Re: [pro-gen] spatie te veel

  • Dinant Scholte in 't Hoff
    Message 1 of 6 , Jan 2, 2013
      Hallo Eddie,

      Installeer eens een extra 3.21 testversie in een andere map, bijv.
      C:\PG30TEST.
      Gaat het dan nog steeds fout met het voorbeeldbestand?

      Met vriendelijke groet,
      Dinant Scholte in 't Hoff

      Op 1-1-2013 20:24, EDDIE schreef:

> [...]
      > naam. Dus eerste naam is 1 spatie ingesprongen, maar daarna ook na
      > 'gehuwd met' een 'dubbele spatie' en dan de naam van de echtgenote.
      > Ook bij alle regels in infogedeelte staat opeens een spatie te veel
      > voordat de tekst volgt. Alle daaropvolgende inforegels zijn vervolgens
      > 1 spatie ingesprongen. Terwijl het voorheen allemaal netjes uitgelijnd
      > was aan de linkerzijde. Ik hoop dat ik duidelijk heb kunnen maken wat
      > het probleem is. Weet iemand waardoor dit komt en hoe het is op te lossen?
      >
      > Bij voorbaat dank, met vriendelijke groeten

    • Eddie Arends
      Message 2 of 6 , Jan 2, 2013
        Dag Dinant,

        ik heb met een testversie een print gemaakt en het probleem blijft hetzelfde. Genealogie Prins Bernard geeft echter Z.K.H. wel beginnend vooraan maar daarna Bernhard (vet) na twee of drie spaties.
        Juliana begint weer vooraan de zin maar dan wel na 1 spatie. Ook de info is allemaal een spatie ingesprongen. Dus over Bernhard staat er: begraven op 11-12-2004 te Delft. Dan volgen meer spaties en dan de info: "De scharmante en vrolijke etc. met de volgende regels allemaal 1 spatie ingesprongen. Probleem is alleen bij printen, dus niet te zien bij 'Uitvoer naar beeldscherm via fileviewer'.

        groeten
        Eddie Arends

> [...]

        > het probleem is. Weet iemand waardoor dit komt en hoe het is op te lossen?
        >
        > Bij voorbaat dank, met vriendelijke groeten

      • Dinant Scholte in 't Hoff
        Message 3 of 6 , Jan 3, 2013
          Dag Eddie,

          Ik heb net meegekeken in jouw PRO-GEN sessie.
          Resumerend kunnen we dus zeggen dat het printen naar scherm en bestanden
          goed gaat.
          Bij printen naar de printer worden er soms extra spaties toegevoegd.
          Printen naar PDF met DoPDF gaat wel goed.
          Verder heb ik extra logging aangezet bij het printen.
          Daaruit blijkt dat alles door PRO-GEN correct naar de printer wordt
          gestuurd.
          Jij zou nog even proberen of het met de oude PRO-GEN 3.0b P19 wel goed
          gaat.

          Met vriendelijke groet,
          Dinant Scholte in 't Hoff

          Op 2-1-2013 19:50, Eddie Arends schreef:

> [...]
          > 1 spatie ingesprongen. Probleem is alleen bij printen, dus niet te
          > zien bij 'Uitvoer naar beeldscherm via fileviewer'.

        • Eddie Arends
          Message 4 of 6 , Jan 3, 2013
            Kan 3.20 nog ergens worden gedownload?

> [...]

            > 1 spatie ingesprongen. Probleem is alleen bij printen, dus niet te
            > zien bij 'Uitvoer naar beeldscherm via fileviewer'.

          • Dinant Scholte in 't Hoff
            Message 5 of 6 , Jan 3, 2013
              Eddie,

              ik heb je de link zojuist toegestuurd.