spatie te veel

  • EDDIE
    Message 1 of 6 , Jan 1, 2013
      Na het downloaden van pro-gen 3.21 heb ik bij het afdrukken van genealogieen en parentelen steeds een spatie te veel staan voor elke naam. Dus eerste naam is 1 spatie ingesprongen, maar daarna ook na 'gehuwd met' een 'dubbele spatie' en dan de naam van de echtgenote. Ook bij alle regels in infogedeelte staat opeens een spatie te veel voordat de tekst volgt. Alle daaropvolgende inforegels zijn vervolgens 1 spatie ingesprongen. Terwijl het voorheen allemaal netjes uitgelijnd was aan de linkerzijde. Ik hoop dat ik duidelijk heb kunnen maken wat het probleem is. Weet iemand waardoor dit komt en hoe het is op te lossen?

      Bij voorbaat dank, met vriendelijke groeten
      Eddie
    • Dinant Scholte in 't Hoff
      Message 2 of 6 , Jan 2, 2013
        Hallo Eddie,

        Installeer eens een extra 3.21 testversie in een andere map, bijv.
        C:\PG30TEST.
        Gaat het dan nog steeds fout met het voorbeeldbestand?

        Met vriendelijke groet,
        Dinant Scholte in 't Hoff

        Op 1-1-2013 20:24, EDDIE schreef:

> [...]
        > het probleem is. Weet iemand waardoor dit komt en hoe het is op te lossen?
        >
        > Bij voorbaat dank, met vriendelijke groeten

      • Eddie Arends
        Message 3 of 6 , Jan 2, 2013
          Dag Dinant,

          ik heb met een testversie een print gemaakt en het probleem blijft hetzelfde. Genealogie Prins Bernard geeft echter Z.K.H. wel beginnend vooraan maar daarna Bernhard (vet) na twee of drie spaties.
          Juliana begint weer vooraan de zin maar dan wel na 1 spatie. Ook de info is allemaal een spatie ingesprongen. Dus over Bernhard staat er: begraven op 11-12-2004 te Delft. Dan volgen meer spaties en dan de info: "De scharmante en vrolijke etc. met de volgende regels allemaal 1 spatie ingesprongen. Probleem is alleen bij printen, dus niet te zien bij 'Uitvoer naar beeldscherm via fileviewer'.

          groeten
          Eddie Arends

> [...]

          > het probleem is. Weet iemand waardoor dit komt en hoe het is op te lossen?
          >
          > Bij voorbaat dank, met vriendelijke groeten

        • Dinant Scholte in 't Hoff
          Message 4 of 6 , Jan 3, 2013
            Dag Eddie,

            Ik heb net meegekeken in jouw PRO-GEN sessie.
            Resumerend kunnen we dus zeggen dat het printen naar scherm en bestanden
            goed gaat.
            Bij printen naar de printer worden er soms extra spaties toegevoegd.
            Printen naar PDF met DoPDF gaat wel goed.
            Verder heb ik extra logging aangezet bij het printen.
            Daaruit blijkt dat alles door PRO-GEN correct naar de printer wordt
            gestuurd.
            Jij zou nog even proberen of het met de oude PRO-GEN 3.0b P19 wel goed
            gaat.

            Met vriendelijke groet,
            Dinant Scholte in 't Hoff

            Op 2-1-2013 19:50, Eddie Arends schreef:

> [...]
            > 1 spatie ingesprongen. Probleem is alleen bij printen, dus niet te
            > zien bij 'Uitvoer naar beeldscherm via fileviewer'.

          • Eddie Arends
            Message 5 of 6 , Jan 3, 2013
              Kan 3.20 nog ergens worden gedownload?

> [...]

              > 1 spatie ingesprongen. Probleem is alleen bij printen, dus niet te
              > zien bij 'Uitvoer naar beeldscherm via fileviewer'.

            • Dinant Scholte in 't Hoff
              Message 6 of 6 , Jan 3, 2013
                Eddie,

                ik heb je de link zojuist toegestuurd.