HTML5 & Frames

  • fritsbode
    Message 1 of 3 , Oct 26, 2013
      Heden las ik op de website van http://www.w3.org/ en http://www.w3schools.com/tags/tag_frame.asp dat Frames niet meer gebruikt/ondersteund worden bij HTML5 (is nog in ontwikkeling).

      Is er bij de makers van Pro-Gen al nagedacht/gezocht naar een alternatief voor de uitvoer vanuit Pro-Gen naar HTML/PHP?

      Groeten,

      Frits Bode
      Almere
      http://stamboom.bode-almere.nl/index.php?page=contact
      Message 2 of 3 , Oct 27, 2013
        fritsbode schreef op 26-10-2013 13:43:
> [...]
        >
        > Is er bij de makers van Pro-Gen al nagedacht/gezocht naar een
        > alternatief voor de uitvoer vanuit Pro-Gen naar HTML/PHP?

        Hallo Frits,

        Die frames zijn gekozen om tegelijkertijd de namenindex en de tekst in
        beeld te houden. Dat was op andere manieren niet te realiseren.
        Je ziet wel eens sites waar de index vastgeplakt zit aan de tekst
        waardoor de index uit beeld schiet op het moment dat je een naam
        aanklikt. Dat is echt onwerkbaar.

        Ik ben een paar jaar geleden wel eens bezig geweest met een poging om
        ditzelfde via CSS voor elkaar te krijgen, maar dat viel - met de
        toenmalige browsers - niet mee. Wellicht dat ik daar nog weer eens naar
        ga kijken.

        Echter, het feit dat in HTML5 geen frames ondersteund worden, wil niet
        zeggen dat browsers HTML4 niet blijven ondersteunen.
        Net zoals nu - terwijl HTML4 de standaard is - de HTML3 pagina's ook nog
        prima werken, zolang er in de header maar netjes staat welke HTML-versie
        er gebruikt wordt.
        Wat dat betreft hoef je je nog geen zorgen te maken dat zo'n PRO-GEN
        uitvoer met frames plotseling niet meer zou werken.

      • fritsbode
        Message 3 of 3 , Oct 27, 2013
          --- In pro-gen@yahoogroups.com, Johan Mulderij <mulderij@...> wrote:

> [...]
          > Wat dat betreft hoef je je nog geen zorgen te maken dat zo'n PRO-GEN
          > uitvoer met frames plotseling niet meer zou werken.

          Johan,

          Bedankt voor je reactie!!!
          Dat is inderdaad waar ik aan dacht/op hoopte: een truukje.
          Dus de browser wijsmaken dat de te tonen pagina HTML4 bevat.
          Gelukkig maar.
          Dat is volgens mij ook de bedoeling van het ontwikkelen van HTML5: Achterwaardse compatibiliteit.

          Ik ben benieuwd wanneer HTML5 daadwerkelijk ingevoerd/geïntroduceerd gaat worden.

          Groeten,

          Frits Bode