privacy! kom mij ter hulpe!

  • Gerrit Zweers
    Message 1 of 5 , May 31, 2001
      Het schoot mij ter elfder ure te binnen dat ik misschien die vtx nog niet
      gecompileerd had. Dus hulpprogramma opgeroepen en alle vtx-en opnieuw
      gecompileerd.
      Er worden netjes aangemaakt Privacy! vtx en Privact!.bin, dus dat zou in
      orde zijn, ware het niet dat er een foutmelding verschijnt:
      Error: Include-file not found
      file: C:\PG30\NL\output\privap.inc
      line 10: include "PRIV.GNA.INC"
      Waar moet ik die file vandaan halen?
      En als alles in orde is, hoe moet het dan verder met die vtx-file? Gaat die
      vanzelf in Progen doen wat hij moet doen en wanneer en hoe merk ik dan dat
      hij wat heeft gedaan?
      Waarom staat zoiets niet in dat bestandje Privacy!.zip als Leesmij.txt of
      iets dergelijks? Of moet ik elke keer heel mijn systeem afzoeken naar enig
      ooit ontvangen berichtje daarover in ProGen-eralia of per email-groep?
      Groeten van de oudste ProGenner,
      Gerrit Zweers
    • Jaak Simons
      Message 2 of 5 , Jun 1, 2001
        Halllo Gerrit,

        Privacy! is geen standaard onderdeel van PRO-GEN. Het is een routine
        die ikzelf aangepast heb.
        Op http://users.pandora.be/jaak.simons/privacy!.htm heb je de
        mogelijkheid de laatste versie te downloaden.

        Als er nog problemen moesten zijn dan hoor ik dat wel van je.

        Groetjes,

        Jaak Simons, Hasselt (B)

      • Gerrit Zweers
        Message 3 of 5 , Jun 1, 2001
          At 07:51 1-6-01 +0000, Jaak Simons wrote:
> [...]
          >mogelijkheid de laatste versie te downloaden.
          >
          >Als er nog problemen moesten zijn dan hoor ik dat wel van je.

          Hallo Jaak,
          Ik had ook geen kritiek op Progen zelf, maar op de interface die daarbij
          gebruikt wordt. Ik heb je laatste versie opgehaald. Deze was gelijk aan de
          vorige, behalve dat install.bat was uitgebreid met 6 regels n.l. voor
          Privliv.inc, Privtx.inc, Privyx2.inc, Priv_GNA.inc en Privwed.inc. Deze
          zijn nu inderdaad naar de Output-directory overgebracht en ook het
          compileren van de vtx-files ging nu zonder opmerkingen.
          De foutmelding ontstond dus tijdens het compileren doordat met de oude
          install.bat de Priv_GNA.inc wel op de diskette aanwezig was, maar niet
          overgebracht werd naar de outputdirectory van Progen. Maar dat zul je zelf
          ook al wel verondersteld hebben toen je van mijn klagende melding kennis nam.
          Dit verhaal gaat weliswaar over een interface buiten Progen, maar is toch
          niet Off Topic omdat de melding vanuit ProGen kwam!
          Overigens hartelijk dank voor het werk dat je voor ons als gebruikers hebt
          verricht.
          Met vriendelijke groeten,
          Gerrit Zweers

        • jens
          Message 4 of 5 , Jun 1, 2001
            mischien is het handig om een last update datum of versie te vermelden bij privacy.zip?

            zodat snel duidelijk is of ik het nieuwste bestand al heb, zonder het eerst te downloden en te installeren,
            niet noodzakelijk, maar we handig

            J de Graaf

            Opzoek naar : van Vugt, van Beers, Kremers, Cromvoirt, de Graaf, Ebbelaar, Kriek, de Mare, Sier, van der Werf, Oosterbeek, Lap,
          • Gerrit Zweers
            Message 5 of 5 , Jun 1, 2001
              Beste Jaak,
              Dat ging dus goed met die verbeterde versie van Privacy! Behalve het feit
              dat Privacy niet toegepast blijkt te zijn op de index! Dus als ik beneden
              een bepaalde leeftijd alle data weglaat, kun je de jaartallen nog altijd
              uit de index halen!
              Verder heb ik veel moeite gehad om de destijds zorgvuldig aangepaste
              definitie van de weergave van de persoonsvelden nu weer opnieuw te moeten
              uitvissen voor een gewijzigde versie van Privacy. Dat bleek pas helemaal op
              het eind mogelijk te zijn. Bij het begin kon je niets wijzigen en moest je
              domweg de "standaarddefinitie van Privacy!" ongewijzigd laten staan. Dat is
              natuurlijk wel een beetje frusterend. Enfin, het is dus gelukt.

              Helaas op een uitzondering na: Ik kreeg voor html altijd een "normale"
              titelkop, dus zonder kader. Maar Privacy! neemt helaas weer de oude Dos-kop
              die ook gebruikt wordt bij het rechtstreeks printen vanuit ProGen. Dat was
              de reden dat ik dit dan ook nooit toegepast heb. Altijd een rtf- of
              htm-file aangemaakt en die dan in Word of Wordpad verder aangepast.
              Hieronder zie je wat ik bedoel:

              Kop met DOS-kader (aangemaakt via Privacy!):
              | Parenteel van Gerrit Hendrik ZWEERS |

              Kop zonder kader door ProGen aangemaakt in de rtf-file hiervan (zonder
              Privacy!)
              Parenteel van Gerrit Hendrik ZWEERS

              Dat waren even een paar opmerkingen.

              Met vriendelijke groeten,