geknoeid

  • lorette van waesberghe
    Message 1 of 6 , Jan 17, 2013
      Beste mede-progen

      Door multitasking = een lekker glas wijn terwijl werken op pc = heb ik geknoeid bij het maken van een tekst uitvoer naar schijf.
      De volgorde van de pc = C:\pg30\nl... enz is niet meer juist. Daardoor vind ik mijn uitdraai op de meest onmogelijke plaatsen, onder data, onder nl..
      Wat is de juiste volgorde??? Ik schrijf het op, als het nog eens zou gebeuren...

      Dank bij voorbaat.
      lid 9861
      Van Waesberghe L.

    • lorette van waesberghe

        Message 3 of 6 , Jan 17, 2013
          Beste Lorette,

          De map waar je uitvoer terecht komt kan je zelf instellen in PRO-GEN (zoals
          je (bijna) alles kan instellen in PG)
          Bij mij is dat momenteel C:\pg30\text\ en daarachter volgt de naam van het
          RTF bestand bijvoorbeeld C:\pg30\text\DeClerck.RTF. Die naam pas ik aan
          naargelang van de te maken uitvoer, zodat die voor mij herkenbaar is.

          Je krijgt die optie om dat pad en de bestandsnaam in te voeren als je in
          het uitvoermenu kiest voor "Uitvoer op schijf", waarna je A4 en de
          lettergrootte kiest en dan in het schermpje komt met die keuze van het
          uitvoerpad.
          Als je de gewoonte aanneemt om altijd in die map uit te voeren, dan moet je
          niet zoeken. Achteraf kan je wel het bestand openen en opslaan als .doc of
          als .docx om het even waar op je computer, bijvoorbeeld in een deelmap
          voor een gegeven familie.

          *Met vriendelijke groet,

          Paul De Clerck

          PaulDC108(ad)gmail.com <pauldc108@...>*

          Op 17 januari 2013 09:34 schreef lorette van waesberghe <
          lvwaesberghe@...> het volgende:

        • lorette van waesberghe
          Message 4 of 6 , Jan 17, 2013
            Beste Paul

            dat is het. Ik heb eerst NL in plaats van text, daarom vind ik alles in de
            map NL. Het is eenvoudig, maar je moet het weten.
            Dank.

            Message 5 of 6 , Jan 17, 2013
              Dag Lorette,

              Die wijn heeft kennelijk als uitwerking gehad dat je bericht drie maal werd gepost. Da’s een beetje veel van het goede, dus graag voortaan wat meer bescheidenheid en geduld bij het wachten op een antwoord. Bedankt alvast.

              Met vriendelijke groeten,
              Don Arnoldus, co-moderator

              Message 6 of 6 , Jan 17, 2013
                sorry, ik dacht dat de mail niet doorgegeven was, hij kwam terug naar mijn eigen mail adres. (ook?)
                Intussen is het opgelost, ik kreeg een duidelijk en afdoend antwoord.

                Toch veel dank.
                Van Waesberghe Lorette.