Re: [pro-gen] Andere volgorde

    Message 1 of 3 , Feb 25, 2013
      Beste Swa,

      Wat jij wil, kan bij mijn weten niet worden aangepast. Je hebt een volgorde-regel voor personen en eentje voor relaties. Zo’n regel bepaalt de volgorde waarin de velden van personen resp. relaties worden weergegeven. Eerst komt de hoofdpersoon aan de beurt, dan de gegevens van de eerste relatie, dan de gegevens van de eerste partner, dan de gegevens van een eventuele volgende relatie gevolgd door de gegevens van die tweede partner, enz. Voor het vinden van de instelmogelijkheid verwijs ik naar het antwoord van Paul De Clerck.

      Die instellingen zijn zo moeilijk te vinden omdat het instellingen zijn die afhankelijk zijn van de gekozen uitvoervorm. De diverse submenu’s en instelopties zitten verwerkt in de VTX-routines en zijn dus geen onderdeel van PRO-GEN. Misschien geeft dit een beetje houvast: eerst de uitvoervorm kiezen, PRO-GEN zoekt vervolgens de personen voor die uitvoervorm bij elkaar en bepaalt de volgorde van verwerking, dan komen pas de instellingen die specifiek bij de gekozen uitvoervorm horen. Let daarbij op de teksten onderaan de diverse menu’s en klik er niet te snel doorheen, want dan mis je belangrijke instelopties.

      Laat ons weten als je het probleem hebt gefikst. Succes daarmee!

      Met vriendelijke groeten,
      Don Arnoldus, helpdesk PGGG