RE: [pro-gen] Verwant VTX

  • Cruysberghs-Willekens
    Message 1 of 8 , Jan 17, 2013
      Sorry Ed van de Walle dat was niet echt vriendelijk van mij, maar wat ik
      bedoel is zoiets als onderstaande dat ik zelf ineengeflapt heb er zou
      bijvoorbeeld de huwelijksdatum nog bij mogen en de volledige geboorte en
      overlijdensdatum. De dubbel omkaderde personen zijn diegene waar het om
      gaat, als ik zo een venster op mijn scherm krijg kan ik via print screen het
      venster in Foto-Paint krijgen en eventueel nog iets bewerken en dan gewoon
      in een fotolabo zoals anders foto's van 10 x 15 bijvoorbeeld laten
      uitprinten die ik dan in mijn fotoboeken kan plakken met een kopie van een
      doodsbrief of bidprentje en een eventuele foto of ook nog andere dingen
      zoals krantenknipsels, communieprentjes enz.

      Ik hoop dat ik nu duiderlijker ben en ook niet te veel verlang.

      Groeten

      Swa Cruysberghs

      Message 2 of 8 , Jan 17, 2013
        Hallo Ed & Swa,

        Wim Nelis is niet de enigste geweest die programma's heeft geschreven en toevallig is VERWANT.VTX juist NIET van Wim Nelis, maar juist van die andere persoon (niet ik)
        Als je met kladblok bestand VERWANT.VTX bekijkt, zie je in de 1e 5 regels staan ...

        REM -------------------------------------------------
        REM Zoek uit of twee personen bloedverwanten zijn
        REM
        REM (C) Benno Schulenberg 2002
        REM -------------------------------------------------

        Ik vermoed, als ik de naam Benno Schulenberg zie, er geen nieuwe versie meer komt van VERWANT.VTX

        Wim Nelis heeft ook een verwantschapsprogramma geschreven, BEPG50 & BEPG610 (alleen voor PGGG-leden te downloaden. Maakt juist niet gebruik van kaders, maar wel gebruik van volledige geb.- & ovl.-data (dd-mm-jjjj) en herkent meerdere gemeenschappelijke voorouderlijke "lijnen" als die er zijn. BEPG610 is recentelijk geschreven voor 64-bits PC's)

        M.vr.gr.
        Joanne

        het programmaatje VERWANT.VTX is ooit geschreven door Wim Nelis en niet door de makers van Pro-Gen.
        Waarschijnlijk is het nooit uitgebreid.
        Zie voor zijn profiel
        http://dir.groups.yahoo.com/group/pro-gen/members?query=nelis&submit=Search&group=sub

        Hallo Ed,

        als je een vraag niet begrijpt, is er geen noodzaak om te reageren, en zeker niet om dom te reageren.

        groeten,

        Jan.