Cirkeldiagram, afdrukken op A0-formaat

    Message 1 of 5 , Jul 31, 2001
      Beste mensen,

      Zoals de meesten van jullie wel weten, is het mogelijk met PRO-GEN een
      cirkeldiagram van een kwartierstaat te maken over maximaal acht
      generaties. PRO-GEN genereert een PDF-bestand op een formaat van A4
      tot en met A0. Het afdrukken van de grote formaten is voor de meesten
      een probleem.

      Thans ben ik in contact met een bedrijf dat er wel iets in ziet een
      printservice via Internet op te zetten voor PDF-files op A0-formaat.
      Om de kosten te drukken, zouden opdrachten geclusterd (samengevoegd)
      moeten worden, zodat de omstelkosten van de A0-printer over meerdere
      afdrukken kunnen worden omgeslagen. Te denken valt aan een service als
      volgt: PDF-files worden per E-mail attachment opgestuurd en eens in de
      paar weken wordt een 'run' gemaakt van alle binnengekomen (en
      betaalde) bestellingen. Vervolgens krijgt ieder z'n A0-poster(s) in
      een kokertje thuisgestuurd.

      Grote vraag is natuurlijk: is hier behoefte aan en wat mag het zo'n
      beetje per stuk gaan kosten?

      Graag reacties rechtstreeks aan mij:
      <mailto:don@...?subject=A0-poster>

      Vr.gr. Don Arnoldus
      PG-nr. 111

      P.S.
      Ik verdien er geen cent aan. Ik wil alleen een leverancier op een
      interessante mogelijkheid wijzen.
    • Luuk Keunen
      Message 2 of 5 , Aug 1 11:59 PM
        Beste Don,

        Zou mooi zijn als dat zou kunnen. Ik heb geen flauw benul van wat zoiets zou
        moeten en kunnen kosten. Ik noem een bedrag van 20-25 gulden? Ik weet het
        echt niet... Zal ook wel aan het soort papier liggen, ik neem aan dat
        A0-papier van een wat stevigere kwaliteit is?

        gegroet,
        Luuk Keunen

        "... No man is offended by another man's admiration of the woman he loves;
        it's the woman only who can make it a torment ...".

        Message 3 of 5 , Aug 5 5:36 AM
> [...]

          > paar weken wordt een 'run' gemaakt van alle binnengekomen (en
          > betaalde) bestellingen. Vervolgens krijgt ieder z'n A0-poster(s) in

          Inmiddels heb ik de eerste proef op A0-formaat thuis. Ziet er
          schitterend uit!

          Het probleem bij het bedrijf dat dit doet, zijn de handelingen er
          omheen. Men heeft maar weinig personeel. Ook de kosten per afdruk zijn
          nog niet helemaal duidelijk (de commerciële man was met vakantie). Ik
          heb geopperd dan de 'handling' zelf wel te willen doen in goede
          samenspraak met het bedrijf. Omdat ik al zoveel dingen voor de
          genealoog doe louter uit liefhebberij, heb ik me voorgenomen -mocht
          het doorgaan- voor de handelingen om deze service heen een bescheiden
          bedragje te vragen. Hoe de prijsstaffel er gaat uitzien, laat ik zo
          spoedig mogelijk weten. E.e.a. is afhankelijk van de prijzen van de
          prints, de verzendkokers, de porti (gewicht!) en de tijd die e.e.a.
          mij gaat kosten. Ook kan het alleen maar doorgaan bij vooruitbetaling,
          want ik ben niet in de positie zelf veel financieel risico te dragen.

          Het resultaat van de A0-print heeft me ook wat twijfels bezorgd.
          A0-formaat is wel erg groot. Ik denk dat een A1-poster (liggend) net
          zo mooi is, wat handzamer, voordeliger en makkelijker te verzenden.
          Vandaar dat ik wil voorstellen de schema's in verschillende formaten
          aan te bieden. De kosten zijn dan uiteraard navenant.

          De PDF-files moeten door de besteller zelf worden aangeleverd (op het
          juiste formaat). Inhoudelijk willen we daar niets mee doen. De inhoud
          blijft dus 100% de verantwoordelijkheid van de besteller, maar dat
          lijkt me eigenlijk logisch.

          Ik kom op e.e.a. terug zodra er duidelijkheid is over de prijsstelling
          en de bestelwijze.

          Mochten jullie nog wensen hebben in deze, kom er dan nu mee! Dan kan
          ik er rekening mee houden. Ook tips of waarschuwingen voor mogelijke
          voetangels en klemmen zijn welkom.

          Vr.gr. Don Arnoldus
        • Luuk Keunen
          Message 4 of 5 , Aug 6 12:06 AM
            Don,

            Met interesse volg ik je bezigheden, en ben dan ook benieuwd naar de
            mogelijke prijzen. Ik hoor het wel.

            gegroet,
            Luuk

          • Jean-Pierre Heymans
            Message 5 of 5 , Aug 8 4:21 AM
              Hoi, pro-genners,

              Ik ben eens gaan informeren naar de prijs van zou een afdruk in een copy-center, hier bij ons in het dorp konden ze, zo een groot formaat niet aan ( A0 of A1), en ben dan eens opzoek gegaan via internet en heb voorlopig een adres gevonden waar ze zo een grote formaten wel verwerken, het antwoord op mijn vraag naar de prijs was .

              Geachte heer,

              Ook in zwart/wit kan op dat formaat worden afgedrukt :

              Zwart/wit A0 90 gr. glossy photoqaulity : 450 fr/st
              A1 90 gr. glossy photoquality : 350 fr/st.

              Zwart/wit A0 80 gr. plancopy : 120 fr/st
              A1 80 gr. plancopy : 180 fr/st

              Prijzen inclusief BTW

              Hopend u hiermee van dienst te zijn verblijven wij
              met de meeste hoogachting

              Het e-mail adres is Eeklo@... en de url van de site = http://www.copycenter.be/
              Misschien is deze info wel nuttig voor de mensen in en rond Eeklo, Prijzen voor verzending waren er niet bij heb daar ook geen enkel idee over.
              Als je voorbij een copy-center loop, spring eens binnen en informeer eens naar de prijs zodat we kunnen vergelijlken.
              Voor onze noorderburen moet je de prijs delen door 18.305 wordt dus
              450 = 24.58 Fl
              350 = 19.12 Fl
              180 = 9.83 Fl
              120 = 6.55 Fl