Re: privacy! kom mij ter hulpe!

  • Jaak Simons
    Message 1 of 5 , Jun 1, 2001
      Halllo Gerrit,

      Privacy! is geen standaard onderdeel van PRO-GEN. Het is een routine
      die ikzelf aangepast heb.
      Op http://users.pandora.be/jaak.simons/privacy!.htm heb je de
      mogelijkheid de laatste versie te downloaden.

      Als er nog problemen moesten zijn dan hoor ik dat wel van je.

      Groetjes,

      Jaak Simons, Hasselt (B)

      --- In pro-gen@y..., Gerrit Zweers <gerritz@x> wrote:
> [...]
      nog niet
      > gecompileerd had. Dus hulpprogramma opgeroepen en alle vtx-en
      opnieuw
      > gecompileerd.
      > Er worden netjes aangemaakt Privacy! vtx en Privact!.bin, dus dat
      zou in
      > orde zijn, ware het niet dat er een foutmelding verschijnt:
      > Error: Include-file not found
      > file: C:\PG30\NL\output\privap.inc
      > line 10: include "PRIV.GNA.INC"
      > Waar moet ik die file vandaan halen?
      > En als alles in orde is, hoe moet het dan verder met die vtx-file?
      Gaat die
      > vanzelf in Progen doen wat hij moet doen en wanneer en hoe merk ik
      dan dat
      > hij wat heeft gedaan?
      > Waarom staat zoiets niet in dat bestandje Privacy!.zip als
      Leesmij.txt of
      > iets dergelijks? Of moet ik elke keer heel mijn systeem afzoeken
      naar enig
      > ooit ontvangen berichtje daarover in ProGen-eralia of per email-
      groep?
      > Groeten van de oudste ProGenner,
      > Gerrit Zweers
    • Gerrit Zweers
      Message 2 of 5 , Jun 1, 2001
        At 07:51 1-6-01 +0000, Jaak Simons wrote:
> [...]
        >mogelijkheid de laatste versie te downloaden.
        >
        >Als er nog problemen moesten zijn dan hoor ik dat wel van je.

        Hallo Jaak,
        Ik had ook geen kritiek op Progen zelf, maar op de interface die daarbij
        gebruikt wordt. Ik heb je laatste versie opgehaald. Deze was gelijk aan de
        vorige, behalve dat install.bat was uitgebreid met 6 regels n.l. voor
        Privliv.inc, Privtx.inc, Privyx2.inc, Priv_GNA.inc en Privwed.inc. Deze
        zijn nu inderdaad naar de Output-directory overgebracht en ook het
        compileren van de vtx-files ging nu zonder opmerkingen.
        De foutmelding ontstond dus tijdens het compileren doordat met de oude
        install.bat de Priv_GNA.inc wel op de diskette aanwezig was, maar niet
        overgebracht werd naar de outputdirectory van Progen. Maar dat zul je zelf
        ook al wel verondersteld hebben toen je van mijn klagende melding kennis nam.
        Dit verhaal gaat weliswaar over een interface buiten Progen, maar is toch
        niet Off Topic omdat de melding vanuit ProGen kwam!
        Overigens hartelijk dank voor het werk dat je voor ons als gebruikers hebt
        verricht.
        Met vriendelijke groeten,
        Gerrit Zweers

      • jens
        Message 3 of 5 , Jun 1, 2001
          mischien is het handig om een last update datum of versie te vermelden bij privacy.zip?

          zodat snel duidelijk is of ik het nieuwste bestand al heb, zonder het eerst te downloden en te installeren,
          niet noodzakelijk, maar we handig

          J de Graaf

          Opzoek naar : van Vugt, van Beers, Kremers, Cromvoirt, de Graaf, Ebbelaar, Kriek, de Mare, Sier, van der Werf, Oosterbeek, Lap,
        • Gerrit Zweers
          Message 4 of 5 , Jun 1, 2001
            Beste Jaak,
            Dat ging dus goed met die verbeterde versie van Privacy! Behalve het feit
            dat Privacy niet toegepast blijkt te zijn op de index! Dus als ik beneden
            een bepaalde leeftijd alle data weglaat, kun je de jaartallen nog altijd
            uit de index halen!
            Verder heb ik veel moeite gehad om de destijds zorgvuldig aangepaste
            definitie van de weergave van de persoonsvelden nu weer opnieuw te moeten
            uitvissen voor een gewijzigde versie van Privacy. Dat bleek pas helemaal op
            het eind mogelijk te zijn. Bij het begin kon je niets wijzigen en moest je
            domweg de "standaarddefinitie van Privacy!" ongewijzigd laten staan. Dat is
            natuurlijk wel een beetje frusterend. Enfin, het is dus gelukt.

            Helaas op een uitzondering na: Ik kreeg voor html altijd een "normale"
            titelkop, dus zonder kader. Maar Privacy! neemt helaas weer de oude Dos-kop
            die ook gebruikt wordt bij het rechtstreeks printen vanuit ProGen. Dat was
            de reden dat ik dit dan ook nooit toegepast heb. Altijd een rtf- of
            htm-file aangemaakt en die dan in Word of Wordpad verder aangepast.
            Hieronder zie je wat ik bedoel:

            Kop met DOS-kader (aangemaakt via Privacy!):
            | Parenteel van Gerrit Hendrik ZWEERS |

            Kop zonder kader door ProGen aangemaakt in de rtf-file hiervan (zonder
            Privacy!)
            Parenteel van Gerrit Hendrik ZWEERS

            Dat waren even een paar opmerkingen.

            Met vriendelijke groeten,