bestandsnaam uitvoer

  • Johannes Sijbom
    Message 1 of 7 , Sep 7, 2012
      Beste mensen

      Heb voor het eerst een kwartierstaat aangemaakt met versie 3.20.

      In de vorige versie kon ik vrij een bestandsnaam en locatie kiezen, nu
      wordt dit standaard opgeslagen onder C:/PG30/TEMP/PG-TEMP.HTM Ik krijg
      niet meer de vraag waar ik dit wil opslaan, maar krijg meteen de vraag
      of ik het bestand met mijn browser wil openen. Toen ik daarna een
      genealogie aanmaakte werd dit onder dezelfde naam opgeslagen.

      Het verschijnsel doet zich blijkbaar alleen voor bij HTML-bestanden, bij
      RTF- of WP50-bestanden krijg ik wel de keuze voor de bestandsnaam en
      locatie.

      Waar kan ik instellen dat ik weer mijn eigen namen kan opgeven?

      --
      johannes Hartelijke groeten

      Johannes Sijbom

      <http://www.xs4all.nl/%7Ejbsijbom/gen_alg1.html>

    • r.fransen
      Message 2 of 7 , Sep 7, 2012
        Uitvoer naar schijf
        Kies het aantal frames
        Kies b.v. Parenteel met terugverwijzing
        Kies b.v. "Als één bestand"
        Index opsplitsen beantwoord u b.v. met N(ee)
        Geef als basisnaam b.v. sijbom

        Nu komt het moment dat u moet aangeven waar uw bestanden moeten worden
        opgeslagen.
        Bij u staat daar waarschijnlijk C:\pg30\temp
        en u drukt dan <Enter> (is het niet?.....)
        Verander dat dus in een pad naar uw wens
        ... dus b.v. C:\pg30\text

        Uw bestanden zijn dan terug te vinden in de map
        C:\pg30\text\sijbom

        Hopelijk kunt u hiermee verder

        Rob Fransen
        PGGG - Helpdesk

        Message 3 of 7 , Sep 7, 2012
          Op 07-09-12 10:05, r.fransen schreef:
> [...]
          > Verander dat dus in een pad naar uw wens
          > ... dus b.v. C:\pg30\text
          >
          > Uw bestanden zijn dan terug te vinden in de map

          Beste Rob

          T/m het gedeelte "... Parenteel met terugverwijzing" lukt bij mij ook
          wel, en het stuk dat daarna komt ken ik al enkele jaren uit de vorige
          versie, maar in versie 3.20 slaat mijn computer dat stuk over en gaat
          verder met de vraag of ik het bestand wil openen in mijn browser. Het
          bestand dat is aangemaakt heeft een vaste naam: C:/PG30/TEMP/PG-TEMP.HTM.

          Of het verder relevant is weet ik niet, maar ik gebruik PRO-GEN in
          Windows XP in VirtualBox op een Mac.

          Een andere eigenaardigheid die ik geconstateerd heb ik versie 3.20 is
          dat het programmaatje "Verwant" geen fatsoenlijk beeld meer geeft,
          alleen nog maar een lijntje voor de eerste twee personen die een
          gezamenlijke voorouder hebben. De namen van de voorouders zijn echter
          niet meer zichtbaar, en ook de eventuele volgende generaties niet meer.
          Alleen onderaan mijn scherm nog de vermelding dat A en B bloedverwant
          zijn in de zoveelste graad.

          --
          johannes Hartelijke groeten

          Johannes Sijbom

          <http://www.xs4all.nl/%7Ejbsijbom/gen_alg1.html>

        • Ivo Gilisen
          Message 4 of 7 , Sep 7, 2012
            Beste Rob,

            Hopelijk leest Johan Mulderij hier mee. Voor alle veiligheid, schrijf hem
            zeker een e-mail over dit PG-TEMP-probleem.

            1) Er moet je nog iets anders opgevallen zijn. Je vroeg hoogstwaarschijnlijk
            een HTML-uitvoer met 3 frames maar je kreeg uiteindelijk maar 1 frame (de
            hoofdtekst als PG-TEMP.HTM) aangeboden, van de 2 andere frames geen spoor ,
            niet?
            Sluit PG eens af en probeer later die tekst nogmaals te maken. Gaat het dan
            weer fout of lukt het nu?

            2) ik krijg een goed beeld van Verwant op mijn scherm. Ik werk wel met
            optie /50. Zonder optie of met optie /25 heb ik niet getest. Alleen
            verschijnen bij mij boven de gemeenschappelijke voorvader 2 blokjes (),
            twee lettertekens die schijnbaar slecht geconverteerd worden. Ik weet niet
            wat ze (moeten) voorstellen.

            Met vriendelijke groet,
            Ivo

            ivo.gilisen@...
            http://users.telenet.be/ivo.gilisen
            http://www.pro-gen.be
            http://daris.woelmuis.nl

            Message 5 of 7 , Sep 7, 2012
              Op 07-09-12 15:17, Ivo Gilisen schreef:
> [...]
              > twee lettertekens die schijnbaar slecht geconverteerd worden. Ik weet niet

              Beste Ivo

              Dat van de hoofdtekst klopte inderdaad. Ik heb PRO-GEN afgesloten en
              opnieuw opgestart, en nu loopt het wel goed. Heel erg bedankt. Weet je
              ook wat er gebeurd is of kan zijn dat ik dit verschijnsel kreeg?

              Met Verwant lukt het nog niet. Ikzelf werk niet met optie /50, maar heb
              het uitgeprobeerd. Met pro-gen-32.exe /50 krijg ik echter geen 50 regels
              maar slechts 25. Verwant komt dan niet mooi op het scherm. Wanneer ik
              het oude pro-gen.exe /50 uitvoer dan krijg ik wel netjes 50 regels op
              mijn scherm en ook Verwant ziet er goed uit, maar dan zit ik in versie
              3.0b-p19 te werken, en in deze versie had ik het probleem ook niet.

              Ik zal Johan in ieder geval een e-mail sturen over deze twee kwesties.

              Message 6 of 7 , Sep 7, 2012

                1) " Weet je ook wat er gebeurd is"
                Neen, spijtig genoeg weet ik dat niet. Ik ken alleen het verschijnsel. Het
                verschijnsel kan zich later nog eens voordoen heb ik al ondervonden :-(

                2)" Met pro-gen-32.exe /50 krijg ik echter geen 50 regels maar slechts 25"
                Dat komt omdat je je PG-venster niet klein genoeg zet in Instellingen
                wijzigen .... Venstergrootte aanpassen
                In de nieuwe PG3.20 is een nieuwe voorwaarde ingebouwd: ALS je start met /50
                dan MOET het PG-venster VOLLEDIG op je scherm passen, indien dat niet het
                geval is dan springt het PG-venster AUTOMATISCH naar 25-lijnen. Vandaar dat
                jij geen effect hebt van je optie /50.
                Probeer puntgrootte 18 eens voor een 22-inch scherm of eventueel nog veel
                kleiner. Kies bvb. eens 14 punten om te beginnen, dat is zeker klein genoeg.
                Later kan je een hogere puntwaarde kiezen om de maximale ruimte te benutten.

                Message 7 of 7 , Sep 8, 2012
                  Op 07-09-12 18:17, Ivo Gilisen schreef:
> [...]
                  > Later kan je een hogere puntwaarde kiezen om de maximale ruimte te benutten.

                  Beste Ivo

                  Dat het weer zou kunnen voorkomen had ik ook al bedacht, want ik had
                  PRO-GEN al een paar keer opgestart in versie 3.20. Maar ik weet nu hoe
                  het weer op te lossen is.

                  Wanneer ik het venster van VirtualBox vergroot en vervolgens PRO-GEN
                  opstart krijg ik inderdaad de 50 regels. Voor verwant biedt dit echter
                  géén soelaas, hier krijg ik nog steeds niet meer dan het lijntje en de
                  mate van verwantschap.

                  In ieder geval bedankt.

                  Hartelijke groeten

                  Johannes Sijbom