Re: [pro-gen] onvolledige deellijst relaties

  • nelis@nlr.nl
    Message 1 of 3 , Jul 23, 2001
      Goedendag,

      > Wat betekend de - in -[2040]
      De voorloopmin betekent dat de betreffende relatie niet geselecteerd
      is. Het is dus WEL te zien in het relatieschema, maar NIET in de
      relatie list.

      > Hoe krijg ik mijn volledige deellijst relatie terug?
      Type Ins.

      Met vriendelijke groet,
      Wim Nelis.
      --
      W.J.M. Nelis (Informatics Division, Computing Services, Datacomms, IC-NOP)
      National Aerospace Laboratory (NLR) Email: nelis@...
      Message 2 of 3 , Jul 23, 2001
        ramanant wrote:

        > Beste,
        >
        > Ik gebruik Pro-gen 3.0a (C) 1989-1999
        > Ik heb 3091 relaties
        > als ik op de x druk in het relatieschema van bv. Raman F x De Wilde B is er niets abnormaals te zien , alles staat
        ingevuld. Er verschijnt echter wel een aanduiding -[2040]
        > ga ik nu echter naar "wijzigen relatieschema" dan springt de aanwijsbalk naar de laatste relatie "gesorteerd op
        alfabeth vrouwen" in de deellijst. Deze is echter niet Raman F x De
        Wilde B. maar Raman W. x Wassenhove. Als ik
        sorteer op record zijn Raman R x De Wilde B. ook niet te vinden; ik zie
        rec 2039 en daarna rec. 2041. Zo zijn er zeker
        50 tal relaties niet te zien in de deellijst.

        > Uiteraard mijn vraag:
        >
        > Wat betekend de - in -[2040]
        > Hoe krijg ik mijn volledige deellijst relatie terug?
        >
        > Dank
        >
        > Antoine Raman

        Hallo Antoine,

        Als aanvulling op het antwoord van Wim Nelis wil ik nog opmerken dat
        het voor kan komen dat de selectie in de relatieslijst niet is op
        te heffen met de Insert toets. Dit komt bij meerdere mensen voor.

        Druk in dat geval in deze lijst eens op CTRL-INSERT. Dan moeten
        zeker alle records weer zichtbaar zijn (gesorteerd op recordnummer).
        Daarna kan je opnieuw sorteren en hoort het weer normaal te werken.