Index met generatie-nummers

    Message 1 of 1 , Jun 11, 2001
      Beste PRO-GEN-ers,

      Onlangs kreeg ik als helpdesk-medewerker een vraag voorgeschoteld
      waarvan ik niet wist hoe dit voor elkaar te krijgen. Voor zover ik
      weet, was het gevraagde niet mogelijk in PRO-GEN, maar misschien zie
      ik iets over het hoofd.

      Met PRO-GEN is, in combinatie met een tekstverwerker als WordPerfect
      of Word, een prima index in elkaar te sleutelen. Het resultaat is dat
      een alfabetische lijst met namen met daarbij een verwijzing, in de
      vorm van een (of meer) paginanummer(s), waar meer over die persoon is
      te vinden. Bij elke persoon kan -tussen haakjes- aanvullende
      informatie worden gegeven om hem/haar beter te kunnen identificeren,
      zoals geboortejaar, overlijdensjaar of beroep.

      Maar wat nu als je geen paginanummer als vindcriterum wilt, maar een
      genealogische nummering?
      Het schijnt dat er genealogische publicaties zijn, die op die manier
      werken. Klopt dat trouwens?

      En... weet iemand een methode hoe dit met PRO-GEN is te verwezelijken?
      Of kan het niet? Zo nee, waarom niet? En zou er belangstelling voor
      zijn?

      Andersom kan ook: Een lijstje generatienummers, al of niet met
      vermelding van de persoon die erbij hoort maar zonder verdere
      toelichting, met een verwijzing naar het paginanummer waar dat
      generatienummer is terug te vinden in een publicatie. Eigenlijk dus
      een soort inhoudsopgave op generatienummer. Doe doe je dat met
      PRO-GEN?

      Zo zie je maar weer, ook een 'kenner' kan met vragen zitten... ;-(

      Vriendelijke groeten,
      Don Arnoldus