Re: [pro-gen] bestandsnaam uitvoer

  • Johannes Sijbom
    Message 1 of 7 , Sep 7, 2012
      Op 07-09-12 15:17, Ivo Gilisen schreef:
> [...]
      > hoofdtekst als PG-TEMP.HTM) aangeboden, van de 2 andere frames geen spoor ,
      > niet?
      > Sluit PG eens af en probeer later die tekst nogmaals te maken. Gaat het dan
      > weer fout of lukt het nu?
      >
      > 2) ik krijg een goed beeld van Verwant op mijn scherm. Ik werk wel met
      > optie /50. Zonder optie of met optie /25 heb ik niet getest. Alleen
      > verschijnen bij mij boven de gemeenschappelijke voorvader 2 blokjes (),
      > twee lettertekens die schijnbaar slecht geconverteerd worden. Ik weet niet

      Beste Ivo

      Dat van de hoofdtekst klopte inderdaad. Ik heb PRO-GEN afgesloten en
      opnieuw opgestart, en nu loopt het wel goed. Heel erg bedankt. Weet je
      ook wat er gebeurd is of kan zijn dat ik dit verschijnsel kreeg?

      Met Verwant lukt het nog niet. Ikzelf werk niet met optie /50, maar heb
      het uitgeprobeerd. Met pro-gen-32.exe /50 krijg ik echter geen 50 regels
      maar slechts 25. Verwant komt dan niet mooi op het scherm. Wanneer ik
      het oude pro-gen.exe /50 uitvoer dan krijg ik wel netjes 50 regels op
      mijn scherm en ook Verwant ziet er goed uit, maar dan zit ik in versie
      3.0b-p19 te werken, en in deze versie had ik het probleem ook niet.

      Ik zal Johan in ieder geval een e-mail sturen over deze twee kwesties.

      --
      johannes Hartelijke groeten

      Johannes Sijbom

      <http://www.xs4all.nl/%7Ejbsijbom/gen_alg1.html>

    • Ivo Gilisen
      Message 2 of 7 , Sep 7, 2012
        Beste,

        1) " Weet je ook wat er gebeurd is"
        Neen, spijtig genoeg weet ik dat niet. Ik ken alleen het verschijnsel. Het
        verschijnsel kan zich later nog eens voordoen heb ik al ondervonden :-(

        2)" Met pro-gen-32.exe /50 krijg ik echter geen 50 regels maar slechts 25"
        Dat komt omdat je je PG-venster niet klein genoeg zet in Instellingen
        wijzigen .... Venstergrootte aanpassen
        In de nieuwe PG3.20 is een nieuwe voorwaarde ingebouwd: ALS je start met /50
        dan MOET het PG-venster VOLLEDIG op je scherm passen, indien dat niet het
        geval is dan springt het PG-venster AUTOMATISCH naar 25-lijnen. Vandaar dat
        jij geen effect hebt van je optie /50.
        Probeer puntgrootte 18 eens voor een 22-inch scherm of eventueel nog veel
        kleiner. Kies bvb. eens 14 punten om te beginnen, dat is zeker klein genoeg.
        Later kan je een hogere puntwaarde kiezen om de maximale ruimte te benutten.

        Met vriendelijke groet,
        Ivo

        ivo.gilisen@...
        http://users.telenet.be/ivo.gilisen
        http://www.pro-gen.be
        http://daris.woelmuis.nl

        Message 3 of 7 , Sep 8, 2012
          Op 07-09-12 18:17, Ivo Gilisen schreef:
> [...]
          > Later kan je een hogere puntwaarde kiezen om de maximale ruimte te benutten.

          Beste Ivo

          Dat het weer zou kunnen voorkomen had ik ook al bedacht, want ik had
          PRO-GEN al een paar keer opgestart in versie 3.20. Maar ik weet nu hoe
          het weer op te lossen is.

          Wanneer ik het venster van VirtualBox vergroot en vervolgens PRO-GEN
          opstart krijg ik inderdaad de 50 regels. Voor verwant biedt dit echter
          géén soelaas, hier krijg ik nog steeds niet meer dan het lijntje en de
          mate van verwantschap.

          In ieder geval bedankt.

          Hartelijke groeten

          Johannes Sijbom