons- of
      relatieblad.

      Deze wil ik graag uit een afgesplitst bestand gooien. Wie helpt me?

      gegroet,
      Luuk Keunen

    • Ivo Gilisen
      Message 2 of 3 , Sep 5, 2001

        De volgende voorwaarde helpt je waarschijnlijk al een eind op weg.

        -Hoofdmenu
        -Wijzigen gegevens RELATIES
        -Druk op L van selecteren (of op a van markeren)
        -Opgeslagen voorwaarde kiezen
        -Druk op INSERT (om een lege regel in de lijst te bekomen)
        -Druk op F1, en typ de volgende voorwaarde als 1 lange doorlopende regel:

        CHILDREN=0 AND [MAN]Vader=0 AND [MAN]Moeder=0 AND [VROUW]Vader=0 AND [VROUW]Moeder=0 AND [MAN]MARRIAGES=1 AND [VROUW]MARRIAGES=1

        -ENTER, en vul de omschrijving in.
        -Verlaat de invoer met ESC
        -Pas de nieuwe selectievoorwaarde toe op de Relatielijst
        -Via het Relatieschema (druk R) kunt gij nu de man, de vrouw en het relatieblad bekijken en beoordelen of het wel geschikt is om te deleten.

        Groeten,
        Ivo
        ivo.gilisen@...
        http://users.pandora.be/ivo.gilisen
        ivo.gilisen@...
        http://go.to/genealogie.limburg

[...]

        Yahoo! Groups Sponsor

        Start here...

        Height:
        345678 ft 01234567891011in

        Weight:
        lbs. kg.

      • Luuk Keunen
        Message 3 of 3 , Sep 6, 2001
          Beste Ivo en Boudewijn,

          Bedankt voor jullie antwoord, ik ga hiermee aan de slag!

          gegroet,
          Luuk Keunen