RE: [pro-gen] bestandsnaam uitvoer

  • Ivo Gilisen
    Message 1 of 7 , Sep 7 9:17 AM
      Beste,

      1) " Weet je ook wat er gebeurd is"
      Neen, spijtig genoeg weet ik dat niet. Ik ken alleen het verschijnsel. Het
      verschijnsel kan zich later nog eens voordoen heb ik al ondervonden :-(

      2)" Met pro-gen-32.exe /50 krijg ik echter geen 50 regels maar slechts 25"
      Dat komt omdat je je PG-venster niet klein genoeg zet in Instellingen
      wijzigen .... Venstergrootte aanpassen
      In de nieuwe PG3.20 is een nieuwe voorwaarde ingebouwd: ALS je start met /50
      dan MOET het PG-venster VOLLEDIG op je scherm passen, indien dat niet het
      geval is dan springt het PG-venster AUTOMATISCH naar 25-lijnen. Vandaar dat
      jij geen effect hebt van je optie /50.
      Probeer puntgrootte 18 eens voor een 22-inch scherm of eventueel nog veel
      kleiner. Kies bvb. eens 14 punten om te beginnen, dat is zeker klein genoeg.
      Later kan je een hogere puntwaarde kiezen om de maximale ruimte te benutten.

      Met vriendelijke groet,
      Ivo

      ivo.gilisen@...
      http://users.telenet.be/ivo.gilisen
      http://www.pro-gen.be
      http://daris.woelmuis.nl

      Message 2 of 7 , Sep 8 8:52 AM
        Op 07-09-12 18:17, Ivo Gilisen schreef:
> [...]
        > Later kan je een hogere puntwaarde kiezen om de maximale ruimte te benutten.

        Beste Ivo

        Dat het weer zou kunnen voorkomen had ik ook al bedacht, want ik had
        PRO-GEN al een paar keer opgestart in versie 3.20. Maar ik weet nu hoe
        het weer op te lossen is.

        Wanneer ik het venster van VirtualBox vergroot en vervolgens PRO-GEN
        opstart krijg ik inderdaad de 50 regels. Voor verwant biedt dit echter
        géén soelaas, hier krijg ik nog steeds niet meer dan het lijntje en de
        mate van verwantschap.

        In ieder geval bedankt.

        Hartelijke groeten

        Johannes Sijbom