Meerdere foto's bij 1 persoon/relatie

  • schiphans
    Message 1 of 7 , Apr 3, 2013
      De heer Peter van der Lee heeft een fraaie methode beschreven om meerder plaatjes aan een persoon of relatie te koppelen.
      Maar ik krijg het helaas niet werkend.
      Als ik een .bat file maak met daarin direct de verwijzing naar de plaats van de plaatjes werkt het prima.
      Maar als ik dan de informatie uit het veld "'Persoon klad" wil halen, start IrfanView wel op maar meldt dan "Geen bestand geladen".
      Het door mij gebruikte commando in SHELL.CAT:

      "C:\Programma Grafisch\IrfanView\i_view32.exe"/slideshow=D:\Genealog\PersoonPlaatjes\"+INFO$(Persoon klad<44>1),Diverse grafische bestanden.

      Wat is hier fout? Wie kan mij helpen?
      Bedankt, Hans Schippers
    • Pascal Janssens
      Message 2 of 7 , Apr 3, 2013
        Probeer eens met de " achter exe weg te laten.

        Pascal Janssens

        Message 3 of 7 , Apr 4, 2013
          Bedankt Pascal, maar helaas werkt het niet. Irfanview start dan niet
          meer op.
          Wie heeft er nog een suggestie?
          gr Hans

          Op 03.04.13 14:49, Pascal Janssens schreef:

> [...]
          > Grafisch\IrfanView\i_view32.exe"/slideshow=D:\Genealog\PersoonPlaatjes\"+INFO$(Persoon

        • Peter van der Lee
          Message 4 of 7 , Apr 4, 2013
            "C:\Programma Grafisch\IrfanView\i_view32.exe
            /slideshow=D:\Genealog\PersoonPlaatjes\"+INFO$(Persoon klad<44>1),Diverse
            grafische bestanden.
            hier
            na exe de dubbele quotes weg en daarvoor in de plaats een spatie
            En ik weet niet of de tekst ,Diverse grafische bestanden misschien ook roet
            in 't eten gooit.
            zou ik weghalen.

            Vriendelijke groeten
            Peter van der Lee

            > Bedankt Pascal, maar helaas werkt het niet. Irfanview start dan niet
            > meer op.
            > Wie heeft er nog een suggestie?
            > gr Hans

          • Hans
            Message 5 of 7 , Apr 4, 2013
              Ook bedankt Peter,
              Helaas als ik de dubbele quotes weghaal achter exe start IrfanView niet
              meer op.
              Als ik in SHELL.CAT opneem:
              "C:\Programma Grafisch\IrfanView\i_view32.exe
              "/slideshow=D:\Genealog\PersoonPlaatjes\hans.txt
              werkt het prima.
              Mijn probleem is nu de tekst "hans.txt" te vervangen door de tekst in
              het kladveld van de betreffende persoon.
              Heeft u ideeën, ik hoor het graag.
              met vr groet,
              Hans Schippers

              Op 04.04.13 11:31, Peter van der Lee schreef:

> [...]
              > na exe de dubbele quotes weg en daarvoor in de plaats een spatie
              > En ik weet niet of de tekst ,Diverse grafische bestanden misschien ook

            • Peter van der Lee
              Message 6 of 7 , Apr 4, 2013
                Beste Hans
                Ik heb in Shell.cat staan:
                "i_view32.exe /slideshow=g:\genealog2\lijsten\"+INFO$(Persoon
                plaatjes<44>1),Laat bijbehorende plaatjes zien met IView

                het deel dat voor windows (DOS) is staat tussen dubbele quotes
                +INFO$(Persoon plaatjes<44>1
                Persoon plaatjes is bij mij een veld dat ik apart heb aangemaakt in mijn
                PRO-GEN scherm
                in dat veld staat de naam van het bestand met de verzameling fotonamen.
                Maar "Persoon plaatjes" moet bij jou het Kladveld zijn.
                Dat heet in Pro-Gen "Persoon klad"
                Dat zou dan moeten werken

                Vriendelijke groeten
                Peter van der Lee

> [...]

                > na exe de dubbele quotes weg en daarvoor in de plaats een spatie
                > En ik weet niet of de tekst ,Diverse grafische bestanden misschien ook

              • Hans
                Message 7 of 7 , Apr 5, 2013
                  Bedankt allemaal,
                  het werkt. De "fout" zat in de verwijzing naar IrfanView >>
                  "C:\Programma Grafisch\IrfanView......
                  De spatie tussen Programma en Grafisch kan niet verwerkt worden door Progen.
                  Nadat ik IrfanView elders heb geplaatst werkt alles prima.
                  Fijn weekend allemaal.
                  Hans Schippers