Re: [pro-gen] Meerdere foto's bij 1 persoon/relatie

  • Peter van der Lee
    Message 1 of 7 , Apr 4, 2013
      "C:\Programma Grafisch\IrfanView\i_view32.exe
      /slideshow=D:\Genealog\PersoonPlaatjes\"+INFO$(Persoon klad<44>1),Diverse
      grafische bestanden.
      hier
      na exe de dubbele quotes weg en daarvoor in de plaats een spatie
      En ik weet niet of de tekst ,Diverse grafische bestanden misschien ook roet
      in 't eten gooit.
      zou ik weghalen.

      Vriendelijke groeten
      Peter van der Lee

      Message 2 of 7 , Apr 4, 2013
        Ook bedankt Peter,
        Helaas als ik de dubbele quotes weghaal achter exe start IrfanView niet
        meer op.
        Als ik in SHELL.CAT opneem:
        "C:\Programma Grafisch\IrfanView\i_view32.exe
        "/slideshow=D:\Genealog\PersoonPlaatjes\hans.txt
        werkt het prima.
        Mijn probleem is nu de tekst "hans.txt" te vervangen door de tekst in
        het kladveld van de betreffende persoon.
        Heeft u ideeën, ik hoor het graag.
        met vr groet,
        Hans Schippers

        Op 04.04.13 11:31, Peter van der Lee schreef:

> [...]
        > na exe de dubbele quotes weg en daarvoor in de plaats een spatie
        > En ik weet niet of de tekst ,Diverse grafische bestanden misschien ook

      • Peter van der Lee
        Message 3 of 7 , Apr 4, 2013
          Beste Hans
          Ik heb in Shell.cat staan:
          "i_view32.exe /slideshow=g:\genealog2\lijsten\"+INFO$(Persoon
          plaatjes<44>1),Laat bijbehorende plaatjes zien met IView

          het deel dat voor windows (DOS) is staat tussen dubbele quotes
          +INFO$(Persoon plaatjes<44>1
          Persoon plaatjes is bij mij een veld dat ik apart heb aangemaakt in mijn
          PRO-GEN scherm
          in dat veld staat de naam van het bestand met de verzameling fotonamen.
          Maar "Persoon plaatjes" moet bij jou het Kladveld zijn.
          Dat heet in Pro-Gen "Persoon klad"
          Dat zou dan moeten werken

          Vriendelijke groeten
          Peter van der Lee

> [...]

          > na exe de dubbele quotes weg en daarvoor in de plaats een spatie
          > En ik weet niet of de tekst ,Diverse grafische bestanden misschien ook

        • Hans
          Message 4 of 7 , Apr 5, 2013
            Bedankt allemaal,
            het werkt. De "fout" zat in de verwijzing naar IrfanView >>
            "C:\Programma Grafisch\IrfanView......
            De spatie tussen Programma en Grafisch kan niet verwerkt worden door Progen.
            Nadat ik IrfanView elders heb geplaatst werkt alles prima.
            Fijn weekend allemaal.
            Hans Schippers